کدخبر: 19104

حوادث | حوادث اجتماعی | حوادث خانوادگی

شروع تلخ سفرهای نوروزی | 76 کشته در دو روز!

تصادفات جاده‌ای تلفات بسیاری تا کنون برجای گذاشته‌اند!

سرهنگ احمد شیرانی رئیس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهور فراجا در این باره گفت: سفرهای بین‌استانی در دو روز اول طرح نوروزی یعنی از روز ۲۴ تا ۲۶ اسفندماه افزایش ۱۷ درصدی تردد را نسبت به مدت مشابه در سال گذشته داشته است.

 رئیس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهور انتظامی کشور آمار تصادفات دو روز اول طرح نوروزی را ۶۹ فقره تصادف فوتی با ۷۶ کشته اعلام کرد و گفت: ۱۴۶۷ فقره تصادف جرحی با ۱۸۸۰ نفر مجروح آمار بسیار نگران‌کننده‌ای است و باید به عنوان هشدار و زنگ خطری برای رانندگان در سفرهای نوروزی باشد.

 بیشترین خروج خودرو از استان‌های تهران و البرز به تعداد ۱۰۵هزار وسیله نقلیه، بیشترین مقصد خودروهای استان تهران و البرز به سمت استان‌های قم، قزوین، مازندران، مرکزی و اصفهان و بیشترین ورود خودرو به استان مازندران با تعداد ۲۶۷۰۰ دستگاه وسیله نقلیه بوده است.

 سرهنگ شیرانی تصریح کرد: بیشترین علت وقوع حوادث بی‌توجهی به جلو، انحراف و تجاوز به چپ ناشی از عجله و شتاب در رانندگی برای سبقت غیرمجاز بود که منجر به شدیدترین و پرتلفات‌ترین حوادث شده است‌؛ همچنین ناتوانی در کنترل وسیله نقلیه ناشی از خستگی و خواب‌آلودگی و اصرار رانندگان به ادامه رانندگی بدون استراحت و توقف شکل گرفته و سرعت غیرمجاز هم از عوامل اصلی شکل‌گیری حوادث دو روز اخیر بوده است.

 رئیس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهور انتظامی کشور با بیان اینکه بیشترین ساعات وقوع حوادث ساعت ۱۲ تا ۱۶ بوده است به رانندگان توصیه کرد: با رعایت کامل مقررات رانندگی و بستن کمربند ایمنی، احترام به حقوق سایر رانندگان و رعایت سرعت مجاز در جاده‌ها تردد کنند.

عروسی عزا شد

تصادف خودروی حامل عروس و داماد با اتوبوس مسافربری در مسیر ارومیه ـ سلماس، مراسم عروسی را به عزا تبدیل کرد.

صبح پنجشنبه  یک دستگاه خودروی سواری پژو پرشیا که حامل عروس و داماد سنندجی بود با اتوبوس مسافربری در گردنه قوشچی برخورد کرد .

در این تصادف، آیسان (عروس) و توحید (داماد) و خواهر داماد که سرنشینان خودروی سواری بودند، در دم جان سپردند و همچنین ۳۱ نفر از مسافران اتوبوس دچار سانحه شدند.

 این تصادف در گردنه قوشچی ارومیه حدفاصل شهرهای ارومیه و سلماس روی داد. گردنه قوشچی یکی از گردنه‌های حادثه خیز در آذربایجان غربی است؛ این گردنه به ویژه در فصل بارش برف و باران بسیار لغزنده بوده و بسیاری از رانندگان در هوای برفی و بارانی توانایی کنترل وسیله نقلیه را در این گردنه ندارند.  مراسم جشن عروسی این زوج قرار بود در یکی از تالار‌های ارومیه برگزار شود.

سه کشته در تصادف 2 سمند

تصادف دو دستگاه خودروی سواری سمند در محور یاسوج_ سپیدان سه کشته و چهار زخمی برجا گذاشت.

جهانبخش وحدت نژاد  رئیس اورژانس پیش بیمارستانی کهگیلویه و بویراحمد در تشریح این حادثه گفت: حادثه ساعت هفت و پنج دقیقه بامداد جمعه در محدوده منطقه «گنجگان» رخ داد و به مرکز پیام یاسوج گزارش شد که بلافاصله  امدادگران اورژانس و هلال احمر به محل حادثه اعزام شدند.

وحدت نژاد با بیان اینکه به علت شدت بالای آسیب یک مرد و یک زن در صحنه تصادف جان باختند و یک مرد تبعه افغان نیز در بیمارستان جان سپرد، اظهار کرد: چهار مصدوم سانحه رانندگی توسط آمبولانس‌های اعزامی به بیمارستان منتقل شدند.

ارسال نظر: