کدخبر: 17440

قیمت مرغ | قیمت مرغ امروز | قیمت مرغ تازه

قیمت مرغ پرواز کرد | گرانی لحظه قیمت مرغ

وی نتیجه این افت مصرف را کاهش قیمت مرغ به زیر نرخ مصوب اعلام کرد.

با افت قیمت مرغ به زیر نرخ مصوب ، برخی از مرغداران در نامه ای خواستار جمع آوری مرغ مازاد شده اند طبق برخی گزارش ها  مرغداران از انباشت مرغ در مرغداری ها به دلیل کشش نداشتن بازار مصرف خبر می دهند.وضعیتی که موجب افت قیمت مرغ به زیر نرخ مصوب ، زیان مرغداران و درخواست کمک آن ها از وزارت جهاد کشاورزی شده است. آن طور که اقتصاد آنلاین نوشته  هفته گذشته بود که، مهدی یوسف خانی، رئیس اتحادیه فروشندگان پرنده و ماهی تهران، به اقتصاد آنلاین از افت ۳۰ درصدی  میزان تقاضای مصرف مرغ نسبت به ماه‌های اخیر خبر داد.

وی نتیجه این افت مصرف را کاهش قیمت مرغ به زیر نرخ مصوب اعلام کرد.به گفته یوسف خانی؛ مردم توان مالی خرید مرغ گرم با نرخ هر کیلوگرم ۶۳ هزار تومان را ندارند در نتیجه تقاضا رو به کاهش گذاشته است.

در این شرایط که مرغ گرم مشتری ندارد، شرکت پشتیبانی امور دام کشور که موظف به حمایت از تولید است، مرغ های منجمد انبار شده ارزان را روانه بازار کرده است و از خرید مرغ های مازاد مرغداران به جز نژاد آرین خودداری می کند.مرغداران معتقدند، کشش نداشتن بازار مصرف برای خرید مرغ گرم با نرخ های جدید، عرضه مرغ منجمد ارزان، پرهیز شرکت پشتیبانی امور دام کشور از حمایت از مرغدارانی که نژاد آرین ندارند و همچنین سیاست گذاری غیر کارشناسی تولید موجب انباشت مرغ در مرغداری ها شده است، موضوعی که زیان مرغداران را در گرانی نهاده های تولید رقم زده و صدای اعتراض آن ها را درآورده است.

حالا مرغداران دست به دامان مسئولان در وزارت جهادکشاورزی شده اند و امروز در نامه ای خطاب به معاون توسعه بازرگانی این وزارتخانه اعلام کردند؛ با توجه به تولید مازاد مرغ، کشش نداشتن بازار و انباشت آن در مرغداری ها، کاهش قیمت مرغ و زیان شدید مرغداران، به استحضار می رساند که جمع آوری مرغ مازاد توسط شرکت پشتیبانی امور دام محدود به سویه آرین و ناچیز است و توزیع مرغ منجمد در این بازار نیز همچنان ادامه دارد و این اقدام باعث تشدید انباشت مرغ، کاهش قیمت و زیان بیشتر مرغداران می شود.

بنابراین با توجه به اهمیت حمایت از تولید با هدف کاهش اثرات سیاست گذاری غیر کارشناسی تولید مازاد بدون در نظر گرفتن شرایط و نیاز بازار به رغم هشدارهای لازم توسط تشکل ‌ها و فعالان بخش در این باره، خواهشمند است دستور فرمایید ضمن قطع فوری عرضه مرغ منجمد تحت هر عنوانی( به صورت مجازی، عمده فروشی، خرده فروشی با هر قیمتی) تمهیدات لازم را برای خرید مرغ مازاد از سوی شرکت پشتیبانی امور دام بدون محدودیت نژادی ( آرین یا دیگر سویه ها) تناژی و وزنی و لغو ممنوعیت انجماد توسط بخش خصوصی و کشتارگاه ها مبذول فرمایید.

این کاهش مرغ در حالی است که مدیر اتحادیه مرغداران قیمت هرکیلو مرغ زنده را ۳۹ تا ۴۲ هزار تومان اعلام کرده وگفته است: براین اساس هر کیلو مرغ گرم حداکثر با نرخ مصوب باید عرضه شود و در فروش با نرخ بالاتر،  اتحادیه مربوط باید ‌پاسخگو باشد.

قیمت مرغ طی چند ماه گذشته افزایشی بود. قیمت مرغ در بازار با نوسان همراه است. قیمت مرغ پس از از بین بردن جوجه های یک روزه روند صعودی به خود گرفت. قیمت مرغ به دلیل نبود نظارت موثر گران شد.

مدیرعامل اتحادیه مرغداران گوشتی گفت: با توجه به مازاد تولید و جوجه ریزی، قیمت مرغ در مرغداری به کمتر از نرخ مصوب رسیده است.

 حبیب اسدا... نژاد گفت: با توجه به مازاد تولید‌‍، مرغ کمتر از نرخ مصوب در واحدهای مرغداری عرضه می شود که این امر زیان تولیدکنندگان را به همراه دارد.

اسدا... نژاد می گوید: با توجه به میزان جوجه ریزی از پشتیبانی امور دام درخواست کردیم که درباره خرید و جمع آوری مرغ مازاد از سطح بازار و توقف عرضه مرغ منجمد اقدام کند.

مدیرعامل اتحادیه مرغداران گوشتی گفت: مرغداران قیمت مصوب را رعایت می کنند، اما اگر مرغ با نرخ مصوب به دست مصرف کننده نمی‌رسد، اشکال از واحدهای فروش است.

به گفته او، با توجه به کاهش سرانه مصرف، میزان جوجه ریزی باید متناسب با نیاز بازار کاهش یابد و این میزان جوجه ریزی را قبول نداریم.

به نقل از صدا و سیما، در حالی که قیمت مرغ در روزهای اخیر به زیر نرخ مصوب خود رسیده و هر کیلوگرم از این محصول از  ۵۸ تا ۶۰ هزار تومان به فروش می‌رسد، کارگروه برنامه‌ریزی تولید گوشت مرغ کشور پیش بینی کرد قیمت این محصول طی هفته‌های آینده دوباره کاهش می ‌یابد.

ارسال نظر: