کدخبر: 12511

راز موفقیت استقلال لورفت

جا دارد این موفقیت چشمگیر و قهرمانی ارزشمند را به همه هواداران این تیم تبریک بگویم.

 علیرضا نیکبخت واحدی، بازیکن اسبق تیم استقلال در گفت‌وگو با خبرورزشی، درباره شرایط این روزهای استقلال، قهرمانی این تیم و بازی پیش رو مقابل مس رفسنجان، همچنین سالروز درگذشت ناصر حجازی و مسائل مختلف دیگر اظهاراتی را مطرح کرد:

قبل از هر چیز درباره قهرمانی استقلال چه صحبتی دارید؟

جا دارد این موفقیت چشمگیر و قهرمانی ارزشمند را به همه هواداران این تیم تبریک بگویم. همچنین باید به کادر فنی، مدیرعامل و بازیکنان استقلال هم تبریک می‌گویم که توانستند با این اقتدار چند هفته زودتر و با نه امتیاز اختلاف قهرمانی شان را مسجل کنند.

استقلال را در این فصل چطور دیدید؟

سال بسیار زیبا و بیاد ماندنی برای استقلال بود. سالی که قطعا بازیکنان تیم هرگز آن را فراموش نخواهند کرد. وقتی تیمی سه هفته مانده به پایان مسابقات قهرمان می‌شود، اعتماد به نفس بین بازیکنان و اعضای کادر فنی باشگاه به مراتب افزایش پیدا می‌کند. به واقع باید گفت، استقلال امسال از هر نظر شایسته این قهرمانی بود.

از عوامل موثر در رسیدن استقلال به این قهرمانی صحبت می‌کنید؟

به نظر من مهمترین عامل قهرمانی استقلال در این فصل این بود که تیم مجیدی توانست حاشیه‌ها را از خودش دور کند. این حاشیه‌ها فقط شامل تیم استقلال نمی‌شد بلکه کادر مدیریتی، مسئولان باشگاه و خیلی مسائل دیگر که در سالهای گذشته به نوعی چرخ ماشین استقلال را از حرکت می‌انداختند، امسال وجود نداشتند و استقلال با دور زدن همه حاشیه‌ها توانست قهرمانی شیرینی را به نام خودش ثبت کند. البته این روش فقط برای استقلال جواب نمی‌دهد، بلکه هر تیمی که بتواند مجموعه باشگاه و دیگر مسائل مربوط به داخل زمین مسابقه و یا تمرین خود را به کنترلش در بیاورد، میتواند دور از حاشیه به قهرمانی برسد. مهمتر از همه اینکه استقلال می‌تواند الگوی خوبی برای دیگر تیم‌ها باشد تا هر تیمی می‌خواهد به قهرمانی برسد با این شیوه در طول فصل حرکت کند.

چطور؟

همین آرامش بود که باعث شد استقلال بتواند با قدرت قهرمانی اش را جشن بگیرد.

چرا استقلال در سال‌های گذشته نمی‌توانست با فرهاد مجیدی قهرمان لیگ برتر شود. ولی امسال توانست؟

جواب این سوال را دادم. یکی از مهمترین دلایل قهرمانی امسال استقلال وجود آرامش و نبودن حاشیه‌ها در باشگاه بود. در سالهای گذشته بارها می‌دیدیم که حاشیه‌های مدیریتی دست از سر تیم استقلال بر نمی‌داشتند و هر سالی که استقلال به سمت قهرمانی دورخیز میکرد و حرکتش برای رسیدن به این عنوان را استارت می‌زد، حاشیه‌های زیادی برای تیم درست می‌شدند و مشکلات مالی چوبی می‌شدند لای چرخ استقلال.

در ارتباط با وریا غفوری و اظهارات اخیرش چه صحبتی دارید؟

وریا غفوری به خوبی توانسته خودش را هم به عنوان کاپیتان استقلال و هم به عنوان شخصی که از حق مردم دفاع می‌کند و خودش را حامی‌آنها می‌داند به عموم مردم ایران بشناسند. به همین خاطر می‌خواهم بگویم که محبوبیت او همزمان هم در موضوع فنی و تیمی و هم در بحث اجتماعی زیاد شده ولی با اطمینان می‌گویم که محبوبیت وریا غفوری در اجتماع خیلی فراتر از محبوبیت او در زمین فوتبال است.

بازی استقلال مقابل مس رفسنجان را چطور پیش بینی میکنید؟

به نظرم این یکی از مسابقات سخت استقلال خواهد بود.

چقدر از مس شناخت دارید؟

تیم محمد ربیعی یکی از تیم‌هایی است که فوتبال را به شکل کامل اجرا می‌کند و آن را به نمایش می‌گذارد. همچنین بازیکنان این تیم با اینکه کم نام و نشان هستند اما همگی جزو خوب‌های این فصل به شمار می‌روند. تیم مس فوتبال بازی می‌کند، که این می‌تواند یک بازی جذاب مقابل استقلال را رقم بزند. البته بازی که کار استقلال را سخت خواهد کرد.

ارسال نظر: