کدخبر: 19163

سهام عدالت | سود سهام عدالت | واریز سود سهام عدالت

جاماندگان سهام عدالت، سهام 10 میلیون تومانی دریافت می‌کنند!

سهام عدالت جاماندگان به چه شکل خواهد بود؟!

واریز سهام عدالت به زودی انجام می شود. سهام عدالت مبلغ چندانی نیست. سهام عدالت برای سهامداران حائز اهمیت است. سهام عدالت بنا به ارزش معاملات مربوطه تعیین می شود. جزئیات جدید سود سهام عدالت را بخوانید.

معاون اول رئیس جمهور از واگذاری سهام 10 میلیون تومانی خبر داد!

معاون اول رئیس جمهور اختصاص سهام عدالت به هر یک از مشمولان به ارزش حداکثر ۱۰۰ میلیون ریال را ابلاغ کرد که این سهام از محل سهام دولت در بانک‌های ملت، تجارت و صادرات اختصاص خواهد یافت.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، هیات وزیران در جلسه ۲۸ اسفند ماه ۱۴۰۱ به پیشنهاد وزارت امور اقتصادی و دارایی و به استناد اصل ۱۳۸ قانون اساسی و در اجرای بند الف تبصره ۲ ماده واحده قانون بودجه ۱۴۰۱ کل کشور تخصیص سهام عدالت به جاماندگان را تصویب کرد که این مصوبه با امضای محمد مخبر معاون اول رییس جمهور ابلاغ شده است.

بر اساس این مصوبه، حداکثر ارزش سهام قابل واگذاری به هر یک از مشمولان سهام عدالت جدید، موضوع تصمیم مورخ ۱۶ اسفند شورای عالی اجرای سیاست های کلی اصل ۴۴ قانون اساسی معادل حداکثر صد میلیون ریال تعیین می شود.

هیات وزیران به سازمان خصوصی سازی اجازه داد نسبت به واگذاری سهام دولت در بانک های ملت، تجارت و صادرات اقدام کند که بر این اساس ۲ درصد سهام بانک ملت، ۳ درصد از سهام بانک تجارت و ۲.۷ درصد سهام بانک صادرات مشمول این واگذاری می‌شود.

طبق این مصوبه حقوق مالکانه سهام این تصویب نامه به مشمولان تعلق خواهد گرفت.

زمان تعلق سهام عدالت متوفیان به وراث مشخص شد؟!

وعده‌های مختلفی درمورد تعیین تکلیف سهام عدالت متوفیان طی سال‌های گذشته و از سوی دولت‌های قبل داده شده که در نهایت هیچکدام از وعده‌ها تا کنون تحقق نیافته است؛ بر این اساس آخرین وعده از سوی رئیس سازمان بورس بوده و زمان تحقق آن ماه‌های ابتدایی سال جاری اعلام شده است.

به گزارش ایسنا، حدود سه میلیون نفر از ۴۹ میلیون نفر مشمول سهام عدالت طی سال‌های قبل فوت شده‌اند و سهام عدالت آن‌ها که یکی از دارایی فرد محسوب می‌شود باید به وراث این افراد منتقل شود. فرایندی که هرچند در سخن ساده است اما به دلیل تعداد بالای فوت شدگان، قوانین مربوط به نقل‌وانتقال ارث، مراحل مختلف انتقال و... همواره چالش‌های زیادی داشته است که مانع تحقق ان شده‌اند.

از سوی دیگر اتفاقی که در این بین رخ داده، این است که وراث برخی از مشمولان هم فوت کرده‌اند و بازار سرمایه و قوه قضاییه باید در ارتباط با یکدیگر افراد را شناسایی کرده و سهام را به صورت غیرحضوری منتقل کنند. روش غیرحضوری به دلیل تعداد بالای افراد در نظر گرفته شده تا از مراجعه حضوری و ازدحام جلوگیری شود. این موضوع در دولت قبل به نتیجه نرسید و در نهایت پایان شهریور سال ۱۴۰۱ زمانی بود که برای به نتیجه رسیدن این فرایند اعلام شده بود. اما اواسط شهریورماه بود که پیمان حدادی - مشاور رئیس سازمان بورس در امور سهام عدالت - در آخرین اظهار نظر خود درمورد تعیین تکلیف سهام عدالت متوفیان گفت که قوه قضاییه در ارسال اطلاعات به سپرده‌گذاری کمی از برنامه عقب است.

پس از آن مجید عشقی، رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار در آخرین ماه سال گذشته از تغییر مصوبه مربوطه خبر داد و اعلام کرد کهشرکت‌های کارگزاری  هم وارد ماجرا شدند؛ عشقی گفت: بر این اساس بخش سامانه‌ای در اختیار کارگزاری قرار می‌دهیم تا بتوانند این کار را انجام دهند. افراد باید به کارگزاری‌ها و دفاتر قضایی مراجعه کنند تا کارگزاری به صورت الکترونیکی این کار را انجام دهد. وراث باید گواهی انحصار ورثه را ارائه کنند تا انتقال بر اساس سهمی که مشخص شده صورت بگیرد. در سامانه درصد هر وارث مشخص می‌شود و انتقال قهری به صورت الکترونیکی صورت می‌گیرد. ساختار اواخر تغییر پیدا کرده و زیرساخت فنی آن درحال آماده شدن است.

در این میان، رئیس سازمان بورس در آخرین نشست خبری خود درمورد اینکه سهام عدالت متوفیان چه زمانی تعیین تکلیف خواهد شد اعلام کرد که در ماه‌های ابتدایی سال آینده  سامانه در اختیار کارگزاری‌ها قرار می‌گیرد. البته قوه قضایی هم درحال بررسی است و میتوان کار را همزمان پیش برد.

تخصیص سهام به جاماندگان سهام عدالت ابلاغ شد

هیئت وزیران در جلسه 28 اسفند ماه 1401 به پیشنهاد وزارت امور اقتصادی و دارایی و به استناد اصل 138 قانون اساسی و در اجرای بند الف تبصره 2 ماده واحده قانون بودجه 1401 کل کشور تخصیص سهام عدالت به جاماندگان را تصویب کرد که این مصوبه با امضای محمد مخبر معاون اول رئیس جمهور ابلاغ شده است.

بر اساس این مصوبه، حداکثر ارزش سهام قابل واگذاری به هر یک از مشمولان سهام عدالت جدید، موضوع تصمیم مورخ 16 اسفند شورای عالی اجرای سیاست های کلی اصل 44 قانون اساسی معادل حداکثر یک میلیون ریال تعیین می شود.

هیئت وزیران به سازمان خصوصی سازی اجازه داد نسبت به واگذاری سهام دولت در بانک های ملت، تجارت و صادرات اقدام کند که بر این اساس 2 درصد سهام بانک ملت، 3 درصد از سهام بانک تجارت و 2.7 درصد سهام بانک صادرات مشمول این واگذاری می شود.

طبق این مصوبه حقوق مالکانه سهام این تصویب نامه به مشمولان تعلق خواهد گرفت.

شنبه 27 اسفند، تاریخ واریز سود سهام عدالت است!

رئیس سازمان بورس زمان نهایی واریز سود سهام عدالت را اعلام کرد و گفت این سود روز شنبه 27 اسفند ماه به حساب دارندگان سهام عدالت واریز می‌شود.

نرم افزار حسابداری پارمیس

 مجید عشقی در نشست خبری امروز خود دلیل تاخیر در واریز سود سهام عدالت را توضیح داد و گفت: چند شرکت تاکنون سودهای خود را واریز نکرده‌اند، اما براساس توافقات انجام شده تا فردا، سه‌شنبه قرار است سود‌ها واریز شود.

به گفته عشقی پس از انجام محاسبات، پرداخت سود سهام عدالت از شنبه آغاز می‌شود و احتمالا کلیه دارندگان سهام عدالت تا پایان سال سود خود را دریافت می‌کنند.

اما سود سهام عدالت چقدر است؟

بسته به ارزش سبد سهام عدالت، مبلغ سود دریافتی متفاوت است. دارندگان سهام عدالت 532 هزار تومانی، هفته اینده نفری 510 هزار تومان سود دریافت می‌کنند. یعنی سود سهام عدالت یک خانواده 4 نفره، دو میلیون تومان می‌شود.

دارندگان سهام عدالت یک میلیونی هم نفری یک میلیون و 128 هزار تومان سود دریافت می‌کنند. مجموع سود سهام عدالت یک خانوار چهار نفره در این حالت حدود 4 میلیون و 500 هزار تومان است.

سود سهام عدالت 452 هزار تومانی هم 492 هزار تومان است که مبلغ آن برای یک خانواده چهار نفره نزدیک دو میلیون تومان می‌شود.

البته این مبالغ برای افرادی است که هیچ بخشی از سهام عدالت خود را نفروخته باشند.

ارزش سهام عدالت 21 اسفند

شاخص کل بورس امروز یکشنبه 21 اسفند ماه روند نزولی داشت و با کاهش 1.8 درصدی به یک میلیون و 783 هزار واحدی رسید و شاخص هم وزن نیز با کاهش بیش از 9 هزار واحدی در محدوده 539 هزار واحدی ایستاد.

امروز شنبه سهام عدالت امروز همسو با شاخص کل حرکت کرد و روند مثبتی را تجربه کرد. ارزش سهام عدالت 532 هزار تومانی هم با کاهش 0.7 درصدی به 16میلیون و 910 هزار تومان رسید.

ارزش روز سهام عدالت یک میلیون تومانی هم با کاهش 262 هزار تومانی به 31 میلیون و 980 هزار تومان رسید.

ارزش سهام عدالت 15 اسفند 1401

شاخص کل بورس امروز دوشنبه 15 اسفند ماه روند نزولی داشت و با کاهش 0.57 درصدی به یک میلیون و 785 هزار واحدی رسید و شاخص هم وزن نیز با رشد بیش از 700 واحدی در محدوده 538 هزار واحدی ایستاد.

امروز دوشنبه سهام عدالت امروز همسو با شاخص کل حرکت کرد و روند منفی را تجربه کرد. ارزش سهام عدالت 532 هزار تومانی هم با کاهش 0.2 درصدی به 17 میلیون و 140 هزار تومان رسید.

ارزش روز سهام عدالت یک میلیون تومانی هم با کاهش 50 هزار تومانی به 32 میلیون و 270 هزار تومان رسید.

با یارانه و سهام عدالت می‌شود وام ازدواج دریافت کرد!

نمایندگان در جلسه علنی صبح امروز (دوشنبه ۱۵ اسفند ماه) مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی بخش هزینه‌ای لایحه بودجه سال ۱۴۰۲ کل کشور، با بند (ب) تبصره ۱۶ ماده واحده این لایحه موافقت کردند.

طبق این مصوبه، بانک مرکزی مکلف است با استفاده از سامانه‌های اطلاعاتی خود و دریافت اطلاعات از بانک‌ها و مؤسسات اعتباری غیربانکی میزان و تعداد تسهیلات پرداختی و افراد در صف دریافت آن را به صورت فصلی و به تفکیک هر یک از اجزای بند (الف) این تبصره بر تارنمای خود برای عموم منتشر نموده و گزارش مذکور را به کمیسیون‌های اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی مجلس شورای اسلامی ارسال نماید.

ردیف ۱ - مسئولیت حُسن اجرای این بند بر عهده بانک مرکزی، بانک‌ها و مؤسسات اعتباری غیربانکی، کلیه مدیران و کارکنان ذیربط می‌باشد. عدم اجرای هریک از بندهای این تبصره (مشتمل بر تأخیر در پرداخت این تسهیلات یا دریافت ضمانت فراتر از حدود این قانون) تخلف محسوب شده و در مراجع ذیصلاح قابل پی گیری است.

ردیف ۲ - پس از اعتبارسنجی متقاضیان تسهیلات موضوع بند (الف) این تبصره و در صورت عدم تکافوی اعتبار آن‌ها، به منظور تأمین رکن ضامن، بانک‌ها و مؤسسات اعتباری غیربانکی موظفند با توثیق حساب یارانه یا سهام عدالت متقاضیان یا بستگان طبقه اول درجه یک آن‌ها یا سایر دارایی‌های مالی وی یا تنها دریافت یک فقره سفته و یک نفر ضامن نسبت به پرداخت تسهیلات اقدام نمایند.

ردیف ۳ - تسهیلات موضوع این تبصره از حکم موضوع ماده (۱۰) قانون خدمت وظیفه عمومی مستثنی است.

گفتنی است در بند الف تبصره ۱۶ بودجه، تسهیلات مربوط به ازدواج و فرزندآوری آمده است.

ارسال نظر: