کدخبر: 12327

قیمت گوشت/قیمت گوشت قرمز/گوشت

قیمت گوشت ارزان شد| تصمیم جدید دولت برای سفره های مردم

یک مقام مطلع گفت که احداث تراموای برقی بین تهران و کرج قطعی است و برای بهبود وضع ترافیک، احداث این خط ضروری تشخیص داده شده است.

 نیم قرن با اقتصاد ایران روایتی است از تحولات، شخصیت‌ها و شاخص‌های اقتصاد ایران و موضوعاتی که به نوعی با اقتصاد ایران ارتباط پیدا می‌کنند.شرایط فعلی اقتصادی ارتباط مستقیمی با گذشته آن دارد.

ما در این بخش تلاش داریم اخبار و گزارش‌های اقتصادی را به گونه‌ای به تصویر بکشیم تا مخاطب با مطالعه آنها به شناخت نسبی از اوضاع اقتصادی ایران دست یابد.«اقتصادنیوز» از آبان 1399 هر روز اقدام به انتشار اخبار و گزارش‌های اقتصادی همان روز سال‌های 1350، 1360، 1370، 1380 و 1390 کرد.

پارسال نیز هر روز در بخش «نیم قرن با اقتصاد ایران» اخبار همان روز در سال‌های اول هر دهه در نیم قرن گذشته را منتشر کردیم.در ابتدای قرن پانزدهم با استفاده از اخبار و گزارش‌های روزنامه‌های «اطلاعات» و «دنیای اقتصاد» هر روز روایتی اختصاصی از اقتصاد ایران و جهان در سال‌های 1352، 1362، 1372، 1382 و 1392 تقدیم مخاطبان می‌شود.

طرح احداث یک خط تراموای برقی بین تهران و کرج مورد بررسی و مطالعه قرار گرفت. این طرح به منظور انتقال سریع مسافران تهران و کرج صورت می‌گیرد و شهر کرج به وسیله این تراموای دو خطی به تهران متصل خواهد شد.

مسیر تراموا در منطقه‌ای بین ده جاده تهرن و کرج در نظر گرفته شده و بدین منظور حریم جاده مخصوص کرج تا هفتاد و پنج متر افزایش داده می‌شود.یک مقام مطلع گفت که احداث تراموای برقی بین تهران و کرج قطعی است و برای بهبود وضع ترافیک، احداث این خط ضروری تشخیص داده شده است.این تراموا دارای دو خط برای رفت‌و‌آمد می‌باشد که با سرعت فوق 100 کیلومتر حرکت خواهد کرد.

این مقام افزود: با احداث شهرهای جدید در اطراف کرج و سکونت عده بی‌شماری از مردم تهران در این شهرهای ییلاقی، میزان رفت و آمد تا حد زیادی افزایش می‌یابد و به همین علت پیش‌بینی می‌شود اگر نسبت به تاسیس تراموای برقی اقدامی نشود، به زودی اتوبان کرج نیز به صورت یک راه مسدود درخواهد آمد.

تاسیس 1300 فروشگاه گوشت برای کاهش قیمتبا تاسیس فروشگاه‌های جدید قیمت گوشت در سراسر تهران تثبیت می‌شود.در تهران دکان‌های قصابی تبدیل به فروشگاه می‌شود. طبق موافقتی که به عمل آمده هر سه دکان در یک فروشگاه ادغام می‌شود و این نظر مورد موافقت صنف قصاب نیز قرار گرفته است.

به این ترتیب تعداد دکان‌های قصابی از 2240 دکان به 1300 دکان کاهش خواهد یافت.اتحادیه صنف قصاب از دو روز پیش اقدام به توزیع پرسشنامه‌هایی بین صاحبان قصابی در تهران کرده است تا از این طریق تعداد مغازه‌ها و میزان فروش و درآمد و هزینه دکان مشخص می‌شود. پس از توزیع این اوراق و دریافت و جمع‌آوری آمار لازم برای تشخیص و تعیین حدود اقتصادی بودن این واحدها ترتیبی داده خواهد شد تا میزان سود هر فروشگاه آنقدر باشد که بتواند جوابگوی هزینه فروشگاه باشد.

ارسال نظر: