کدخبر: 18118

قیمت خودرو | اخبار روز قیمت خودرو | قیمت خودرو به نرخ امروز 28آذر

قیمت خودرو به نرخ 28 آذر | بازار خودرو امروز فرو ریخت!!

نرخ امروز خودرو 28 آذر را بخوانید.

قیمت خودرو با نوسان همراه است. قیمت خودرو به دلیل قیمت گذاری دستوری گران شد. قیمت خودرو پس از افزایش تقاضا رو به گرانی رفت. قیمت خودرو  طی ماه های گذشته افزایش یافت. قیمت خودرو امروز را ادامه می خوانیم.

فروش خودرو

قیمت خودرو صفر داخلی روز پنجشنبه، 24 آذر ۱۴۰۱، با توجه به آمار و قیمت روزانه سایت دیوار با تغییراتی همراه شد.

گرچه فعالان بازار خبر از ریزشی شدن قیمت‌ها از صبح روز گذشته می‌دهند، اما قیمت خودرو در سایت‌های آگهی و خرید و فروش خودرو همچنان افزایشی است. قیمت خودرو هم‌گام با افزایش نرخ دلار و سقف‌شکنی‌های پی در پی با افزایش همراه شد. اما اکنون که در بازار دلار ثبات نسبی نیز حاکم شده است، خودرو به روند صعودی خود ادامه می‌دهد به طوری که امروز هیچ‌کدام از خودروهای داخلی پرطرفدار در بازار با کاهش یا ثبات قیمت همراه نبود و تمام این خودروها با افزایش قیمت قابل توجهی همراه شدند.

قیمت خودرو صفر داخلی در لحظه نگارش این گزارش در بازار ایران به شرح زیر است:

از ابتدای سال 1401 قیمت پراید با ثبات نسبی همراه شده بود. اما برخلاف آن ماه‌ها، با سقف‌شکنی تاریخی دلار این ثبات را شکست و این خودرو را با نوسان قیمت همراه کرد.

حال پراید ۱۱۱ در قیمت 228 میلیون تومان به فروش می‌رسد. پراید ۱۳۱ نیز امروز مجددا سه میلیون تومان گران شد و به نرخ 220 میلیون تومان عرضه می‌شود.

پژو ۲۰۷ اتومات پس از روزها افزایش قیمت، امروز با کاهش 10 میلیون تومانی نسبت به روز گذشته، از محدوده 700 میلیون تومان خارج شد و به 690 میلیون تومان رسید.

خودرو دنا معمولی هم که روزها بود که با ثبات قیمت همراه شده بود، امروز با 10 میلیون تومان افزایش قیمت همراه شد. این خودرو هم‌اکنون با قیمت 513 میلیون تومان در بازار عرضه می‌شود.

پژو پارس اتوماتیک که ماه گذشته در قیمت 500 میلیون تومان ثابت مانده بود، امروز در قیمت 560 میلیون تومان در بازار خودرو کشور به فروش می‌رسد.

تارا اتوماتیک هم که در روزهای گذشته با افزایش قیمت قابل‌توجهی همراه شد، امروز هم با افزایش 11 میلیون تومانی نسبت به دیروز به نرخ 700 میلیون تومان رسید.

قیمت خودرو

در این میان، به گفته فعالان بازار خودرو برخی از خودروها بیشتر مورد معامله قرار می‌گیرند. اما این خودروها در چه بازه قیمتی قرار دارند؟

تیبا هاچ‌بک‌ پلاس که از خودروهای پرطرفدار این روزهاست، صبح امروز پنج میلیون تومان افزایش قیمت داشت و در محدوده 256 میلیون تومان قیمت‌گذاری شد.

قیمت پژو ۲۰۶ تیپ دو صفر با هفت میلیون تومان افزایش قیمت نسبت به روز گذشته همراه شد و حالا 397 میلیون تومان ارزش دارد. در این میان، تیپ پنج این مدل پژو پنج هشت تومان گران شد و در بازار کشور در نرخ 433 میلیون تومان به بازار عرضه شد.

فیروز نادری، کارشناس صنعت خودرو و نمایشگاه‌دار در گفتگو با تجارت‌نیوز گفت: از صبح روز گذشته، قیمت خودرو روند کاهشی را آغاز کرد. این کاهش قیمت برای همه خودروها بود و خودرو خاصی دچار نوسان قیمت نمی‌شود.

این کارشناس صنعت خودرو در رابطه با علت افزایش قیمت افزود: یکی از اصلی‌ترین علت افزایش قیمت خودرو در بازار نزدیک شدن خودروهای وارداتی به کشور است.

نادری ادامه داد: کاهش قیمت خودرو بر سطح معاملات بسیار تاثیر گذاشت. زمانی که قیمت خودرو به صورت روزانه افزایش پیدا می‌کرد، تعداد خرید و فروش در بازار بسیار بالا بود. اما با کاهش قیمت خودرو از امروز، سطح معاملات پایین آمد. چراکه مردم در این شرایط منتظر کاهش بیشتر قیمت‌ها هستند و خریدی انجام نمی‌دهند.

او توضیح داد: کاهش قیمت به اندازه افزایش قیمت نخواهد بود و به نظر می‌رسد نهایتا بازار 10 درصد کاهش قیمت را پس از جهش‌های پی‌درپی قیمت‌ها را تجربه کند.

ارسال نظر: