کدخبر: 19282

ترفندهای تضمینی | ترفندهای تضمینی سلامتی | ترفندهای تضمینی آسودگی

ترفندهای تضمینی | چگونه سریع و راحت بخواب برویم؟!

ترفندهای تضمینی برای اینکه وقتی قصد خوابیدن دارید، سریع تر بخوابید!

ترفند‌های تضمینی برای زندگی بهتر را در خوندنی بخوانید. ما با ارائه این ترفندهای تضمینی به شما کمک می‌کنیم تا زندگی آسوده‌تری داشته باشید. این ترفندهای تضمینی کم هزینه و پرکاربرد می‌باشند. ترفندهای تضمینی به سلامتی شما نیز کمک می‌کنند. در ادامه، ترفندهای تضمینی ما را بخوانید!

ترفندهای تضمینی | چگونه سریع و راحت بخواب برویم؟!

اگر شما هم ازجمله افرادی هستید که اغلب اوقاب برای به خواب رفتن مشکل دارید، یک تکنیک تنفس وجود دارد که می‌تواند به شما کمک کند آرام شوید و راحت‌تر به خواب بروید.

در ادامه تمام آنچه باید در مورد تکنیک تنفس ۸-۷-۴ بدانید، نحوه انجام آن و اینکه چطور به خواب رفتن شما کمک می‌کند آورده شده است.

خواب خوب شبانه بخش مهمی از حفظ سلامت کلی بدن را بر عهده دارد. اما بسیاری از افراد برای داشتن ۷ ساعت خواب شبانه توصیه‌شده با مشکل مواجه هستند.

یکی از اصلی‌ترین دلایلی که افراد را در به خواب رفتن با مشکل روبه‌رو می‌کند این است که زمانی که دراز می‌کشیم و آماده خوابیدن می‌شویم ذهنمان مورد هجوم افکار متعددی قرار می‌گیرد.

در این میان ترفندی موسوم به تکنیک تنفس ۴-۷-۸ می‌تواند به آرام کردن ذهن و دور شدن از این افکار و به خواب رفتن تدریجی شما کمک کند.

اگرچه ایده پشت این روش، درمان تمامی مشکلات خواب نیست، اما راهی برای یافتن آرامش و کاهش اضطراب فراهم می‌کند که به نوبه خود می‌تواند به شما کمک کند راحت‌تر به خواب بروید.

تکنیک تنفس ۸-۷-۴ چیست؟

این تکنیک که به عنوان «تنفس آرامش بخش» نیز شناخته می‌شود، برای آرام کردن فرد با ریشه‌های باستانی در تمرین یوگا پرانایاما طراحی شده است.

اما از سوی دکتر اندرو ویل، متخصص طب تلفیقی ترویج پیدا کرده است و شامل تنفس به مدت ۴ شمارش، حبس نفس برای ۷ ثانیه و سپس بازدم به مدت ۸ شمارش است.

چگونه تکنیک تنفس ۸-۷-۴ را انجام دهیم؟

دکتر اندرو ویل چندین ویدیو برای تمرین انجام این روش دارد. این گام‌ها را دنبال کنید تا تکنیک ۴-۷-۸ را به درستی انجام دهید.

پشت خود را صاف کرده و بنشینید.

با تمرین تنفس می‌توان سریع‌تر به خواب رفت.

نوک زبانتان را به برآمدگی بافت پشت دندان‌های جلویی بالایی چسبانده و در تمام طول مدت این تمرین همانجا نگه دارید.

نفس‌تان را از طریق دهان به بیرون بدمید.

دهان را ببندید و تا چهار شماره از طریق بینی نفس بکشید.

نفستان را به مدت هفت شماره حبس کنید.

نفس را تا هشت شماره از طریق دهان بیرون بدمید.

این چرخه را چهار بار تکرار کنید.

هرچه بیشتر تکنیک ۴-۷-۸ را تمرین کنید در آن بهتر خوهید شد و بدنتان بیشتر به آن به عنوان روشی برای مدیریت استرس و اضطراب عادت خواهد کرد.

با تمرین تنفس می‌توان سریع‌تر به خواب رفت.

تکنیک تنفس ۸-۷-۴ چگونه می‌تواند به خواب کمک کند؟

این روش می‌تواند به شما کمک کند تا سیستم عصبی پاراسمپاتیک را که مسئول استراحت و هضم است، فعال کنید.

به این ترتیب فعالیت سمپاتیک کاهش پیدا کرده و بدن راحت‌تر به خواب فرو می‌رود. این تکنیک همچنین بر ضربان قلب و فشار خون نیز اثر می‌گذارد.

ترفندهای تضمینی | این اشتباهات رایج شما را زودتر پیر می‌کند!

همه خانم ها دوست دارند ظاهر زیبایی داشته باشند و خوب و جوان به نظر برسند اما برخی از آنها با اشتباهاتی که در آرایش انجام می دهند ، به جای زیباتر به نظر رسیدن ، در واقع پیرتر به نظر خواهند رسید.

اگر می خواهید زیبا و جوان به نظر برسید ، اشتباهات آرایشی را که در ادامه این بخش برایتان آورده ایم، انجام ندهید تا چهره زیبا و مطلوبی داشته باشید.

بیش از حد شستن پوست صورت

شستشوی پوست صورت با آب سبب می شود پوست صورتتان هیدراته بوده و تمیز بماند . تمیز بودن پوست سبب کاهش جوش خواهد شد اما شستشوی مداوم صورت با صابون سبب خشک شدن و شل شدن پوست می شود بنابراین بهتر است صورت خود را دو بار در روز بشویید.

حتما شب ها قبل از خواب آرایش را از روی صورتتان پاک کنید و پوست صورت را بشویید.

عدم استفاده از کرم مرطوب کننده

برخی از افراد از کرم های مرطوب کننده استفاده نمی کنند. عدم استفاده از کرم مرطوب کننده سبب خشک شدن پوست و پیری آن خواهد شد بنابراین بهتر است همه افراد به خصوص افراد دارای پوست خشک پس از شستشوی صورت از کرم مرطوب کننده مناسب استفاده نمایند.

اشتباه در انتخاب رنگ آرایش

اگر شما انتخاب درستی برای استفاده ازز محصولات آرایشی نداشته باشید و رنگ متناسب با پوست را انتخاب نکنید ، پوست صورت شما چند رنگ دیده می شود و طبیعی به نظر نخواهد رسید بنابراین بهتر است قبل استفاده از محصولات آرایشی آنها را روی پوست خود تست کنید و رنگ آن را با تناژ پوستتان تطبیق دهید.

استفاده از کرم پودر زیاد

برخی از خانم ها برای بهتر به نظر رسیدن پوستشان، پوست صورت خود را با لایه ای از کرم پودر می پوشانند . این کار نه تنها آنها را پیرتر نشان خواهد داد بلکه سبب می شود پوست آنها طبیعی به نظر نرسد و زیبایی شان کمتر به چشم آید پس بهتر است بجای کرم پودر، از مرطوب کننده رنگی استفاده کنید.

استفاده نادرست از کانسیلرها

برای پوشاندن حلقه های تیره دور چشم بسیاری از خانم ها از کانسیلر استفاده می کنند . برای اینکه به درستی از کانسیلر استفاده کنید نباید بیش از حد زیر چشمتان کانسیلر بزنید و بهتر است نقاط تیره را با استفاده از نقطه گذاری با مقداری کانسیلر و ترکیب آنها با هم بپوشانید .

کانسیلرها در رنگ بندی مختلف موجود هستند پس بهتر است برای زیبا تر به نظر رسیدن چهره تان کانسیلرهای متناسب با پوست را انتخاب نمایید.

برنزه کردن پوست

برخی از خانم ها ، همه صورت خود را با برنزه کننده می پوشانند و نمی دانند این اشتباه آرایشی چه مقدار در زیبایی چهره شان تاثیر منفی خواهد گذاشت . اگر دوست دارید پوست خود را برنزه کنید مقداری از برنزه کننده را روی ستخوان گونه ، پیشانی و خط فک تست کنید . اگر این کار را به درستی انجام دهید ، چهره زیبا و برنزه ای خواهید داشت.

آرایش نادرست ابرو

ابروهایی که نادرست آرایش شده باشند ، از زیبایی صورت و چشمان شما می کاهند . ابروهای پرپشت شما را نازیبا و خشن نشان داده و ابروهای مرتب صورت شما را زیباتر نشان خواهد داد بنابراین برای برداشتن ابرو اگر خودتان مهارتی ندارید حتما از یک آرایشگر کمک بگیرید. شما می توانید با استفاده از مداد ابروی مناسب و سایه ابرو به ابروهای خود رنگ دهید و آنها را طوری بیارایید که شما را زیباتر نشان دهد.

انتخاب مدل موی ضعیف

برای زیباتر شدن بهتر است به مدل موهای خود نیز توجه نمایید زیرا در صورت انتخاب نادرست زیبایی شما از بین می رود. با بالاتر رفتن سنتان ، موی بلند و صاف شما را جوان تر نشان نخواهد داد بلکه موهای بلند و صاف، ظاهر پژمرده ای به شما می دهد.

استفاده از سایه چشم درخشان تر

سایه چشم درخشان سن را بالاتر نشان می دهد . با استفاده از سایه چشم های درخشان ، قسمت های ترک خورده و چین خورده پوست بیشتر خود را نشان می دهد.برای آنکه جوانتر به نظر برسید دیگر از سایه چشم درخشان استفاده نکنید و به قسمت پایینی چشمتان خط چشم و ریمل نزنید.

رنگ کردن بیش از حد موها

رنگ کردن بیش از حد موها آسیب جبران ناپذیری به موها وارد می کند و سبب می شود موهای شما خشک و شکننده شود ، به همین دلیل زیبایی تان در خطر می افتد و مسن تر به نظر خواهید رسید پس موهایتان را بیش ازحد رنگ نکنید . همچنین استفاده زیاد از اتو مو و سشوار نیز سبب آسیب به موها می شود.

استرس زیاد

در زندگی های پرمشغله امروزی، داشتن استرس فراوان یک اشتباه جدی در زیبایی محسوب می شود. هنگامی که بدن و مغز تحت فشار استرس باشد، علاوه بر اینکه به سلامتی آسیب هایی غیرقابل جبران وارد می شود، پوست نیز به شدت آسیب می بیند و هیچ توصیه آرایشی و زیبایی نمی تواند زیبایی از بین رفته را جبران کند. بنابراین برای اینکه زیبا و جوان به نظر برسید ، استرس را از خود دور کنید.

رژگونه نامناسب

از رژگونه ای استفاده نمایید که سبب مضحک شدن شما نشود و چهره شما را مصنوعی نشان ندهد . برای تغییر رنگ گونه رژ گونه ای با رنگ مناسب انتخاب نمایید و سپس برای زدن رژگونه برس را داخل آن بزنید ، اضافه های آن را با ضربه خارج کرده و روی پوست صورت خود بزنید.

ارسال نظر: