کدخبر: 14975

بورس | بازار بورس | وضعیت بورس

برجام بازار بورس را بهم زد | بورس بازها بخوانند

بورس این روزها به شدت تحت تاثیر اخبار سیاسی درباره مذاکرات برجام قرار دارد و به هر خبر مثبت یا منفی از این مذاکرات واکنش نشان می دهد.

 فعلا نه می توان گفت که بورس صعود می کند، نه می توان پیش بینی افت آن را داشت. در ابتدا باید دید که روند مذاکرات هسته ای چگونه پیش می رود. بورس تهران در شرایطی معاملات این هفته را آغاز خواهد کرد که در هفته گذشته نشانه هایی برای برگشت بازار به مدار صعودی مشاهده شده بود اما این نشانه ها از بین رفتند و دوباره وضعیت به همان روال سابق که تمایل بازار به نزول را نشان می داد، بازگشت.

بورس این روزها به شدت تحت تاثیر اخبار سیاسی درباره مذاکرات برجام قرار دارد و به هر خبر مثبت یا منفی از این مذاکرات واکنش نشان می دهد. مثبت شدن نمادهای خودرویی و بانکی نشان دهنده چشم انداز مثبت نتایج مذاکرات است و منفی شدن نمادهای این دو گروه، نشان از روند منفی مذاکرات دارد.

فعلا نه می توان گفت که بورس صعود می کند، نه می توان پیش بینی افت آن را داشت. در ابتدا باید دید که روند مذاکرات هسته ای چگونه پیش می رود. اما با توجه به خبرهای نسبتا مثبتی که روز گذشته درباره برجام منتشر شد، می توان امروز را روزی مثبت برای بورس دانست و انتظار رشد محدود شاخص ها را داشت. البته چنانچه رشدی هم اتفاق بیفتد، این رشد می تواند با یک خبر روند معکوس را در پیش بگیرد و میزان عرضه را در بازار بیشتر از میزان تقاضا کند.

ارسال نظر: