کدخبر: 17915

حقوق بازنشستگان | افزایش حقوق بازنشستگان | واریزی حقوق بازنشستگان آذر

آغاز واریز معوقات حقوق بازنشستگان از این تاریخ | افزایش 3 درصدی حقوق بازنشستگان آذر ماه

آغاز واریز معوقات حقوق بازنشستگان آذر ماه مشخص شد.

در نیمه اول اردیبهشت ماه وزیر رفاه اعلام کرد که پیشنهاد افزایش حقوق بازنشستگان سایر سطوح درآمدی در هیئت امنای سازمان تأمین اجتماعی به تصویب رسیده و به هیئت دولت ارسال شود؛ هرچند وعده‌هایی از سوی مسئولان مربوط برای تصویب و اعمال افزایش حقوق‌ بازنشستگان در پایان اردیبهشت ماه داده شده بود؛ به علت آنچه که از سوی وزیر رفاه "درگیری دولت در طرح مردمی سازی یارانه‌ها" عنوان شد، سرانجام در ابتدای هفته جاری  افزایش حقوق بازنشستگان به تصویب دولت رسید. ما به تفاوت حقوق بازنشستگان قرار است به زودی پرداخت شود. در ادامه آخرین اخبار حقوق بازنشستگان را بخوانید.

حقوق بازنشستگان

اقتصادزمان واریز حقوق بازنشستگان اعلام شد

پرداخت حقوق آذر ماه حدود ۴ میلیون بازنشسته و مستمری‌بگیر تأمین‌اجتماعی از روز یکشنبه بیستم آذر ماه آغاز خواهد شد و حقوق این گروه بر اساس حروف الفباء تا تاریخ سی‌ام آذر ماه واریز خواهد شد.

 همچنین با توجه به مصوبه مجلس شورای اسلامی در خصوص افزایش حقوق بازنشستگان سایر سطوح نیز این افزایش محاسبه و واریز می‌شود.

گفتنی است با توجه به مصوبه مجلس شورای اسلامی مبنی بر افزایش حقوق بازنشستگان سایر سطوح تأمین‌ اجتماعی از آبان ماه، قرار است تا پایان سال جاری معوقات ماه‌های گذشته از سال جاری نیز به حساب بازنشستگان این سازمان واریز بشود.

حقوق بازنشستگان

زمان تصویب افزایش حقوق بازنشستگان

پیشتر، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی 8 آبان 1401  جزئیات لایحه اصلاح قانون بودجه سال ۱۴۰۱ کل کشور و ترمیم حقوق کارکنان و بازنشستگان کشوری و لشگری را با ۱۹۸رای موافق، ۹رای مخالف و ۸رای ممتنع از مجموع ۲۴۶نماینده حاضر تصویب کردند.

ماده واحده: علاوه بر افزایش‌های حقوق و دستمزد ناشی از تبصره (۱۲) ماده واحده قانون بودجه سال ۱۴۰۱ کل کشور، از تاریخ ۱/ ۷/ ۱۴۰۱ افزایش‌های زیر برای اشخاص مشمول این قانون اعمال می‌شود:

۱- (۳۰۰۰) امتیاز برای کارمندان مشمول قانون مدیریت خدمات کشوری مصوب ۸ /۷/ ۸۶ و معادل ریالی امتیاز مذکور برای کارمندان مشمول قانون نظام هماهنگ پرداخت کارکنان دولت مصوب ۱۳ /۶/ ۷۰ و سایر مشمولین جزء (۱) بند «الف» تبصره (۱۲) ماده واحده قانون بودجه سال ۱۴۰۱ کل کشور (به استثنای مشمولان قانون کار) و معادل ریالی (۲۱۰) امتیاز برای اعضای هیئت علمی و قضات، با عنوان ترمیم حقوق، به‌صورت ثابت در احکام کارگزینی و قراردادهای آنان درج می‌شود. مبلغ ناشی از اعمال این افزایش مشمول کسور بازنشستگی می‌باشد. امتیاز مذکور برای افرادی که پس از تصویب این قانون در دستگاه‌های موضوع این بند به‌کارگیری می‌شوند، نیز اعمال می‌گردد. در اجرای این بند درخصوص نیروهای مسلح تبصره ۳ ماده ۱۱۷ قانون مدیریت خدمات کشوری اجرایی می‌شود. شرکت‌های دولتی مندرج در پیوست شماره ۳ قانون بودجه مشمول این بند می‌باشند.

ارسال نظر: