کدخبر: 14467

استقلال | اخبار استقلال | اخبار ورزشی

شگفتانه استقلال برای بازیکنان تیم

استقلال برای ادامه این مسیر، روی امثال صادقی، زواری و حامدی‌فر حساب باز کرده است. حداقل در 2 دهه اخیر، می‌توان به این نام‌ها اشاره کرد.

 استقلال در دومین بازی تدارکاتی اردوی ترکیه موفق شد تیم آندره‌آ پیرلو را با 2 گل شکست بدهد.  امیرعلی صادقی در این بازی دبل کرد و زننده هر دو گل تیم ساپینتو بود. جوانی که فصل قبل چندان فرصت بازی پیدا نکرد ولی در همان فرصت‌های اندک، نشان داد می‌توان رویش حساب کرد. درخشش جوانان در استقلال اما قصه‌ای طولانی است. استقلال برای ادامه این مسیر، روی امثال صادقی، زواری و حامدی‌فر حساب باز کرده است. حداقل در 2 دهه اخیر، می‌توان به این نام‌ها اشاره کرد.

* علیرضا نیکبخت واحدی

  در 19 سالگی با ترک ابومسلم راهی استقلال شد و 6 فصل خوب را در این تیم سپری کرد و سپس، یاغی شد.منصور پورحیدری در همان فصل 1379-1378، ستاره جوان سمت چپ ابومسلم را پسندید و نیکبخت در پیراهن آبی، بهترین بازیکن سمت چپ این تیم در تاریخ لیگ برتر شد.

* مجاهد خذیراوی

  یکی از آن استعدادهای نابی که هدر رفت و کسی هم تلاش نکرد، جلوی نابودی‌اش را بگیرد. خذیراوی در 19 سالگی و پس از یک نمایش درخشان با پیراهن صنعت نفت برابر آبی‌ها، راهی استقلال شد. 

 

بازیکنی که زود غروب کرد ولی در همان مدت کم بازی برای استقلال، صحنه‌های زیبای زیادی خلق کرد مانند گل‌هایش به پاس و پیکان.

* میثم بائو

  امیر قلعه‌نویی در ابتدای لیگ چهارم تصمیم گرفت بائوی 21 ساله را با وجود مصدومیت، جذب کند. بائو با شماره 17، اولین بازی‌اش را در دربی انجام داد و با مهار کریم باقری، همه نگاه‌ها را معطوف خودش کرد. بائو با پیراهن استقلال، همیشه جزو بازیکنان استاندارد بود و 2 بار با این تیم قهرمان لیگ برتر شد.

* امیدرضا روانخواه

  در 20 سالگی با ترک فجرسپاسی، راهی استقلال شد و در همان اولین فصل حضورش با گلزنی در هر دو دربی رفت و برگشت، نامش را روی زبان‌ها انداخت.

 روانخواه البته بدشانس بود که به دلیل مصدومیت، لیگ هشتم و قهرمانی را از دست داد و همین عاملی شد تا قید فوتبال را بزند و وارد وادی دیگری شود.

* فرشید اسماعیلی

  با توصیه اکید مجید صالح که دستیار مظلومی بود، در 21 سالگی با ترک فجر راهی استقلال شد. دوران حضورش در استقلال البته هر سال که می‌گذشت، بیشتر نزولی می‌شد. از زدن گل و دادن پاس گل در دربی تا خراب کردن پنالتی در دربی و درنهایت پنالتی از دست رفته در فینال جام حذفی و ترک تیم.

* سیدمجید حسینی

  مدافعی که استقلال، مفت از دست داد. حسینی در پیراهن استقلال، شروع خوبی با قلعه‌نویی در سمت راست نداشت ولی زیرنظر منصوریان و شفر، تبدیل به ستون قلب خط دفاع شد و بعد از بازی در جام جهانی به سوپرلیگ ترکیه رفت. ستاره‌ای که در 18 سالگی برای استقلال در لیگ برتر به میدان رفت.

* سیدحسین حسینی

  یکی از آنهایی که هنوز در استقلال باقی مانده و این فصل با بازوبند کاپیتانی آبی‌ها وارد زمین می‌شود. حسینی در 20 سالگی به استقلال آمد و مدت زیادی را روی نیمکت ذخیره و سپس 2 سال را در ملوان گذراند تا درنهایت، لیگ 16 رسید و او به مرد اول دروازه تبدیل شد و هنوز هم، همانجاست.

* مهدی قایدی

  در 18 سالگی و با یک قرارداد 5 ساله از بوشهر به تهران آمد تا پیراهن استقلال را به تن کند. شروع خوبی در پیراهن آبی نداشت ولی شفر و سپس استراماچونی، او را به یک ستاره تبدیل کردند و درنهایت با واریز 8/1 ملیون دلار به گاوصندوق استقلال، این تیم را به مقصد امارات ترک کرد.

* اللهیار صیادمنش

  کمتر از یک فصل در استقلال حضور داشت و خیلی زود، هم تبدیل به مرد محبوب هواداران شد و هم، چشم تیم‌های خارجی را گرفت. درایت استقلال و مدیران وقتش، این بود که درصدی از انتقال اول و دوم او را تملک کردند و حالا بعد از 750 هزار یوروی فنرباعچه، آبی‌ها منتظر واریز چند صد هزار یوروی دیگر هم هستند.

* امیرحسین حسین‌زاده

  چیزی بین صیادمنش و قایدی؛ با رقمی 500 ملیون تومانی از سایپای سقوط کرده و به عنوان بازیکنی با 2 بار پاره کردن رباط صلیبی راهی استقلال شد و بعد از قهرمانی با آبی‌ها، خیلی زود راهی بلژیک شد تا برای شارلروآ بازی کند. 250 هزار دلار از این انتقال به حساب استقلال واریز می‌شود که مبلغ بدی نیست.

ارسال نظر: