کدخبر: 17862

هواشناسی | هواشناسی امروز | هواشناسی هفته جاری

هواشناسی خبرداد: بارش برف تا آخر هفته | کدام استان ها برفی می شوند؟

بارش در مناطق سردسیر و مرتفع به شکل برف خواهد بود.

سازمان هواشناسی از تداوم بارش برف و باران در برخی مناطق کشور خبر داد و با اشاره به تقویت سامانه بارشی برای استان‌های ساحلی هشدار سطح زرد صادر کرد. طبق پیش بینی کلی نقشه‌های همدیدی و آینده‌نگری سازمان هواشناسی امروز در برخی مناطق گیلان، اردبیل، آذربایجان شرقی،‌ آذربایجان غربی و ارتفاعات البرز مرکزی بارش پراکنده روی می‌دهد. در بوشهر،‌ فارس و برخی مناطق کرمان،‌ خوزستان،‌ کهگیلویه و بویراحمد،‌ خراسان جنوبی، جنوب خراسان رضوی،‌ شمال هرمزگان و جنوب یزد بارش باران،‌ رگبار، رعدوبرق و وزش باد شدید موقتی پیش بینی شده است.

بارش در مناطق سردسیر و مرتفع به شکل برف خواهد بود. روزهای پنجشنبه و جمعه در برخی مناطق گیلان،‌ غرب مازندران،‌ شمال اردبیل،‌ خراسان جنوبی،‌ شمال هرمزگان و ارتفاعات کرمان افزایش ابر و در برخی ساعات بارش پراکنده پیش بینی می‌شود.

بر اساس اعلام سازمان هواشناسی شنبه هفته آینده با تقویت سامانه بارشی در مناطقی از کرمان،‌هرمزگان و فارس و یکشنبه در برخی مناطق کرمان،‌ خراسان جنوبی،‌ سیستان و بلوچستان،‌ هرمزگان و شرق فارس بارش روی می‌دهد.

روزهای جمعه و شنبه هفته آینده در نوار شرقی کشور وزش باد نسبتاً شدید تا شدید پیش بینی شده است. همچنین از جمعه تا یکشنبه آینده در جنوب شرق کشور شامل سیستان و بلوچستان، کرمان،‌ شرق هرمزگان، خراسان جنوبی و جنوب یزد دما ۴ تا ۷ درجه کاهش می‌یابد.

توصیف سامانه: افزایش سرعت باد و ارتفاع موج

زمان شروع: پنج‌شنبه ۱۴۰۱/۰۹/۱۷

زمان پایان: جمعه ۱۴۰۱/۰۹/۱۸

نوع مخاطره: افزایش ارتفاع موج در سواحل خلیج فارس بین ۱ تا ۱.۵ متر در فراساحل تا ۲.۵ متر همراه با رگبار باران و رعدوبرق، افزایش ارتفاع موج در سواحل خزر بین نیم تا ۱ متر در فراساحل تا ۱.۵ متر همراه با بارش باران

منطقه اثر:

پنجشنبه ۱۴۰۱/۰۹/۱۷: شرق خلیج فارس و مناطق ساحلی غرب هرمزگان، دریای خزر و مناطق ساحلی استان‌های گیلان و مازندران.

جمعه ۱۴۰۱/۰۹/۱۸: خلیج فارس و نواحی ساحلی استان‌های خوزستان، بوشهر و غرب هرمزگان، دریای خزر و نواحی ساحلی گیلان و مازندران.

اثر مخاطره: احتمال غرق شدن شناورهای سبک، تفریحی و نیمه سنگین، احتمال اختلال در ورود و خروج شناورها به بندرگاه‌ها، احتمال پاره شدن تورهای صیادی و آسیب به قفس‌ها و احتمال آسیب به تاسیسات دریایی.

توصیه: محدودیت در سفرهای دریایی با شناورهای سبک و نیمه‌سنگین، محدودیت در فعالیت‌های دریایی از جمله ورود و خروج کشتی به بنادر و احتیاط در صیادی به‌ویژه در فراساحل.

ارسال نظر: