کدخبر: 17060

قیمت طلا | قیمت طلا امروز | قیمت طلای 18 عیار

پیش بینی قیمت طلا | قیمت طلا امیدوار کننده شد

به اعتقاد فعالان بازار، حباب سکه تحت تاثیر سیگنال‌های بانک مرکزی در خصوص عرضه اوراق سکه بهار آزادی با سررسید ۶ ماه و ضرب سکه توسط بخش خصوصی برای عرضه در بازار کاهش داشت.

تب تند افزایش قیمت دلار در بازار فعلا فرو نشسته و به تناسب آن،‌ قیمت سکه و طلا هم دیروز روند کاهشی داشتند. اگرچه این کاهش چندان زیاد نبود.در نخستین روز هفته جاری قیمت دلار هیجان بالایی را تجربه کرد ولی در بازار موازی، قیمت سکه تب و تاب کمتری داشت و حتی بخشی از حباب قیمتی خود را از دست داد.

به اعتقاد فعالان بازار، حباب سکه تحت تاثیر سیگنال‌های بانک مرکزی در خصوص عرضه اوراق سکه بهار آزادی با سررسید ۶ ماه و ضرب سکه توسط بخش خصوصی برای عرضه در بازار کاهش داشت. به نظر می‌رسد سیگنال‌هایی که اشاره شد در ابتدای هفته تا حدی جلوی سرعت بی‌محابای قیمت سکه را گرفت. با وجود این اتفاق که پیام مهمی برای سرمایه‌گذاران دارد، شماری از فعالان نیز احتمال می‌دهند که در صورت ادامه افزایش قیمت دلار، سکه نیز بار دیگر در مسیر هیجانی قرار بگیرد و به بالای سطح حساس 16 میلیون و 500 هزار تومان برود.

سکه هرگز در طول تاریخ معاملاتی خود نوسان بالای 16 میلیون و 500 هزار تومانی را تجربه نکرده بود و این رکوردشکنی می‌تواند خریداران جدیدی را وارد بازار کند. با این حال، برخی فعالان اعتقاد دارند که مداخله احتمالی بازارساز در بازار سکه موجب می‌شود طی روزهای آتی، بازیگران این بازار با احتیاط بیشتری رفتار کنند.

در حالی که قیمت دلار در نیمه آبان ۱۴۰۱ برخلاف روزهای گذشته روند نزولی محدودی را پشت‌سر گذاشته، قیمت سکه نیز با روند کاهشی در حدود ۴۰ هزار تومانی همراه بوده است.

اما قیمت هر مثقال و هر گرم طلا برخلاف قیمت سکه روند صعودی داشت. انس جهانی طلا نیز امروز بدون تغییر نسبت به روز گذشته باقی ماند. در حال حاضر قیمت هر انس طلا 1,681.38 دلار است.

امروز یکشنبه ۱۵ آبان ۱۴۰۱ هر سکه امامی با کاهش ۴۰ تا ۵۰ هزار تومانی قیمت در حدود ۱۶ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان در بازار معامله شد. اما قیمت سکه طرح قدیم در لحظه نگارش این گزارش با نوسان بسیار اندک بدون تغییر محدوده به قیمت ۱۵ میلیون و ۴۴۶ هزار تومان رسید.

نیم سکه و ربع سکه نیز هر کدام ۵۰ هزار تومان کاهش قیمت داشتند و به ترتیب با قیمت‌های ۸ میلیون و ۸۰۰ و ۵ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان در بازار معامله شدند. سکه گرمی هم بدون تغییر قیمت نسبت به روز شنبه در محدوده ۳ میلیون و ۳۰۰ هزار تومانی باقی ماند.

ارسال نظر: