کدخبر: 14486

قیمت دلار |نرخ دلار|قیمت یورو

قیمت دلار امروز 3 مرداد 1401 | قیمت دلار در صرافی ملی و آزاد

​بازارهای غیررسمی در بالا رفتن و بزرگ شدن حباب قیمت دلار نقش بسزایی دارد، با این اوصاف ممنوعیت فعالیت این بازارها شاید بتواند در کنترل قیمت دلار و شاید کاهش آن تاثیرگذار باشد.

پیش بینی قیمت دلار امروز دوشنبه، 3 مردادماه 1401 چگونه است؟پیش بینی قیمت دلار امروز 3 مردادماه 1401 اعلام شد. پیش بینی قیمت دلار هرروز منتشر می شود. پیش بینی قیمت دلار امروز چگونه است؟ پیش بینی قیمت دلار از بازار ارز منتشر شد.با توجه به شرایط حاکم بر بازار پیش‌بینی می‌شود، قیمت دلار امروز دوشنبه ۳ مرداد در صرافی‌ها با ثبات و یا کاهش همراه باشد.

انتشار برخی از اخبار می‌تواند تا هفته آینده باعث فروکش شدن تب بالای قیمت دلار در صرافی‌ها باشد، بنابراین کاهش و یا تثبیت نرخ دلار یکی از برنامه‌های اصلی دولت تا چند روز آینده است، چرا دولت قصد دارد از این طریق هیجانات ارزی را تا حد زیادی کنترل کند.

همان‌گونه که می‌دانیم رئیس‌جمهور دستور داده تا ارز ۴۲۰۰ تومانی جای خود را به ارز نیمایی دهد که این روند به یقین نقش بسزایی در گرانی معنادار قیمت دلار در بازار خواهد داشت. از این رو افزایش قطعی قیمت دلار در شرایط موجود علیرغم تمام برنامه‌های جانبی دولت برای آرامش رسانه‌ای کنترل نرخ ارز محقق خواهد شد.

بازارهای غیررسمی در بالا رفتن و بزرگ شدن حباب قیمت دلار نقش بسزایی دارد، با این اوصاف ممنوعیت فعالیت این بازارها شاید بتواند در کنترل قیمت دلار و شاید کاهش آن تاثیرگذار باشد. از سوی دیگر، هجوم فروشندگان به بازار می‌تواند یکی دیگر از عوامل پایین آمدن نرخ دلار در روزهای آتی باشد.صعود قیمت دلار در بازار هرات و سلیمانیه بود. اگرچه دلار در بازار تهران تا میانه کانال جدید رفت و دوباره یک پله عقب نشست.

قیمت دلار در تهران روز گذشته نوسان خارج از انتظاری نداشت. اما در سلیمانیه دلار یک کانال بالاتر رفت و قیمت دلار در بازار هرات رکورد زد و به نرخ بی‌سابقه‌ای رسید. نرخ حواله درهم هم افزایشی بود. همه سیگنال‌ها برای دلار افزایشی بود اما دلار یک گام عقب نشست که ممکن است ناشی از تزریق ارز به بازار باشد.

حالا چشم همه به روند قیمت دلار هرات و سلیمانیه و نرخ درهم است. کارشناسان می‌گویند در صورت ادامه روند صعودی این سه، باید منتظر افزایش قیمت دلار در بازار تهران باشیم اما اگر قیمت این دو ارز فروکش کند و کمی عقب بنشیند ممکن است بازار ارز در تهران هم آرام بگیرد.

ارسال نظر: