کدخبر: 17708

مهسا امینی | مهسا امینی گشت ارشاد | مرگ مهسا امینی

اعتراف درباره مهسا امینی | پرونده مهسا امینی هنوز باز است!

اعزام هیات از سوی رهبر معظم انقلاب به سیستان و بلوچستان برای بررسی دقیق اتفاقاتی که در این استان رخ داده بود، نشان‌دهنده توجه ویژه ایشان به این نقطه از ایران اسلامی است.

معاون رییس جمهور در پاسخ به این سوال که چرا در رابطه با فوت مهسا امینی همان ابتدا موضع گیری نشد، گفت: طبق گزارش نهاد‌های اطلاعاتی، از کنار تخت بیمارستان اولین خبر مخابره می‌شود، در حالی که هنوز ابعاد ماجرا مشخص نبود، بر این اساس، امکان پذیر نبود که همان اول این مساله اطلاع رسانی شود که البته بعد از مشخص شدن ماجرا این مساله اطلاع رسانی شد.

رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: اعزام هیات از سوی رهبر معظم انقلاب به سیستان و بلوچستان برای بررسی دقیق اتفاقاتی که در این استان رخ داده بود، نشان‌دهنده توجه ویژه ایشان به این نقطه از ایران اسلامی است.

سید امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی شامگاه پنجشنبه در نشست با دانشجویان دانشگاه فرهنگیان سیستان و بلوچستان اظهارداشت: رهبر معظم انقلاب برای بررسی دقیق مسائل و اتفاقاتی که در سیستان و بلوچستان رخ داده بود یک هیات عالی اعزام کردند.

وی ادامه داد: وقتی رهبر معظم انقلاب احساس کردند که مسائل و اتفاقاتی که در سیستان و بلوچستان رخ داده نیاز به بررسی بیشتر دارد برای همین منظور هیات اعزام شد.معاون رییس جمهور و رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: رهبر معظم انقلاب ارادت خاصی نسبت به سیستان و بلوچستان دارند و اعزام این هیات این مساله را به خوبی نشان داد.

وی با اشاره به شکل‌گیری انقلاب اسلامی افزود: انقلاب اسلامی وقتی شکل گرفت یک پدیده نوظهور و غافلگیرانه در جهان بود و آثار آن برای قدرت‌های جهانی مشخص نبود.قاضی زاده هاشمی تصریح مکرد: انقلاب اسلامی یک انقلاب فرهنگی و شعار‌های آن مبارزه با استکبار و نفی استبداد بود و این مساله برای قدرت‌های دنیا قابل فهم نبود.

وی ادامه داد: قدرت‌های استکباری ابتدا سعی کردند که از گسل‌های مذهبی و قومیتی و از کسانی که خواهان تغییر رژیم بودند در جهت پیشبرد اهداف خودشان که همان تغییر نظام اسلامی بود استفاده کنند و حتی برای این کار جنگ سختی را نیز علیه کشور به راه انداختند.

معاون رییس جمهور گفت: دشمنان برای مقابله با نظام ابتدا می‌خواستند مردم را نسبت به کارکرد‌های انقلاب اسلامی و مدل حکومتی مبتنی بر ولایت فقیه، بدبین کرده و سپس مردم را از حکومت جدا کنند.وی افزود: این نوع عملیات جدا سازی مردم از حکومت را جنگ شناختی می‌گویند که در جنگ شناختی، صف حمله دیده نمی‌شود و آثار مخرب بسیار زیادی دارد.

مهسا امینی

قاضی زاده هاشمی تصریح کرد: در جنگ شناختی، افراد روایت‌های مختلفی را می‌شنوند و این روایت تبدیل به باور و سپس تبدیل به رفتار می‌شود که دشمن این مساله را در ایران اسلامی در دستور کار خودش قرار داده تا به اهداف شوم خودش برسد.

وی بیان کرد: قبل از اینکه به مسائل مربوط به فوت مهسا امینی و کیان پیرفلک بپردازیم باید ابتدا به این پرداخته شود که چرا پذیرش و سطح باورپذیری این گونه روایتگری در جامعه بالا رفته و روایتگری رسمی مورد پذیرش قرار نمی‌گیرد.معاون رییس جمهور تاکید کرد: وقتی کسانی بتوانند روایت‌های رسمی را بی‌اعتبار و به آن خدشه وارد کنند بستری ایجاد می‌شود که جامعه را دچار تنش می‌کند.

معاون رییس جمهور در پاسخ به این سوال که چرا در رابطه با فوت مهسا امینی همان ابتدا موضع گیری نشد، افزود: طبق گزارش نهاد‌های اطلاعاتی، از کنار تخت بیمارستان اولین خبر مخابره می‌شود، در حالی که هنوز ابعاد ماجرا مشخص نبود، بر این اساس، امکان پذیر نبود که همان اول این مساله اطلاع رسانی شود که البته بعد از مشخص شدن ماجرا این مساله اطلاع رسانی شد.

وی یادآور شد: «یک دختر عزیزی در مرکز ارشاد یک دفعه به زمین می‌افتد و اورژانس خبر می‌کنند و سپس به بیمارستان منتقل می‌شود که کلا ۲ ساعت هم طول نکشیده در همین مدت یک خبرنگار وابسته به جریان رسانه‌ای خارجی خودش را به بیمارستان می‌رساند.»

قاضی زاده هاشمی تاکید کرد: ما باید شفاف عمل کنیم و اگر جایی اشتباه کردیم باید بپذیریم و معذرت‌خواهی کنیم مثل ماجرای هواپیمای اکراینی که فرمانده هوافضای سپاه آمد و اعلام کرد که ما اشتباه کردیم و پذیرفتیم.

وی ادامه داد: نمی‌توان درباره مساله‌ای که هنوز مشخص نیست، اظهار نظر کرد، نمی‌توانیم یک روایتی کنیم که بعدا در تحقیقات خودمان مشخص شود که روایت اول اشتباه بوده، آیا همین فضای رسانه‌ای اجازه می‌دهد که ما روایت خودمان را عوض کنیم، برای همین باید حرفی که بیان می‌شود دقیق باشد.

معاون رییس جمهور گفت: هر اعتراض کننده‌ای تجزیه طلب نیست، اما زمانی که کسی که خودش شعار تجزیه طلبانه سر می‌دهد چه چیزی می‌توان به او نسبت داد؟

وی بیان کرد: در تجمعات خارج کشور، ۲۱ پرچم و نماد مختلف از جمله پرچم و نماد تجزیه طلبان مختلف وجود داشت. کسی که خودش شعار تجزیه طلبانه می‌دهد، مگر می‌شود که به او تجزیه طلب نگفت.

قاضی زاده هاشمی تاکید کرد: صف اعتراض از اغتشاش جداست، باید اموال مردم حفظ شود و نمی‌توان به اسم اعتراض، اغتشاش و نا امنی ایجاد کرد.وی ادامه داد: در دورانی که رژیم پهلوی مردم را به گلوله بسته بود، امام خمین (ره) اجازه نداد که مقابله به مثل انجام شود.

قاضی زاده هاشمی تصریح کرد: از زمانی که مسوولیت گرفتم ۱۳ تجمع ایثارگران برگزار شد که خواسته‌های آنان مورد بررسی قرار گرفت، بسیاری از خواسته‌های آنان محقق شد و برخی از موارد هم به سرانجام نرسید، اما در هیچ کدام از این موارد اغتشاش صورت نگرفت.وی تاکید کرد: اعتراض بر اساس قانون اساسی حق شهروندان است، اما اعتراض با اغتشاش بسیار متفاوت است.

ارسال نظر: