کدخبر: 15406

استخدام | شرایط استخدام | نحوه ثبت نام استخدام

استخدام آموزش و پرورش شروع شد | نحوه استخدام چگونه است؟

وی یادآور شد: شرایط استخدامی این دسته از نیروها، به‌صورت "پیمانی مشروط" است و گذر از این دوره، مشروط به قبولی در آزمون اصلح خواهد بود که اگر در آزمون قبول شوند، استخدام آن‌ها با طی شدن روند قانونی رسمی می‌شود، در غیر این صورت باید مسیر را تکرار کنند.

 سرپرست دانشگاه فرهنگیان، جزئیات برگزاری دوره‌های مهارت‌آموزی برای بیش از ۳۴ هزار نفر از پذیرفته شدگان آزمون استخدامی آموزش و پرورش و روند استخدامی آن‌ها را توضیح داد.به گزارش شهرآرانیوز، نهمین دوره برگزاری آزمون استخدامی آموزش و پرورش با پذیرش بیش از ۳۴ هزار معلم در آموزش و پرورش تعیین تکلیف شد؛ معلمانی که به دلیل بحران کمبود نیروی انسانی و خالی نبودن کلاس‌های درس از مهر ۱۴۰۱ وارد کلاس‌های درس می‌شوند.

با توجه به اینکه اعلام نهایی اسامی پذیرفته‌شدگان در آزمون استخدامی آموزش و پرورش، به واپسین روز‌های مرداد موکول شد، عملاً فرصت آموزش پیش از ورود به تدریس برای این پذیرفته‌شدگان کمتر از یک ماه خواهد بود!این در حالی است که طی سال‌های گذشته، پذیرفته‌شدگان سال‌های قبل حدود یک سال دوره مهارت‌آموزی در دانشگاه فرهنگیان را می‌گذراندند و سپس به تدریس مشغول می‌شدند، اما امسال مختصات این کار تغییراتی داشته است.

"رضا صحرایی" سرپرست دانشگاه فرهنگیان درباره این مسئله به خبرنگار تسنیم گفت: مطابق قانون، افرادی که از طریق آزمون استخدامی وارد آموزش و پرورش می‌شوند، حتما باید دوره صلاحیت حرفه‌ای را گذرانده و سپس وارد کلاس درس شوند.

وی ادامه داد: امسال به دلیل نیاز‌های فوری آموزش و پرورش و اینکه مجوز‌های استخدامی دیر صادر می‌شود، پذیرفته شدگان از مهر ۱۴۰۱ با طی کردن دوره‌های آموزشی، وارد حرفه معلمی می‌شوند.

سرپرست دانشگاه فرهنگیان با تشریح روند مهارت‌آموزی تصریح کرد: در این دوره مهارتی فشرده، اصول، مبانی و مهارت‌های پایه را در حدود یک ماه به پذیرفته‌شدگان آموزش می‌دهیم و در طول یکسال اول خدمت، آن‌ها را همراهی می‌کنیم.

صحرایی تصریح کرد: کلاس‌های غیرحضوری، آموزش آخر هفته و در پایان هم آزمون صلاحیت حرفه‌ای از مهارت‌آموزان در دستور کار است؛ تمام دوره‌های ضمن تدریس این دسته از معلمان، غیرحضوری نخواهد بود و دوره‌های آخر هفته به صورت حضوری خواهد بود.

وی یادآور شد: شرایط استخدامی این دسته از نیروها، به‌صورت "پیمانی مشروط" است و گذر از این دوره، مشروط به قبولی در آزمون اصلح خواهد بود که اگر در آزمون قبول شوند، استخدام آن‌ها با طی شدن روند قانونی رسمی می‌شود، در غیر این صورت باید مسیر را تکرار کنند.

سرپرست دانشگاه فرهنگیان درباره هدف‌گذاری برای جذب معلم در سال‌های آتی گفت: هدف‌گذاری کردیم تا از این شیوه معلم نگیریم، شیوه مطلوب جذب برای ما از طریق دانشگاه فرهنگیان و تثبیت مهارت‌های حرفه‌ای معلمان است و از هر زمان که بتوانیم این برنامه را پیاده‌سازی می‌کنیم.

ارسال نظر: