کدخبر: 15231

رتبه بندی معلمان | رتبه بندی معلمان و حقوق

جزئیات لایحه رتبه بندی معلمان | رتبه بندی معلمان کی اعمال می شود؟

اولین میهمان سومین روز اجلاس مدیران و رؤسای آموزش و پرورش، محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی بود؛ خیلی صمیمانه در جمع مدیران حضور یافت و گفت که از ابتدای سال، چهارمین دیدار است که با فرهنگیان در سطوح مختلف داشته‌ است.

در شرایطی که مدیر آموزش و پرورش منطقه رضویه، امروز در اجلاس رؤسای آموزش و پرورش حضور داشت، فرزند چهارمش که دختر است، در مشهد به دنیا آمد و در تهران همه مدیران به پدر تبریک گفتند.دفتر سی و ششمین اجلاس مدیران و رؤسای آموزش و پرورش سراسر کشور امروز بعد از یک روز پُر از میهمان و جلسه، سخنرانی تمام معاونان وزیر آموزش و پرورش و در نهایت بعد از خط و نشان کشیدن‌های وزیر برای مدیران جهت آغاز مناسب سال تحصیلی، به آخرین برگ رسید.

 اولین میهمان سومین روز اجلاس مدیران و رؤسای آموزش و پرورش، محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی بود؛ خیلی صمیمانه در جمع مدیران حضور یافت و گفت که از ابتدای سال، چهارمین دیدار است که با فرهنگیان در سطوح مختلف داشته‌ است.

قالیباف در صحبت‌هایش به چند نکته اشاره کرد و گفت: قبول داریم معیشت، اولویت نخست ما است و تلاش داریم آن را نجات دهیم اما در کنار آن ضرورت امروز و اولویت فردای ما تربیت است و نباید در یک معامله سراسر باخت قرار بگیریم که تربیت را فراموش کنیم.

وی با بیان اینکه رتبه‌بندی معلمان را با خون دل در مجلس دنبال کردیم و علی‌رغم همه مشکلات پولی و مالی، و با کمک و همراهی دولت آن را به سرانجام رسانده‌ایم، افزود: با این حال رتبه بندی هدف نیست بلکه باید این فرصت را فراهم کند که به سمت کیفیت و عدالت آموزشی برویم.

- امروز وزیر کشور، رئیس مرکز بررسی استراتژیک ریاست جمهوری، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، وزیر ورزش و علیرضا منادی رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس هم میهمان فرهنگیان بودند.

* خبرهای خوش وزیر علوم برای دکترمعلمان

- محمدعلی زلفی‌گل در اجلاس امروز از رئیس دانشگاه فرهنگیان تعریف کرد و به تلاش‌های او اشاره کرد. ضمن اینکه خبر داد طی تفاهم‌نامه‌ای تعدادی از دکترمعلمان قرار است عضو هیأت علمی شوند.

* خستگی از تن رئیس کمیسیون آموزش بیرون رفت!

علیرضا منادی رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در همان ابتدای سخنرانی، خبر خوش به معلمان داد و گفت: مبلغ علی الحساب رتبه‌بندی برای معلمان واریز شده است و خستگی یک و نیم ساله از تنمان بیرون رفت.وی ادامه داد: ۸۵۰۰ میلیارد تومان صرف پرداخت علی الحساب شد و شاهد اجرایی شدن رتبه‌بندی معلمان هستیم که طلیعه‌ای نو در آموزش و پرورش است. 

 در اختتامیه اجلاس که عصر امروز برگزار شد، عیسی زارع‌پور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات حضور داشت. وی در بین سخنرانی گفت: «من سخنران نیستم و در مسائل آموزشی هم سررشته‌ای ندارم جز اینکه پدر سه دانش آموز هستم و عنقریب چهارمی هم به جمع مدرسه‌روها اضافه می‌شود». 

بعد از این جمله، همهمه‌ای در سالن ایجاد شد مبنی بر اینکه وزیر ارتباطات پدر شده است اما با توجه به اینکه وزیر به سخنرانی‌اش ادامه داد، مدیران سکوت کردند و شنونده شدند.بعد از سخنرانی وزیر ارتباطات، مجری برنامه با شادی قدم نورسیده را تبریک گفت که وزیر ارتباطات پاسخ داد: «نو رسیده نبوده. چهارمی قرار است مدرسه برود»!

 هرچند که وزیر ارتباطات به تازگی پدر نشده بود اما بعد از رفتن وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات مشخص شد که سیدمهدی مصطفویان مدیر آموزش و پرورش منطقه رضویه، امروز پدر شده است.آقای مصطفویان در بین تبریک مدیران، بلند شد و خبر داد که برای بار چهارم، امروز پدر شده و صاحب دختری به نام «فاطمه سادات» شده است. مدیرکل آموزش و پرورش اصفهان هم برای تبریک به آقای مصطفویان اعلام کرد که سه روز سفر به اصفهان را به او و خانواده‌اش هدیه می‌دهد.

چند دقیقه بعد هم خبر دادند که سید امان‌الله سجادی مدیر آموزش و پرورش بزمان به تازگی پدر شده است که مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی، سفر مشهد به وی و خانواده‌اش هدیه کرد. 

وزارت آموزش و پرورش هم اعلام کرد که به همسران این دو مدیر، هدیه‌ای را اهدا خواهد کرد.

* مدیران به احترام معلمان ایستادند

در برنامه اختتامیه، قرار شد همه معاونان وزیر، سه دقیقه درباره عملکرد خود بگویند که البته معلوم است که این سخنرانی از سه دقیقه بیشتر می‌شد!

اما در بین این سخنرانی‌ها، یک حرکت جدید هم روی داد؛ معصومه نجفی پازوکی معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش و پرورش در این اجلاس به اهمیت نقش معلمان اشاره کرد و از همه مدیران خواست که به احترام معلمان بایستند. همه مدیران ایستادند و برای معلمان دست زدند.

عبدی رئیس سازمان نهضت سواد آموزی امروز در سخنرانی‌اش به اخبار کذبی که درباره ادغام این سازمان با سایر معاونت‌ها در فضای مجازی منتشر می‌شود، اشاره کرد و گفت: «تحول به معنای جمع کردن نیست. اخیرا حرف های عجیب و غریب و قابل تأملی را می‌شنویم. تقریبا هفته ای نیست که با یکی از سازمان‌ها و با یکی از معاونت‌ها ادغام نشده باشیم. از طبقه پارکینگ وزارتخانه ادغام می‌شویم تا به بالا. یعنی با جاهایی ادغام می‌شویم که در تصوراتم هم نمی‌گنجد».

وی به شوخی به حامد علامتی مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان که در این سخنرانی کنار او نشسته بود، اشاره کرد و گفت: «آقای علامتی می‌گوید منم مشتری هستم». سه روز اجلاس مدیران و رؤسای آموزش و پرورش تمام شد؛ آقای وزیر نه با خبرنگاران مکتوب جلسه گذاشت، نه در جمع آنها آمد و نه از آنها در اختتامیه یاد کرد!

ارسال نظر: