کدخبر: 17982

رتبه بندی معلمان | اخبار رتبه بندی معلمان | افزایش حقوق فرهنگیان و طرح رتبه بندی معلمان

نتایج نهایی رتبه بندی معلمان اعلام شد | خوش خبری یلدایی برای معلمان و فرهنگیان

حمیدرضا حاجی بابایی درباره رتبه بندی معلمان گفت: قانون باید برای دانشجویان و نومعلمانی که به تازگی وارد عرصه معلمی شده نیز اجرایی شود. تأخیر یا عدم اجرای آن استنکاف از قانون محسوب می‌‎شود.

رتبه بندی معلمان از دغدغه‌های مهم فرهنگیان است.رتبه بندی معلمان حواشی بسیاری را به دنبال داشته است.رتبه بندی معلمان مدتهاست که قرار است اجرا شود.رتبه بندی معلمان برای معلمان اهمیت فوق العاده ای دارد.رتبه بندی معلمان با اما و اگرهای فراوان همراه است.

حمیدرضا حاجی بابایی درباره رتبه بندی معلمان گفت: قانون باید برای دانشجویان و نومعلمانی که به تازگی وارد عرصه معلمی شده نیز اجرایی شود. تأخیر یا عدم اجرای آن استنکاف از قانون محسوب می‌‎شود.

حمیدرضا حاجی بابایی در تشریح نشست فراکسیون فرهنگیان مجلس که با حضور وزیر آموزش و پرورش برگزار شد، اظهار کرد: در این نشست موارد مختلفی از جمله رتبه بندی معلمان، صندوق ذخیره فرهنگیان، دانشگاه فرهنگیان و فوق العاده ویژه معلمان مطرح شد که با جمع بندی صورت گرفته در این نشست تأکید شد که نظام رتبه بندی باید به طور کامل اجرا شود.

رتبه بندی معلمان

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس با تأکید بر ضرورت سرعت بخشی در رتبه بندی معلمان، افزود: همچنین در این نشست تأکید شد که قانون باید برای دانشجویان و نومعلمانی  که به تازگی وارد عرصه معلمی شده نیز اجرایی شود. تأخیر یا عدم اجرای آن استنکاف از قانون محسوب می‌‎شود.

وی اضافه کرد: برای کارمندان بخش اداری آموزش و پرورش نیز که حدود ۳ هزار نفر از آن‌ها رتبه بندی نشده اند نیز در کنار خدمتگزاران مدارس فوق العاده ویژه در نظر گرفته خواهد شد تا افزایش حقوقی که برای برخی از دستگاه‌‎ها از طریق فوق العاده ویژه در نظر گرفته شده با افزایش حداکثر ۵۰ درصدی برای نیرو‌های آموزش و پرورش نیز ارتقا یابد.حاجی بابایی، دانشگاه فرهنگیان را قلب تپنده سند تحول بنیادین آموزش و پرورش برشمرد و گفت: این دانشگاه باید به جایگاه اصلی خود برسد و با گرفتن اساتید و دانشجویان و حمایت از اعتبارات این دانشگاه این دانشگاه باید سطح سند تحول بنیادین قرار گیرد.

رئیس فراکسیون فرهنگیان مجلس با بیان اینکه آموزش و پرورش ۳۰۰ هزار کمبود معلم دارد، افزود: این کمبود‌ها از معلم پرورشی بوده تا معلم ورزش و آزمایشگاه؛ اگر می‎ خواهیم یک آموزش و پرورش با نشاط داشته باشیم باید از طریق دانشگاه فرهنگیان ۳۰۰ هزار معلم تربیت کرده و راهی کلاس‌‎های درس کنیم. حتما دانشجویی که در دانشگاه تربیت معلم درس خوانده می‌تواند بهتر تدریس کند.

وی، دیگر دستور کار نشست فراکسیون فرهنگیان را موضوع صندوق ذخیره فرهنگیان دانست که سود آن با کاهش مواجه شده و در این رابطه گفت: آموزش و پرورش باید از تصدی گری در صندوق ذخیره فرهنگیان دست بردارد و این صندوق باید در بورس شرکت کند و سود آن به آن معلمان بازنشسته و سهام داران برسد. این میزان از بروکراسی اداری در صندوق به هیچ عنوان مورد پذیرش نیست.

 حاجی بابایی، دانش آموزان را سرمایه اصلی کشور خواند و افزود: باید برای آموزش و پرورش هزینه کرد و این نهاد زیر چتر حمایتی دولت قرار گیرد. متأسفانه در کشور ما مسکن که باید خصوصی باشد، دولتی شده، ولی آموزش و پرورش که باید دولتی‌ترین نهاد باشد، خصوصی شده است و این بزرگترین ضربه به آموزش و پرورش بوده که تا سال‌های سال قابل جبران نیست.

رتبه بندی معلمانعضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه در خصوص پاداش معلمان، سازمان برنامه موظف است به تکلیف خود عمل کند، افزود: در خصوص نحوه پرداخت پاداش کارکنان دولت دچار ابهام هستیم درحالیکه هیات مدیره بانکها و برخی موسسات دولتی با سوء استفاده از خلاءهای قانونی یا اختیارات تفسیر نشده پاداش‌های آنچنانی و بلافاصله پس از دریافت حکم، بازنشستگی دریافت می‌کنند معلمان از فروردین ۱۴۰۰ تاکنون منتظر دریافت پاداش پایان خدمت هستند.‌

وی با بیان کرد: اگر این مشکل حل نشود از ابزار نظارت خود استفاده می‌کنیم، ضمن اینکه وزیر نیز باید در این خصوص نقش فعال‌تری ایفا کند.

سرمدی واله اضافه کرد:پرداخت نشدن پاداش پایان خدمت معلمان را با تورم و کاهش ارزش پول ملی نوعی اجحاف در خصوص معلمان می‌دانیم که امیدواریم به زودی پاداش پایان خدمت این عزیزان تامین و پرداخت شود.

سرپرست معاونت برنامه‌ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش‌وپرورش درباره عدم الزام شرکت معلمان مهرآفرین در آزمون داخلی برای دریافت "کد شناسه" گفت: این موضوع در مجلس تصویب شده و باید به تایید شورای نگهبان برسد؛ هر زمان که مصوبه ابلاغ شود، مجری آن هستیم.

ارسال نظر: