کدخبر: 13402

آواز خوانی ابوالفضل پورعرب برای یارش دل همه را سوزاند| چهره پیر ابوالفضل پورعرب

ابوالفضل پورعرب می‌گوید سالها آواز می‌خوانده اما هیچ‌وقت جرأت نکرده است برای مردم بخواند.

وی فارغ التحصیل بازیگری و کارگردانی تئاتر از دانشسرای هنر است.

خانواده ابوالفضل پورعرب

وی سومین فرزند خانواده در محله شاه عبدالعظیم در خانواده فرهنگی به دنیا آمد و یک خواهر و یک برادر داشته که هر دو فوت کرده اند.عباس پورعرب ، برادر وی ، در 16 آذر 1396 بر اثر تصادف درگذشت. پدرش از کارمندان آموزش و پرورش بود به همین خاطر بعد از انتقال ایشان از اول راهنمایی مدتی در بندر بوشهر و سپس سنندج به تحصیل خود ادامه داد.

اولین فیلمی که دیدم فیلم هندی سنگام در چهار سالگی ام بود اما با فیلم سلطان قلبها در مقطع اول دبستان عاشق سینما شدم.پدرم اجازه نمی داد عکس محمد علی فردین را روی دیوار بچسبانم چون موافق سینما و تئاتر نبود اما تشویقم می کرد دنبال کلاس موسیقی بروم.

از دبیرستان تا استخدام تلویزیون  ابوالفضل پورعرب

ابوالفضل پورعرب

در دبیرستان تئاتر کار می کردم و به واسطه همین با محمود استاد محمد آشنا بودم و از طریق او به گروه کارگردانی یک نمایش معرفی شدم و سال 59 اولین کار حرفه ای ام را به نام مأموریت حساس در سالن چهارسوی تئاترشهر بازی کردم. پورعرب در تمام آن سال های دهه طلایی دوران بازیگری اش پرکار بود و فعال ، تا جایی که بعضا سالی سه یا چهار فیلم روی پرده داشت. با عروس روی پرده درخشید و فیلم های خوب بعدی اش یکی بعد از دیگری روی پرده می رفت. وی در سال 1369 با بازی در فیلم «عروس» به شکل حرفه ای وارد سینما شد و به عنوان چهره اول فیلم های دهه 70 نقش های زیادی بازی کرد.

وضعیت ازدواج و همسر ابوالفضل پورعرب

ابوالفضل پورعرب

او تا کنون سه بار ازدواج کرده و دارای سه فرزند (پوریا و رائیکا و رعنا) می باشد. از آخرین همسرش آناهیتا نعمتی (بازیگر) جدا شده و از او داری یک فرزند دختر است.

ارسال نظر: