کدخبر: 12823

یارانه معیشتی | یارانه | زمان واریز یارانه

رقم یارانه تغییر کرد| جاماندگان یارانه ثبت نام کنند| لینک ثبت نام یارانه

برای ثبت‌نام در اختیار داشتن شماره همراه بنام سرپرست خانوار،کد ملی، کدپستی، تاریخ تولد و شماره شبا بانک مربوط به سرپرست خانوار ضروری است.

پیگیری‌ها از سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها نشان می‌دهد که واریز یارانه معیشتی متوقف شده و این یارانه در قالب یارانه جدید ۳۰۰ و ۴۰۰ هزار تومانی برای مردم واریز می‌شود. یارانه معیشتی این ماه یکی از پر بحث ترین اخبار این روزهاست . رییسی قول داده بود که یارانه معیشتی دی ماه افزایش 3 برابری داشته باشد. در مورد افزایش یارانه معیشتی دی ماه هیچ مسئولی تاکنون واکنشی نشان نداده است .طبق روال عادی یارانه معیشتی دهم هر ماه به مشمولین پرداخت می شود. در ادامه آخرین اخبار از یارانه معیشتی را می خوانیم.

خبر داغ از یارانه معیشتی

یارانه

پیگیری‌ها از سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها نشان می‌دهد که واریز یارانه معیشتی متوقف شده و این یارانه در قالب یارانه جدید ۳۰۰ و ۴۰۰ هزار تومانی برای مردم واریز می‌شود. بر این اساس باید گفت امشب سرپرستان خانوار نباید منتظر واریز یارانه بنزین باشند. آخرین یارانه معیشتی ماه گذشته واریز شد.

یارانه‌ای که بر اساس آن قرار بود خانوارهای تک نفره ۵۵ هزار تومان، خانوارهای دو نفره ۹۰ هزار تومان، خانوارهای سه نفره ۱۳۷ هزار تومان، خانوارهای چهارنفره ۱۷۲ هزار تومان و خانوارهای ۵ نفر و بیشتر ۲۰۵ هزار تومان یارانه دریافت کنند.

اما پرونده یارانه بنزین بالاخره این ماه بسته شد. چراکه این یارانه با کمک معیشتی ۳۰۰ و ۴۰۰ هزار تومانی ادغام شد و مبلغ آن اواخر این ماه یکجا به حساب خانوارها واریز می‌شود.

یارانه ۴۵هزار تومانی چه شد؟ همزمان با واریز یارانه جدید، دولت روند پرداخت یارانه نقدی ۴۵ هزار و ۵۰۰ تومانی را هم متوقف کرد. از ماه گذشته (اردیبهشت ماه) این یارانه دیگر به حساب سرپرستان خانوار واریز نشده است.

 واریز یارانه معیشتی 400 هزار تومانی رئیسی

یارانه

طیبه حسینی سخنگوی سازمان هدفمندی یارانه‌ها در گفت وگویی رسانه‌ای گفت: بامداد پنجشنبه مرحله دوم یارانه کمک معیشتی به حساب سرپرستان خانوار متقاضی بازبینی پرداخت شد اما امکان برداشت یا هزینه‌کرد ندارند؛ این رقم تا زمانی که بررسی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی نهایی شود، مسدود است و در آن زمان سرپرستان قادر خواهند بود که یارانه خود را برداشت کنند.

وی ادامه داد: قرار است بررسی‌ها بزودی انجام شود و به محض ابلاغ به سازمان هدفمندی یارانه‌ها، امکان برداشت این افراد فراهم می‌شود.

روش ثبت نام جاماندگان یارانه چگونه است؟

یارانه

اما برای ثبت نام،  سرپرستان خانوارهایی که تاکنون از گرفتن یارانه جامانده‌اند و یا متقاضی جدید دریافت یارانه هستند، ابتدا برای کسب اطلاع از آخرین وضعیت ثبت نام خود کد دستوری #کد ملی*43857*4* را شماره گیری  و سپس  با مراجعه به آدرس اینترنتی my.gov.ir نسبت به ثبت درخواست برقراری یارانه خانوار خود اقدام کنند. متقاضیان برای ثبت‌نام، نیازی به مراجعه حضوری به هیچ سازمانی را ندارند.

برای ثبت‌نام در اختیار داشتن شماره همراه بنام سرپرست خانوار،کد ملی، کدپستی، تاریخ تولد و شماره شبا بانک مربوط به سرپرست خانوار ضروری است.

بدیهی است، پس از ثبت‌نام کلیه اطلاعات سرپرستان جهت تعیین دهک به وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی ارسال می گردد که در صورت واجد شرایط بودن متقاضی، یارانه معوقه مطابق با دهک خانوار مربوطه از اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۱ به‌حساب سرپرستان خانوار واریز می‌شود.

معترضین به دهک‌بندی اعلام‌شده و یا قطع یارانه اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۱ کماکان باید از طریق آدرس اینترنتی hemayat.mcls.gov.ir وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی اعتراض خود را ثبت و پیگیری کنند.

ارسال نظر: