کدخبر: 17364

وام| وام جدید

خبر خوش برای متقاضیان وام| وام جدید برای این افراد

امید قالیباف سخنگوی وزارت صمت، از پرداخت تسهیلات برای خرید لوازم خانگی خبر داد و گفت: این تسهیلات برای ۲۰۰ هزار نفر در نظر گرفته شده است.

بحث تسهیلات ساخت مسکن این روزها دغدغه بسیاری از روستاییان است و با وجود وعده هایی که مسئولان برای مسکن روستایی داده بودند اما همچنان این وام در کش و قوس تصمیمات سازمان برنامه بودجه و وزارت راه وشهرسازی قرار دارد.

در جلسه هیئت دولت که اخیرا برگزار شد بانک مرکزی مکلف شده که نسبت به تعیین بانک‌های عامل و سهمیه آن‌ها برای پرداخت تسهیلات ویژه بهسازی و نوسازی مسکن روستایی در روستاها و شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر با ضمانت سفته زنجیره‌ای اقدام کند.

بر اساس تصویب هیئت دولت، بانک عامل تنها در صورت درخواست متقاضی و توافق با بانک می‌تواند سند مالکیت واحد روستایی را به عنوان وثیقه و ضمانت دریافت تسهیلات دریافت کند.

همچنین سازمان برنامه و بودجه کشور موظف به تضمین و تعهد پرداخت یارانه سود تسهیلات و مانده مطالبات معوق شامل اصل و سود وام، برای دوره مشارکت مدنی و فروش اقساطی در مجموع به مدت ۲۰ سال است.‌

اکبر نیکزاد رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در آخرین مصاحبه خود اعلام کرد : تمامی دست‌اندازها و موانع تسهیلات مسکن روستایی با مصوبه هیئت دولت رفع شده است.

وی افزود: در روستاها و شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر امکان استفاده از وام مسکن ۲۰۰ میلیون تومانی با سود ۵ درصد و با ضمانت سفته زنجیره‌ای فراهم شده است.

ارسال نظر: