کدخبر: 14583

یارانه نان | یارانه | زمان واریز یارانه

یارانه نان به کجا رسید؟

کلیت مرحله دوم این هوشمندسازی این است که مفهوم سهمیه آرد صرفاً بر پایه مجوز موضوعیت خود را از دست بدهد و اختصاص آرد یارانه‌ای یا به تعبیر دیگر دسترسی به یارانه آرد منوط به عملکرد تولید نان شود.

روز گذشته محمد جلال، مشاور وزیر اقتصاد در گفتگو با فارس از اجرای قریب‌الوقوع مرحله دوم هوشمند سازی یارانه نان خبر داد: کارگروه ستاد تنظیم بازار و مدیریت کلان کشور، مرحله دوم هوشمندسازی یارانه نان با ابلاغ به نانوایی‌ها در ماه جاری آغاز می‌شود.

در مرحله دوم هوشمندسازی یارانه نان شاهد صرفه‌جویی‌های ناشی از اجرای این طرح ملی خواهیم بود. کلیت مرحله دوم این هوشمندسازی این است که مفهوم سهمیه آرد صرفاً بر پایه مجوز موضوعیت خود را از دست بدهد و اختصاص آرد یارانه‌ای یا به تعبیر دیگر دسترسی به یارانه آرد منوط به عملکرد تولید نان شود.

هرقدر هم که دولت منکر تاثیر اجرای برنامه اصلاح ارز ترجیحی بر بازار نان باشد بازهم سیر وقایع اخیر اقتصادی طوری است که نمی‌توان احتمال افزایش قیمت نان را نادیده گرفت. برای نمونه شرط اجرای برنامه اصلاح ارز ترجیحی، تامین اقلام ضروری مردم به نرخ شهریور ماه سال ۱۴۰۰ بود اما کدام کالا و خدماتی را می‌توان سراغ داشت که طی این مدت قیمتش بیش از یک مرتبه تغییر نکرده است؟

ارسال نظر: