کدخبر: 14607

سیل | سیل تهران | سیل فیروزکوه

شرق تهران تخلیه شد | سیل در کمین است | سیل فیروزکوه جان چند نفر را گرفت؟

وی گفت: به مابقی افراد هم هشدارهای لازم در خصوص احتمال وقوع سیل داده شده است.

 رئیس ستاد بحران کشور اعلام کرد که در شرق استان تهران در روستای وسکاره شهرستان دماوند ۱۴ خودرو را آب برده بود و یک نفر جان خود را از دست داده است که پیکر آن توسط نیروهای امدادی پیدا شد.از عصر روز پنج شنبه ۶ مرداد موج دوم بارش ها منجر به جاری شدن سیلاب در شهرستان های فیروزکوه، دماوند، پردیس اسلامشهر و ورامین شد.رضا طاهرخانی فرماندار دماوند در دماوند اظهار کرد: با توجه به جاری شدن سیلاب در شهرستان تمام روستاهایی که در بستر روخانه بودند را به کمک نیروهای امداد، پلیس و بسیج کامل تخلیه کردیم.

وی گفت: به مابقی افراد هم هشدارهای لازم در خصوص احتمال وقوع سیل داده شده است.فرماندار دماوند افزود: چند نقطه شهرستان از جمله مساجد را آماده اسکان کردیم و در حال حاضر حدود ۷۰۰ نفر اسکان اضطراری داده شده‌اند.

طاهرخانی بیان کرد: بر اثر ریزش کوه در محور دماوند به رودهن محدوده سرهار، این محور مسدود و تردد خودرو به کندی در حال انجام است. مسؤولان مربوطه در حال تلاش برای بازگشایی محور هستند و به مردم توصیه کردند تا زمان بازگشایی محور، در مساجد اسکان داده شوند.

وی افزود: امکانات اولیه مانند پتو و مواد غذایی توسط هلال احمر بین مسافران توزیع شد و با تلاش همکاران احتمالا حداکثر تا ۴۵ دقیقه دیگر راه باز شود.همچنین عباس جوهری معاون سیاسی امنیتی استاندار تهران از وجود ترافیک جاده‌ای در محدوده دماوند و فیروزکوه گلایه کرد و گفت: با توجه به وضعیت پرخطر و احتمال شدن گرفتن نیاز مردم به خدمات رسانی به دلیل ترافیک جاده‌ای امکان تردد دستگاه‌ها و نیروهای خدمات رسان ممکن نیست.

محمدحسن نامی رئیس ستاد بحران کشور با اشاره به جاری شدن سیل در شهرستان فیروزکوه بیان کرد: در شرق استان تهران در روستای وسکاره شهرستان دماوند ۱۴ خودرو را آب برده بود و یک نفر جان خود را از دست داده است که پیکر آن توسط نیروهای امدادی پیدا شد.

وی گفت: در روستای جورد فقط به خانه آسیب رسانده اما خوشبختانه تا کنون آسیب جانی نداشته است.نامی ادامه داد: در روستای مرزداران هم وضعیت شدت بیشتری دارد پیش بینی می شود ۶ نفر جان خود را از دست داده اند و کماکان جست و جو ادامه دارد چرا که اینجا هم سیل وارد خانه آمده و هم کوه ریزش کرده است.

ارسال نظر: