کدخبر: 14977

قیمت گوشت قرمز | قیمت گوشت | قیمت گوشت امروز

قیمت گوشت قرمز امروز 22 مرداد 1401 | گوشت ارزان می شود؟

به‌طوری ‌که در وضعیت فعلی به‌دلیل مازاد ۴میلیونی دام در کشور میزان عرضه از تقاضا پیشی گرفته است که ریشه این امر را باید ناشی از گرمای هوا دانست.

با این ‌حال و با وجود افزایش عرضه دام در کشور، میزان مصرف گوشت قرمز در کشور افزایشی نبوده است همین امر دولت را بر آن داشت تا برای حمایت از مصرف‌کنندگان خصوصا اقشار ضعیف و متوسط جامعه و کاهش قیمت گوشت قرمز در بازار، عرضه‌کنندگان گوشت را از پرداخت ۹درصد مالیات بر ارزش‌افزوده معاف کند.

به‌طوری ‌که معاونت حقوقی و فنی مالیاتی سازمان امور مالیاتی هفته گذشته با انتشار اطلاعیه‌ای عرضه انواع گوشت و فرآورده‌های گوشتی دام‌های سبک و سنگین و قطعات بدن آنها از جمله دنبه را به استناد بند «الف» قانون مالیات بر ارزش ‌افزوده مصوب سال ۱۴۰۰ از پرداخت مالیات و عوارض معاف کرد.

تا قبل از این طرح، این هزینه عمدتا از جیب خریداران و مصرف‌کنندگان خرد پرداخت می‌شد ولی حالا با اجرای آن انتظار می‌رود از قیمت گوشت و فرآورده‌های گوشتی ۹درصد کاسته شود به‌طوری ‌که کارشناسان معتقدند حذف مالیات ارزش ‌افزوده از گوشت قرمز بی‌شک به کاهش مستقیم قیمت گوشت در خرده‌فروشی و فروشگاه‌های زنجیره‌ای خواهد انجامید.

قیمت انواع گوشت قرمز امروز شنبه ۲۲ مرداد نسبت به روز گذشته تغییر چندانی نداشته است. هر کیلو راسته با استخوان گوسفندی چند؟

به گزارش تجارت‌نیوز، قیمت گوشت قرمز در ۲۲ مرداد ۱۴۰۱ به شرح زیر است (قیمت‌ها به تومان از سایت تحلیل بازار):

راسته با استخوان گوسفندی

۱۶۹,۰۰۰

ران کامل ممتاز گوسفندی

۱۷۸,۰۰۰

کف دست گوسفندی با ماهیچه

۱۶۲,۰۰۰

ران پاک کرده گوساله

۱۸۶,۰۰۰

سر دست پاک کرده گوساله

۱۶۷,۰۰۰

گردن گوسفندی

۱۳۵,۰۰۰

قلوگاه گوساله

۱۴۷,۰۰۰

گردن گوساله

۱۳۲,۰۰۰

قلم گوساله

۱۶,۰۰۰

سردست گوسفندی

۱۳۱,۰۰۰

ماهیچه گوساله

۱۶۵.۰۰۰

دمبالیچه گوسفندی

۸۹,۰۰۰

نیم‌شقه سردست گوسفند

۱۵۸.۰۰۰

شقه لاشه گوسفندی

۱۴۹,۰۰۰

نیم‌شقه ران گوسفندی

۱۸۵,۰۰۰

رونامه ایران نوشت، بازار گوشت قرمز طی دو ماه اخیر با ثبات نسبی روبه‌رو بوده است. به‌طوری ‌که در وضعیت فعلی به‌دلیل مازاد ۴میلیونی دام در کشور میزان عرضه از تقاضا پیشی گرفته است که ریشه این امر را باید ناشی از گرمای هوا دانست.

با این‌ حال دولت برای حمایت از تولیدکنندگان دام سبک و سنگین در کشور، به دلیل حجم بالای تولید دام توسط این قشر از طرفی و کاهش تقاضای گوشت قرمز از طرف دیگر؛ اخیراً مجوز صادرات دام را ابلاغ کرده است. به همین منظور بخشی از مازاد دام تولیدی صادر و بخشی دیگر قرار است توسط شرکت پشتیبانی امور دام و به‌صورت قیمت‌گذاری استانی از دامداران به‌صورت تضمینی خریداری شود.

ارسال نظر: