کدخبر: 18211

قیمت خودرو | اخبار روز قیمت خودرو | قیمت خودرو به نرخ امروز

قیمت خودرو امروز 4 دی ماه همه را به شک برد | بازار وحشتناک فروش خودرو

قیمت خودرو امروز 4 دی ماه را بخوانید.

لیست قیمت جدید کارخانه ای محصولات گروه خودروسازی سایپا در دی ماه 1401 منتشر شد.  نماینده مردم اقلید در مجلس افزایش قیمت خودرو را ناشی از عرضه کم آن در بازار بورس کالا دانست.

به گزارش سرویس خوندنی آنلاین ، مسلم صالحی در نشست علنی امروز (یکشنبه، 4 دی ماه) مجلس شورای اسلامی در تذکر شفاهی خطاب به هیات رئیسه مجلس، گفت: گزارش خروجی جلسه بازار ارز امروز مجلس به صورت شفاف باید در اختیار مردم و نمایندگان قرار گیرد. ارائه گزارش توسط دولت در مجلس به تنهایی توهین به مردم و نمایندگان خواهد بود.

نماینده مردم اقلید در مجلس یازدهم خطاب به وزیر صنعت، معدن وتجارت، افزود: عرضه کم خودرو در بازار بورس کالا سبب افزایش قیمت خودرو شده است به نوعی که خودرویی که می تواند در کارخانه 800 میلیون تومان باشد در بورس کالا حدود یک میلیارد و 200 عرضه شده است لذا عرضه کم و رقابت سبب افزایش قیمت خودرو شده است.

قیمت خودرو

وی یادآور شد: تمام گزارشات دولت در جهت بهبود وضع موجود و پیشرفت است اما در عمل اینگونه نیست و ما بهبود وضعیت را در سفره مردم مشاهده نمی کنیم.

از ابتدای سال 1401 قیمت پراید با ثبات نسبی همراه شده بود. اما برخلاف آن ماه‌ها، سقف‌شکنی تاریخی دلار این ثبات را شکست و این خودرو را با افزایش قیمت همراه کرد.

حال پراید ۱۱۱ که تولید آن مدت‌هاست متوقف شده، وارد بازه جدید قیمتی شد. این خودرو در قیمت 245 میلیون تومان به فروش می‌رسد. پراید ۱۳۱ نیز امروز به نرخ 234 میلیون تومان عرضه می‌شود.

پژو ۲۰۷ اتومات پس از روزها افزایش قیمت، امروز در محدوده قیمتی 713 میلیون تومان خرید و فروش می‌شود.

خودرو دنا معمولی هم که روزها بود که با ثبات قیمت همراه شده بود، امروز نیز مانند روزهای گذشته، در قیمت 541 میلیون تومان در بازار ثابت ماند.

پژو پارس اتوماتیک که در روزهای گذشته جهش قیمتی زیادی را تجربه کرد، اما امروز در قیمت 580 میلیون تومان در بازار خودرو کشور ثابت ماند.

تارا اتوماتیک هم که در هفته‌های گذشته با افزایش قیمت قابل‌توجهی همراه شد، امروز به نرخ 715 میلیون تومان در بازار عرضه شد.

قیمت خودروهای پرطرفدار

اما خودروهایی که در بازار بیشتر مورد معامله قرار می‌گیرند و خریدار بیشتری دارند امروز با چه قیمتی به بازار عرضه می‌شوند؟

تیبا هاچ‌بک‌ پلاس که از خودروهای پرطرفدار این روزهاست، صبح امروز مجددا در محدوده 278 میلیون تومان قیمت‌گذاری شد.

قیمت پژو ۲۰۶ تیپ دو صفر نیز حالا 425 میلیون تومان ارزش دارد. در این میان، تیپ پنج این مدل پژو در بازار کشور در نرخ 455 میلیون تومان به بازار عرضه شد.

پیش‌بینی قیمت خودرو در روزهای آینده

در این میان، این مساله مطرح می‌شود که در بین هیاهوی بازار خودرو و نوسان قیمت‌ها، بازار در روزهای آینده چه روندی را طی می‌کند

عماد جعفری، کارشناس صنعت خودرو، در پاسخ به این سوال در گفتگو با تجارت‌نیوز گفت: در حال حاضر هیچ عاملی برای کاهش قیمت خودرو در بازار وجود ندارد.

او افزود: این روزها حتی میزان تقاضا در بازار نیز کاهش یافته است. اما نکته قابل توجه این است که فروشنده‌ها نیز برای فروش خودروهایشان دست نگه داشته‌اند و عملا در بازار خرید و فروشی صورت نمی‌گیرد.

این کارشناس صنعت خودرو توضیح داد: گرچه خودروسازان به صورت ماهانه آمارهایی مبنی بر افزایش تولید محصولات خود منتشر می‌کنند، اما عرضه خودرو همچنان قطره‌چکانی است و به همین دلیل قیمت‌ها افزایش پیدا می‌کند. با این روندی که بازار خودرو در کشور طی می‌کند، به نظر می‌رسد قیمت خودروهای خارجی نیز پس از ورود به بازار ایران با جهش زیادی همراه شود.

قیمت خودرو همچنان با نوسانات زیادی به کار خود ادامه می‌دهد؛ در میان هیاهوی موج جدید گرانی خودرو، این مساله مطرح می‌شود که بازار و قیمت‌ها در هفته‌های آینده به چه سمت و سویی می‌روند؟

آشفتگی و سردرگمی در بازار خودرو همچنان ادامه‌دار است. قیمت خودرو از آبان‌ماه با افزایش چشم‌گیری همراه شد که هنوز هم ادامه دارد.

البته باید اشاره کرد که سرعت افزایش قیمت برخی از خودروها بیشتر بود. اما در نهایت همه خودروها، چه در بازار خودروهای داخلی و چه در بازار خودروهای خارجی، جهش قیمت را تجربه کردند.

در میان هیاهوی نوسانات موجود در بازار خودرو، این مساله مطرح می‌شود که بازار و قیمت‌ها در هفته‌های آینده به چه سمت و سویی می‌روند؟

عرضه قطره‌چکانی، بلای جان بازار خودرو

عماد جعفری، کارشناس صنعت خودرو، در گفتگو با تجارت‌نیوز گفت: در حال حاضر هیچ عاملی برای کاهش قیمت خودرو در بازار وجود ندارد.

او افزود: این روزها حتی میزان تقاضا در بازار نیز کاهش یافته است. اما نکته قابل توجه این است که فروشنده‌ها نیز برای فروش خودروهایشان دست نگه داشته‌اند و عملا در بازار خرید و فروشی صورت نمی‌گیرد.

این کارشناس صنعت خودرو توضیح داد: گرچه خودروسازان به صورت ماهانه آمارهایی مبنی بر افزایش تولید محصولات خود منتشر می‌کنند، اما عرضه خودرو همچنان قطره‌چکانی است و به همین دلیل قیمت‌ها افزایش پیدا می‌کند. با این روندی که بازار خودرو در کشور طی می‌کند، به نظر می‌رسد قیمت خودروهای خارجی نیز پس از ورود به بازار ایران با جهش زیادی همراه شود.

همچنین سعید موتمنی، کارشناس صنعت خودرو در گفتگو با تجارت‌نیوز اظهار کرد: در حال حاضر وضعیت بازار مناسب نیست و ثبات ندارد. قیمت‌ها به صورت روزانه با افزایش قابل توجهی همراه می‌شوند.

او افزود: بازار خودروهای خارجی نیز در همین وضعیت قرار دارد و خودروها بدون توجه به اخبار واردات با افزایش قیمت همراه می‌شوند.

این کارشناس صنعت خودرو توضیح داد: تا زمانی که عرضه خودرو به بازار به صورت قطره‌چکانی انجام بگیرد و دلار به جهش قیمتی خود ادامه دهد، بازار خودرو به روند صعودی خود ادامه می‌دهد.

بازار خودرو دلاری است

کاظم محمدی نیک‌خواه، کارشناس صنعت خودرو، به تجارت‌نیوز گفت: در حال حاضر همه بازارهای کشور متاثر از نوسانات قیمتی دلار هستند و هم‌گام با افزایش نرخ ارز، خودرو و دیگر بازارها نیز با افزایش قیمت همراه می‌شوند. این پدیده موجب شده تا خودرو تبدیل به یک کالای سرمایه‌ای شود و مردم برای سرمایه‌گذاری به بازار خودرو مراجعه کنند. البته باید یادآور شد که سایه سنگین رکود بر سر بازار خودرو است و به نظر می‌رسد شرایط رکودی نیز ادامه داشته باشد.

او افزود: در شرایط فعلی هیچ عاملی در بازار خودرو وجود ندارد که باعث کاهش قیمت شود. به نظر می‌رسد بازار به روند افزایش قیمت خود ادامه بدهد.

سایه سنگین تورم بر سر بازار

در این میان، امیرحسن کاکایی، کارشناس صنعت خودرو، در گفتگو با تجارت‌نیوز اظهار کرد: این اتفاقات ناگهانی که خودرو با جهش قیمت قابل‌ توجهی همراه شد، به دلیل مسائل کلان اقتصادی در کشور است و ارتباطی با عرضه و تولید خودرو ندارد.کاکایی ادامه داد: اقتصاددانان در ابتدای سال پیش‌بینی تورم بین 40 تا 60 درصدی را داشتند؛ اکنون که در نهمین ماه سال هستیم، شاهد تورم 40 درصدی در صنعت و بازار خودرو بودیم. اگر اقتصاددانان درست پیش‌بینی کرده باشند، تا پایان سال قیمت خودرو مجددا با افزایش بیشتری همراه می‌شود.

این کارشناس صنعت خودرو توضیح داد: اگر ادعای دولت در رابطه با تورم درست باشد، تورم 40 درصدی تا پایان سال بیشتر نمی‌شود و روند بازار در همین نقطه متوقف می‌شود. به نظر می‌رسد پیش‌بینی اقتصاددانان درست باشد و بازار افزایش قیمت بیشتر را تجربه کند. مگر اینکه اتفاق خاصی در بحث اقتصاد کلان پدید آید. در شرایط فعلی حجم نقدینگی در کشور بالا رفته و کارشناسان معتقدند افزایش حجم نقدینگی موجب تورم بیشتر می‌شود.

 قیمت خودرو‌های پرطرفدار

اما خودرو‌هایی که در بازار بیشتر مورد معامله قرار می‌گیرند و خریدار بیشتری دارند امروز با چه قیمتی به بازار عرضه می‌شوند؟

تیبا هاچ‌بک پلاس که از خودرو‌های پرطرفدار این روزهاست، صبح امروز مجددا در محدوده ۲۷۸ میلیون تومان قیمت‌گذاری شد.

قیمت پژو ۲۰۶ تیپ دو صفر نیز حالا ۴۲۵ میلیون تومان ارزش دارد. در این میان، تیپ پنج این مدل پژو در بازار کشور در نرخ ۴۵۵ میلیون تومان به بازار عرضه شد.

پیش‌بینی قیمت خودرو در روز‌های آینده

در این میان، این مساله مطرح می‌شود که در بین هیاهوی بازار خودرو و نوسان قیمت‌ها، بازار در روز‌های آینده چه روندی را طی می‌کند

عماد جعفری، کارشناس صنعت خودرو، در پاسخ به این سوال در گفتگو با تجارت‌نیوز گفت: در حال حاضر هیچ عاملی برای کاهش قیمت خودرو در بازار وجود ندارد.

او افزود: این روز‌ها حتی میزان تقاضا در بازار نیز کاهش یافته است. اما نکته قابل توجه این است که فروشنده‌ها نیز برای فروش خودروهایشان دست نگه داشته‌اند و عملا در بازار خرید و فروشی صورت نمی‌گیرد.

این کارشناس صنعت خودرو توضیح داد: گرچه خودروسازان به صورت ماهانه آمار‌هایی مبنی بر افزایش تولید محصولات خود منتشر می‌کنند، اما عرضه خودرو همچنان قطره‌چکانی است و به همین دلیل قیمت‌ها افزایش پیدا می‌کند. با این روندی که بازار خودرو در کشور طی می‌کند، به نظر می‌رسد قیمت خودرو‌های خارجی نیز پس از ورود به بازار ایران با جهش زیادی همراه شود.

ارسال نظر: