کدخبر: 17769

خبر مهم برای تهرانی ها | تهرانی ها مراقب باشند

​مدیرکل هواشناسی استان تهران بارش برف و باران، وزش باد شدید و کاهش ۸ درجه‌ای دما در استان تهران خبر داد.

مازیار غلامی گفت: کاهش دما در تهران بین ۴ تا ۸ درجه سانتیگراد خواهد بود و به‌طور متوسط در تمام سطح استان اتفاق خواهد افتاد اما در ارتفاعات بیشتر است.

مدیرکل هواشناسی استان تهران بارش برف و باران، وزش باد شدید و کاهش ۸ درجه‌ای دما در استان تهران خبر داد.

در پی نفوذ سامانه بارشی به کشور و تاثیرگذاری آن روی استان تهران، مازیار غلامی درباره اثرات این سامانه بارشی در تهران گفت: طی هفته جاری به‌ویژه در اواسط هفته کاهش دما پیش‌بینی می‌شود که در اواسط هفته شدیدتر خواهد شد و از دوشنبه به‌ویژه سه‌شنبه و چهارشنبه (۱۴، ۱۵ ،۱۶ آذر) تهران دمای زیر صفر را نیز تجربه خواهد کرد.

وی ادامه داد: این کاهش دما بین ۴ تا ۸ درجه سانتیگراد خواهد بود و به‌طور متوسط در تمام سطح استان اتفاق خواهد افتاد اما در ارتفاعات بیشتر است.به گفته غلامی همچنین طی روزهای یکشنبه و دوشنبه نیز در برخی نقاط استان تهران به‌ویژه نقاط غربی وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود.

به گفته مدیرکل هواشناسی استان تهران، طی امروز (۱۳ آذر) در شهر تهران و به‌ویژه دوشنبه بارش در ارتفاعات و نواحی شمالی پایتخت همچون تجریش‌، ولنجک و ... یعنی نواحی پای کوه به‌صورت برف و در پایین‌دست، جنوب شهر و بخش میانی، به‌صورت باران است.

غلامی در پایان برای جلوگیری از آسیب و خسارت ناشی از حاکمیت این وضعیت جوی توصیه کرد: در این شرایط جوی، احتیاط در سفرهای برون‌شهری، به همراه داشتن تجهیزات زمستانی هنگام سفر، لایروبی کانال‌ها، احتیاط در فعالیت کوهنوردی و پرهیز از صعود به ارتفاعات، احتیاط در عبور از حاشیه مسیل‌ها، مدیریت توزیع حامل‌های انرژی در مناطق شمالی استان، آمادگی راهداری به‌ویژه در گردنه‌های برف‌گیر و آمادگی سازمان‌های ذیربط  توصیه می‌شود.

ارسال نظر: