کدخبر: 19077

یارانه نقدی | یارانه نقدی خانوار | یارانه نقدی جدید

کالا برگ و یارانه در کنار یکدیگر پرداخت خواهند شد!

یارانه نقدی و کالابرگ به چه شکل از سال جدید به مردم پرداخت خواهد شد؟!

یارانه نقدی به زودی حذف می شود. یارانه نقدی شامل همه افراد نمی شود. یارانه نقدی مبلغ چندانی نداشت. یارانه نقدی با چالش زیادی همراه بود. جزئیات حذف یارانه نقدی را بخوانید.

تکلیف پرداخت یارانه نقدی و کالابرگ مشخص شد!

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی چهارمحال و بختیاری با اشاره به توزیع کالا برگ الکترونیکی در استان، گفت: مقرر است این کالا برگ‌های الکترونیکی در کنار یارانه نقدی به سرپرستان خانوار پرداخت شوند، درواقع در این طرح یارانه ماه آینده افراد به حساب آن‌ها واریز می‌شود اما قابل برداشت نیست بلکه فرد می‌تواند با مراجعه به فروشگاه‌های مشخص ۱۰ نوع کالا خریداری کند.

محسن مولوی ۲۴ اسفندماه در نشست خبری مشترک با مدیرکل تامین اجتماعی چهارمحال و بختیاری، اظهار کرد: در تاریخ بیستم هر ماه یارانه نقدی به حساب سرپرستان خانوار واریز می‌شود که این‌ افراد در ۱۰ دهک اقتصادی تقسیم‌بندی شده‌اند، مبلغ یارانه پرداختی به سه دهک اول جامعه ۴۵۰ هزار تومان و مابقی افراد ۳۰۰ هزار تومان در نظر گرفته شده است.

مدیرکل تعاون‌، کار و رفاه اجتماعی چهارمحال و بختیاری با اشاره به توزیع کالا برگ الکترونیکی در استان، افزود: مقرر است این کالا برگ‌های الکترونیکی در کنار یارانه نقدی به سرپرستان خانوار پرداخت شوند، درواقع در این طرح یارانه ماه آینده افراد به حساب آن‌ها واریز می‌شود اما قابل برداشت نیست بلکه فرد می‌تواند با مراجعه به فروشگاه‌های مشخص ۱۰ نوع کالا خریداری کند البته اگر اشخاص تمایل به استفاده از کالابرگ الکترونیک نداشته باشند و خریدی انجام ندهند می‌توانند یارانه نقدی خود را در موعد مقرر دریافت کنند.

وی با بیان اینکه ماهانه حدود ۳۰۰ میلیارد تومان یارانه نقدی در چهارمحال و بختیاری توزیع می‌شود، ادامه داد: مقرر شده توزیع کالابرگ نیز در کنار این میزان یارانه نقدی انجام شود، تمامی فروشگاه‌های موجود در سطح استان نیز می‌توانند برای شرکت در این طرح اقدام کنند چراکه افزایش تعداد این فروشگاه‌ها یکی از اهداف ما است تا به این صورت مردم با آسایش بیشتری خرید خود را انجام دهند.

مولوی عنوان کرد: فروشگاه‌های چهارمحال و بختیاری که قصد دارند در طرح کالا برگ مشارکت داشته باشند باید در ابتدا ثبت‌نام اینترنتی خود را انجام دهند پس از آن دستگاه کارت‌خوان آن‌ها به نرم‌افزار مربوطه متصل خواهد شد، ۱۰ نوع کالایی که شهروندان می‌توانند با استفاده از کالابرگ خود خریداری کنند شامل برنج، روغن، قند، شکر، ماکارونی، مرغ، تخم‌مرغ و... است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی چهارمحال و بختیاری اضافه کرد: یکی دیگر از ویژگی‌های کالا برگ این است که افراد می‌توانند به هر میزان از آن را خرید کرده و مبلغ مابقی را در موعد مقرر به صورت یارانه نقدی دریافت کنند.

وی با اشاره به پرداخت تسهیلات تبصره ۱۶ در چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: ۱۶۱۵ میلیارد تومان تسهیلات این تبصره به استان اختصاص پیدا کرد که شامل ۱۵۰ میلیون تومان تسهیلات خوداشتغالی و چهار میلیارد تومان کارفرمایی است و با نرخ سود چهار درصد و بازپرداخت هفت ساله به افراد پرداخت می‌شود، در این زمینه ۱۸ بانک عامل مکلف به پرداخت تسهیلات به واجدین شرایط شدند و ۱۵ هزار نفر نیز اقدام به ثبت‌نام کردند که از این تعداد هفت هزار نفر برای دریافت وام به بانک معرفی شده و ۳۰۷۳ پرونده پرداخت وام نیز تشکیل شده است.

مولوی خاطرنشان کرد: افرادی که درخصوص حذف یارانه خود اعتراض دارند می‌توانند به سامانه حمایت مراجعه کرده و اعتراض خود را ثبت کنند چراکه این موضوع به صورت کشوری پیگیری می‌شود البته در معاونت اجتماعی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی چهارمحال و بختیاری نیز پاسخگویی به افراد در این زمینه انجام می‌شود.

جزئیات نحوه دریافت کالابرگ الکترونیک چگونه است؟!

پس از اجرای طرح کالابرگ الکترونیک به‌ صورت آزمایشی در چهار استان هرمزگان، قزوین، مرکزی و گیلان، هم‌اکنون اجرای این طرح به صورت ملّی و در سراسر کشور آغاز شد.

در این طرح اعتبار کلیه خانوارهای یارانه‌بگیر شارژ شده و آنان می‌توانند یک ماه زودتر از دریافت یارانه نقدی، از این اعتبار جهت خرید ۱۰ قلم کالای اساسی مشمول طرح ملّی کالابرگ الکترونیک استفاده کنند.

کالابرگ الکترونیک بر اساس میزان یارانه استفاده نشده هر یک از مشمولین یارانه قابل استفاده خواهد بود. برای بهره مندی از مزایای کالابرگ الکترونیکی به موارد زیر توجه بفرمایید:

۱. میزان و مانده اعتبار یارانه شما برای استفاده از کالابرگ الکترونیک با گرفتن کد دستوری زیر نمایش داده می‌شود:

از طریق شماره‌گیری کد دستوری #۲۸*۷۸۸*

۲. برای استفاده از برنامه کاربردی "شما" جهت استفاده از کالابرگ الکترونیکی به مطالب زیر توجه کنید:

۱- ابتدا برنامه ‌ «شما» (شبکه ملی اعتبار) را از بازار بارگیری و نصب کنید(ازطریق لینک زیر) :

http://cafebazaar.ir/app/?id=ir.sfara.fara&ref=share

۲- پس از نصب اطلاعات پروفایل را تکمیل کنید.

۳- حالا شما به میزان اعتبار حساب خود، به اقلام مشمول کالابرگ دسترسی دارید.

۴- روی همین برنامه، نزدیکترین فروشگاه‌های اطراف شما که اجناس کالا برگ الکترونیکی را عرضه می‌کنند و مسیر دسترسی از روی نقشه ارائه شده است.

۵- با کالا برگ الکترونیکی می‌توانید، ده قلم کالای پرکاربرد در منزل را برمبنای قیمت‌های شهریور ۱۴۰۰ تهیه کنید.

۶- شما هر زمان که خرید کنید، با توجه به میزان خرید از یارانه ماه بعد شما کسر می‌شود.

۷- استفاده از کالابرگ الکترونیکی و یارانه نقدی اختیاری است.

۸- برای خرید، صرفا استفاده از یکی از کارت‌های بانکی سرپرست خانواده کافی است و نیاز به چیز دیگری نیست.

میزان یارانه نقدی اسفندماه و زمان واریز آن مشخص شد

واریز یارانه نقدی ۳۰۰ و ۴۰۰ هزار تومانی اسفندماه از دقایقی پیش آغاز شده و تا آخر امشب به حساب تمامی سرپرستان خانوار واریز خواهد شد.

بر همین اساس، در صورتی که خانوارها جزو دهک‌های اول تا سوم باشند، مبلغ ۴۰۰ هزار تومان به‌ازای هر نفر و در صورتیکه جزو دهک‌های چهارم تا نهم قرار گیرند، مبلغ ۳۰۰ هزار تومان به‌ازای هر نفر به حساب سرپرستان خانوار واریز خواهد شد.

پس از واریز دو مرحله یارانه نقدی ۳۰۰ و ۴۰۰ هزار تومانی به حساب سرپرستان خانوار، برخی از اعضای اقتصادی دولت احتمال تبدیل آن به کالابرگ الکترونیکی را مطرح کردند. اما شب گذشته ابراهیم رئیسی اعلام کرد که فعلا موضوع کالابرگ منتفی است و تا وضع کالا برگ اطمینان بخش نشود، پرداخت نقدی یارانه معیشتی ادامه پیدا می‌کند.

ارسال نظر: