کدخبر: 19007

قیمت گوشت | کاهش قیمت گوشت | افزایش قیمت گوشت

قیمت گوشت کاهش میابد؟ | قیمت گوشت امروز 22 اسفند 1401

قیمت گوشت امروز به چه عدد و رقمی رسید؟!

قیمت گوشت برای شهروندان از اهمیت بسیاری برخوردار است، زیرا قیمت گوشت در مصرف یکی از اساسی ترین کالاهای روزمره مردم اثر گذار است. قیمت گوشت تحت تاثیر عوامل بسیاری تغییر می‌کند. از جمله مواردی که بر قیمت گوشت اثر گذار است، میزان صادرات و واردات این کالای اساسی است. در ادامه قیمت گوشت امروز را خواهید خواند.

قیمت گوشت امروز 22 اسفند 1401

ایوب فصاحت در یک برنامه تلویزیونی با اشاره به واردات گوشت گرم گوسفندی و گوساله گفت: تا چند روز آینده گوشت گرم گوسفندی و گوساله وارد کشور شده و برای عرضه به میادین میوه و تره‌بار تحویل داده می‌شود.

وی با اشاره به کاهش نرخ مصوب گوشت قرمز با واردات گوشت گرم افزود: قیمت هر شقه گوسفندی ۲۸۲ هزار تومان تعیین شده است.

گوشت گوساله وارداتی با قیمت هر کیلوگرم ۱۸۵ هزار تومان به میادین میوه و تره بار تحویل داده می‌شود که با قیمت حداکثر ۲۵۰ هزار تومان به دست مصرف کننده می‌رسد.

نرخ هر کیلوگرم گوشت قرمز منجمد حدود ۱۵۰ هزار تومان تعیین شده است. این قیمت ها درحالی اعلام می شود که قیمت گوشت در پروتیینی های سطح شهر با قیمت میادین تره بار بیش از 100 هزار تومان در هر کیلوگرم اختلاف دارد.

قیمت گوشت امروز 16 اسفند 1401

قیمت گوشت

قیمت گوشت امروز 15 اسفند 1401

سید احد یوزباشی، مدیرکل حقوقی سازمان تعزیرات حکومتی، در یک برنامه تلویزیونی درباره قیمت گوشت عنوان کرد: قیمت گوشت به صورت رسمی به ما اعلام نشده و در حال حاضر گوشت نرخ مصوبی ندارد!

نبود قیمت مصوب برای گوشت، منجر به مشاهده قیمت‌های عجیب و غریب در بازار شده است. با اینکه چندی پیش وزارت جهاد کشاورزی عرضه گوشت با بسته‌بندی خاص را ممنوع کرد، اما همچنان در سایت‌های فروشگاهی شاهد عرضه این نوع محصولات گوشتی هستیم که قیمت‌های آن بسیار عجیب‌و غریب است.

قیمت گوشت گرم خورشتی تا یک هفته گذشته در بسته‌بندی یک کیلوگرمی با قیمت 509 هزار تومان عرضه شده بود که واکنش بسیاری در پی داشت، اما قیمت همین گوشت، امروز با قیمت 570 هزار تا 599 هزار تومان در سایت‌های فروشگاهی آنلاین و فروشگاه‌ها در حال عرضه است.

به گفته این فعال صنعت دامپروری سودی که کشتار دام ماده دارد دام نر ندارد. برای مثال اگر دام نر کیلویی ۷۰ هزار تومان خریداری شود گوشت آن باید با قیمت حدود هر کیلو ۱۷۰ هزار تومان به دست مصرف کننده برسد. ولی برخی دام ماده را با قیمت کیلویی ۳۵ تا ۴۵ هزار تومان خریداری می‌کنند و گوشت آن را کیلویی۱۷۰ هزار تومان می‌فروشند و سود بیشتری می‌برند.

مدیرعامل اتحادیه مرکزی دام سبک کشور عنوان کرد: چون قیمت نهاده بالاست و توان مالی دامداران هم ضعیف شده و وعده‌های حمایت از دامداران بعد از حذف ارز ترجیحی نیز محقق نشده، آنها نیز به‌ دنبال حذف و فروش دام‌های ماده خود هستند.

افزایش قیمت گوشت در راه است

دادرس گفت: برای مصرف‌کننده هم تشخیص گوشت دام نر و ماده از یکدیگر آسان نیست. وقتی مصرف کننده گوشت را خریداری می‌کند و گوشت دیر می‌پزد باید بداند که آن گوشت گوسفند ماده پیر است. یا اینکه برخی گوشت بز را هم وارد بازار کرده‌اند و به قیمت بره نر می‌فروشند، در حالی که قیمت هر کیلو بز زنده کیلویی ۲۵ تا ۳۰ هزار تومان است. اگر مصرف کننده گوشتی را به اسم گوشت گوسفند خریداری کرد ولی در زمان پخت متوجه شد که گوشت بو می دهد بداند که گوشت بز نر خریده است.

معاون امور تولیدات دامی وزارت جهاد کشاورزی در مصاحبه تلویزیونی خبر شبکه دو سیما گفت: اعداد و ارقام نشان میدهد که صادرات نمی تواند باعث افزایش قیمت گوشت شده باشد.

وی افزود: کشور ما سالانه می تواند یک میلیون راس دام برای صادرات تولید کند اما از مهر ماه سال جاری تا به امروز تنها 20 هزار راس دام صادر شده است بنابراین صادرات دلیل افزایش قیمت گوشت نمی باشد.

دماوندی نژاد بیان کرد: به دلیل افزایش برودت سرما رفت و آمد مختل شده به همین دلیل این موضوع می تواند تاثیر گذار باشد اما وزارت جهاد کشاورزی در این خصوص تمهیداتی انجام داده است.

مشکل نهاده‌های دامی

رئیس اتحادیه گوشت گوسفندی در ادامه سخنان خود با اشاره به گرانی نهاده‌های دام عنوان کرد: حذف ارز ترجیحی واردات و تأمین نهاده‌های دامی را برای دامداران با مشکل مواجه کرد و آنها قادر به سیر کردن دام‌های خود نیستند.

این فعال بازار گوشت با تاکید بر اینکه هزینه نگهداری از دام در کشور افزایش یافته است، تصریح کرد: دامپرور توان مالی کافی در اختیار ندارد و با توجه به کاهش بارندگی و خشکسالی مراتع در ۶ ماه نخست سال که باید مواد غذایی دام تأمین می‌شد انجام نشده بنابراین نهاده‌های دامی کافی نبوده و این امر هزینه‌ها را دو برابر کرده است.

نیاز بازار

ملکی درباره میزان مصرف بازار گوشت قرمز بیان کرد: مصرف روزانه دام سبک استان تهران حدود ۱۴ هزار رأس است.

وی اضافه کرد: پیش تر بخشی از دام خارج می‌شد بنابراین قاچاق سبب شده بود تا قیمت گوشت افزایش یابد اما با مذاکراتی که اتحادیه گوشت گوسفندی کشور داشت و پیگیری‌های انجام شده صادرات متوقف شده است.

رئیس اتحادیه گوشت گوسفندی در پایان با تاکید بر تأمین نهاده‌های دام و کاهش نرخ نگهداری از دام گفت: در حال حاضر واردات نهاده‌های دامی با قیمت مناسب بزرگ‌ترین مشکل دامداران بوده و این نهاده‌ها در کارخانه تولید نمی‌شود و باید شرایط اقلیمی مناسب باشد تا از طریق زمین رویش رخ دهد. با توجه به کاهش بارندگی تأمین کل نیاز بازار از داخل ممکن نبوده و باید واردات با اختصاص اعتبارات ارزان قیمت انجام شود.

ارسال نظر: