کدخبر: 4562

اخبار روز | اخبار مهم روز | اخبار حوادث

هنرمند معروف آسمانی شد | ایران عزادار شد

وحید حیاتی از سال ۷۰ به فراگیری نوازندگی دف و تنبک نزد حسن آزاده فر پرداخت و سپس نزد مهرداد کریم‌خاوری در زمینه نوازندگی دف، فردین کریم‌خاوری و بابک مدرسی نوازندگی سه تار و محمد محرابی کلارینت به کسب تجربه پرداخت.

وحید حیاتی از هنرمندان و فعالان حوزه موسیقی ایرانی که در سال‌های اخیر در مرکز موسیقی حوزه هنری فعالیت می‌کرد، بر اثر سکته مغزی و در سن پنجاه و یک سالگی از دنیا رفت.

 وحید حیاتی از سال ۷۰ به فراگیری نوازندگی دف و تنبک نزد حسن آزاده فر پرداخت و سپس نزد مهرداد کریم‌خاوری در زمینه نوازندگی دف، فردین کریم‌خاوری و بابک مدرسی نوازندگی سه تار و محمد محرابی کلارینت به کسب تجربه پرداخت.

علاوه بر این، تئوری موسیقی را نیز نزد علی منتظری و امیر اسلامی فرا گرفته است. او علاوه بر تدریس کلارینت و سازهای کوبه‌ای به تدریس دف و تنبک در فرهنگسرای خاوران، حوزه هنری مرکز و شهر ری و همچنین آموزشگاه‌های موسیقی ستارگان و نفیر پرداخته است.

حیاتی داوری جشنواره‌های متعددی را نیز در سوابق خود دارد و از سال ۷۷ در مرکز موسیقی حوزه هنری حضور داشت.

مراسم تشییع این هنرمند ساعت ۹٫۳۰ صبح روز سه شنبه ۱۱ آبان ماه در حوزه هنری برگزار می‌شود.

اما در پی درگذشت این هنرمند امیرحسین سمیعی _ مدیر موسیقی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران _ پیام تسلیتی را منتشر کرده است.

در متن این پیام تسلیت آمده است:

«انا الله و انا الیه راجعون

خبر درگذشت هنرمند ارجمند و نام آشنا «وحید حیاتی، نوازنده، پژوهشگر، فعال هنر موسیقی و کارشناس باسابقه مرکز موسیقی حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی، داغی بر قلبمان نهاده و جامعه موسیقی را داغدار نمود.

او در حدود سه دهه خدمات ارزشمندی را در حوزه‌های آموزش، اجرا، کارشناسی و مدیریت هنری به جامعه موسیقی ایران ارائه داد. مدیریت موسیقی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران درگذشت این هنرمند، مدرس و پژوهشگر موسیقی ایرانی را به خانواده ارجمند حیاتی، هنرمندان موسیقی و همکاران مرکز موسیقی حوزه هنری تسلیت می‌گوید.»

همچنین میلاد عرفان‌پور مدیر مرکز موسیقی حوزه هنری طی پیامی درگذشت وحید حیاتی را تسلیت گفت.

متن پیام مدیر مرکز موسیقی حوزه هنری به شرح زیر است:

«انالله و انا الیه راجعون

نامِ آشنای وحید حیاتی و چهره‌ی خندان و به یادماندنی او از خاطره‌ی اهالی هنر به‌خصوص دلبستگان به موسیقی ایرانی و موسیقی نواحی نخواهد رفت. کلمه مرگ برای او که مرد دل‌زنده‌ی موسیقی بود کلمه‌ای غریب و باورناپذیر است اما چه کنیم که این کلمه حق است و گریزناپذیر.

حیاتی در کنار عزیزانی دیگر در حوزه هنری بیش از ۲۵ سال، در عرصه آموزش، کارشناسی و مدیریت برای حیات موسیقی اصیل کوشید و ثمره این کوشش برگزاری رویدادهای کم نظیر و شاخصی بود که تاهنوز، حافظه‌ی هنرمندان و علاقه مندان به هنر را می‌نوازد. ان‌شاءالله این مرد خوش مرام و خوش خلق موسیقی با مولایش امیرالمومنین(ع) که سال‌ها نام او را برلب داشت محشور شود و در سایه غفران الهی، غرق آرامش باشد.»

ارسال نظر: