کدخبر: 19015

دستور پخت | دستور پخت غذای ارزان | دستور پخت غذای سالم

دستور پخت ماکارونی با تن ماهی | غذایی خوشمزه و راحت

دستور پخت ماکارونی با تن ماهی را در اینجا بخوانید!

دستور پخت غذاهای متنوع را در خوندنی بخوانید. یادگیری دستور پخت غذاهای متنوع می‌تواند به شما در آشپزی کمک بسیاری کند. ما با ارائه دستور پخت‌های متنوع سعی در کمک به شما برای ساختن زندگی سالم‌تر داریم. دستور پخت غذاها را یادبگیرید و با غذاهای خوشمزه از خانواده خود پذیرایی کنید. در ادامه دستور پخت غذای ماکارونی با تن ماهی را به شما آموزش می‌دهیم.

دستور پخت ماکارونی با تن ماهی

اسپاگتی با تن ماهی یک غذای فوق العاده راحت و لذیذ است که زمان زیادی برای درست کردن نیاز ندارد و طعمی متفاوت را برای شما به همراه دارد.

مواد لازم:

اسپاگتی ۴۰۰ گرم

کنسرو تن ماهی ۲ قوطی

فلفل دلمه ای ۱ عدد

مرزه خشک (اختیاری) ۱ قاشق غذاخوری

رب گوجه فرنگی ۳ قاشق غذاخوری

پیاز ۱ عدد متوسط

نمک، فلفل سیاه، زردچوبه و روغن مایع به مقدار کافی

طرز تهیه:

تن ماهی را به مدت ۲۰ دقیقه درون آب جوش می جوشانیم.

زمانی که آب جوش آمد، اسپاگتی را به آب جوش اضافه می کنیم و اجازه می دهیم به مدت ۱۰ دقیقه درون آب جوش بماند تا پخت اولیه آن انجام شود. در همین حین پوست پیاز را جدا می کنیم و می شوییم.

در ادامه تن ماهی را از قابلمه خارج می کنیم، سپس روغن یکی از کنسرو ها را درون تابه اضافه می کنیم.

پیاز را سرخ می کنیم و  تن ماهی را درون تابه اضافه می کنیم، سپس زردچوبه و فلفل سیاه را به تن ماهی اضافه می کنیم.

فلفل دلمه ای به صورت نگینی ریز خرد می کنیم و به همراه رب گوجه فرنگی به تن ماهی اضافه کرده و به خوبی تفت می دهیم تا بوی خامی رب گوجه فرنگی گرفته شود و پس از آن رنگ باز کند.

مرزه را به تن ماهی اضافه می کنیم و تفت می دهیم. در ادامه پس از گذشت ۱۰ دقیقه اسپاگتی را از روی حرارت بر می داریم، سپس آبکشی می کنیم. در ادامه یک قابلمه مناسب انتخاب می کنیم.

حالا روغن تن ماهی باقی مانده را درون قابلمه می ریزیم و ته دیگ دلخواهمان را درون قابلمه فیکس می کنیم، سپس یک لایه اسپاگتی درون قابلمه می ریزیم و مخلوط تن ماهی را به صورت پخش روی اسپاگتی اضافه می کنیم.

در ادامه درب قابلمه را با دم کنی می پوشانیم و روی قابلمه قرار می دهیم، سپس روی حرارت ملایم شعله پخش کن قرار داده و قابلمه را روی شعله پخش کن می گذاریم.

در نهایت اجازه می دهیم اسپاگتی به مدت ۳۰ تا ۳۵ دقیقه روی حرارت بماند تا دم بکشد.

دستور پخت شیرینی نخودچی

شیرینی‌های مخصوص نوروز که در خانه تهیه می‌شوند، بسیار متنوع، رنگارنگ و خوشمزه هستند.

شیرینی نخودچی یکی از انواع شیرینی‌های خوشمزه و مشهور ایرانی است که عطر و طعم فوق‌العاده‌ای دارد و بسیار محبوب و پر طرفدار است. اما پخت این شیرینی نیاز به رعایت برخی نکات و فوت و فن‌های خاص خود را دارد.

در این مطلب طرز تهیه شیرینی نخودچی همراه با ارائه نکات مهم برای پخت این شیرینی تقدیم به شما کاربران گرامی خواهد شد.

مواد لازم

آرد نخود گل: ۱ کیلو

پودر قند: ۴۰۰ گرم

روغن جامد: ۵۰۰ گرم

پودر هل: ۱ قاشق چای‌خوری

وانیل: یک چهارم قاشق چای‌خوری

طرز تهیه شیرینی نخودچی

۱ ـ ابتدا روغن جامد را روی حرارت خیلی کم اجاق گاز بگذارید تا باز شود. نیازی به داغ شدن روغن نیست و همین‌که روغن باز شد، اجاق گاز را خاموش کنید.

۲ ـ روغن را داخل یک کاسه بزرگ و مناسب بریزید؛ سپس پودر هل و وانیل را اضافه کنید و هم بزنید. در مرحله بعد پودر قند را به روغن اضافه کنید و خوب هم بزنید تا پودر قند کاملا در روغن حل و شفاف شود.

۳ ـ در مرحله بعد آرد نخود را کم کم به کاسه اضافه کنید و با دست هم بزنید. خیلی مهم است که آرد را یکباره به مواد اضافه نکنید. همه آرد نخود باید کم کم به خورد خمیر برود. خمیر به دست آمده را ۵ دقیقه ورز بدهید؛ سپس یک کیسه نایلونی روی خمیر بکشید و بگذارید داخل محیط آشپزخانه حدودا ۵ تا ۶ ساعت استراحت کند.

۴ ـ بعد از اینکه خمیر استراحت کرد، دوباره خمیر را به مدت ۵ دقیقه ورز بدهید؛ سپس مقداری از خمیر را بردارید و روی میز کار پهن کنید و روی خمیر را با کف دست خوب بکوبید تا یکدست شود. به ارتفاع خمیر هم توجه داشته باشید که بیش از اندازه کوتاه یا خیلی بلند نباشد.

حالا با قالب‌های مخصوص شیرینی نخودچی قالب بزنید و شیرینی‌ها را داخل سینی فر بچینید. روی هر کدام از شیرینی‌ها یک خلال پسته بگذارید؛ سپس سینی فر را داخل فر ۱۷۰ درجه سانتیگراد به مدت ۱۰ دقیقه بگذارید تا شیرینی نخودچی شما بپزد.

بعد از پخت سینی را در جای خنک بگذارید تا شیرینی‌ها سرد شوند. سعی کنید یکی دو ساعت به شیرینی‌ها دست نزنید تا کاملا خنک شود.

۵ نکته مهم برای پخت شیرینی نخودچی در منزل

۱ ـ برای تهیه هر نوع شیرینی آردی بهتر است از روغن‌های مخصوص شیرینی آردی استفاده کنید که به صورت حلبی در فروشگاه‌های فروش روغن موجود است و چربی آن‌ها مخصوص شیرینی آردی است. در صورتی که به این روغن دسترسی ندارید، از روغن جامد نباتی استفاده کنید.

توجه داشته باشید که هرگز از روغن‌های صاف قنادی که در لوازم قنادی‌ها موجود است، استفاده نکنید؛ زیرا باعث خشکی بیش از حد شیرینی می‌شوند. توصیه ما این است که اگر از روغن مخصوص شیرینی آردی استفاده نمی‌کنید، حتما از مخلوط روغن جامد نباتی و روغن صاف قنادی استفاده کنید.

۲ ـ کف سنی فر را چرب نکنید و نیازی به پهن کردن کاغذ روغنی کف سینی نیست. اگر شیرینی شما بعد از قالب زدن برق می‌زد یا دستتان چرب شد، بهتر است کمی دیگر آرد نخود به خمیر اضافه کنید.

۳ ـ دمای فر برای پخت شیرینی نخودی نباید روی آخرین درجه باشد؛ زیرا شیرینی نخودی خیلی زود می‌سوزد. اگر از فر برقی یا تستر استفاده می‌کنید، دمای فر باید ۱۰ درجه از فر گازی کمتر باشد.

۴ ـ شیرینی نخودی بعد از پخت حالت شل دارد و اگر به آن دست بزنید، پودر می‌شود. اجازه بدهید شیرینی داخل سینی فر به مدت یک تا دو ساعت بماند، بعد آن را از سینی خارج کنید.

۵ ـ مهمترین مسئله برای تهیه یک شیرینی نخودچی خوشمزه استفاده از آرد نخود مرغوب است. آرد نخود گل بهترین آرد نخود در بازار است. حتما آرد نخود را از لوازم قنادی‌های معتبر و به صورت فله‌ای تهیه کنید و قبل از استفاده یکبار آن را الک کنید.

ارسال نظر: