کدخبر: 19473

وام بازنشستگان | وام ضروری بازنشستگان | وام بازنشستگان فوری

خبر خوب برای تمام بازنشستگان | جزئیات وام بازنشستگان

بازنشستگان تامین اجتماعی با احراز شرایطی می‌توانند برای وام بیست میلیون تومانی ثبت نام کنند.

وام بازنشستگان یکی از مطالبات قشر بازنشسته بوده .وام بازنشستگان متفاوت است. وام بازنشستگان وضعیت ثابتی ندارد و شرایط و مولفه‌های مختلفی بر آن تأثیرگذار است. وام  بازنشستگان همواره یکی از پر بحث ترین موضوعات مجلس محسوب میشود.در ادامه جدیدترین اخبار از وام بازنشستگان را بخوانید.

بازنشستگان متقاضی دریافت وام بخوانند

پیرو اعلام معاون فرهنگی، اجتماعی و امور استان‌های سازمان تأمین اجتماعی مبنی بر ثبت‌نام وام برای بازنشستگان و مستمری‌بگیران از طریق کانون‌های بازنشستگی، مقرر شد که ثبت‌نام وام از طریق سایت سازمان تأمین اجتماعی متوقف شده و از طریق کانون‌های بازنشستگی صورت پذیرد.

متقاضیانی که در مراحل قبلی، وام ۲ میلیون تومانی، ۵ میلیون تومانی، ۷ میلیون تومانی و ۱۲ میلیون تومانی دریافت کرده‌اند، برای ثبت‌نام مجدد به کانون مراجعه نکنند. به دلیل آنکه ثبت‌نام وام برای این افراد در سامانه مربوطه امکان‌پذیر نخواهد بود.

متقاضیانی که قبلاً برای وام ثبت‌نام کرده‌اند، نیازی به ثبت‌نام مجدد نداشته و باید منتظر دریافت پیامک از سوی سازمان تأمین اجتماعی باشند.

ثبت‌نام وام برای متقاضیان جدید، در ادامه لیست قبلی خواهد بود.

ثبت‌نام وام نیاز به هیچ‌گونه پیگیری نداشته و در صورت تایید، مراتب آن از طریق پیامک سازمان تأمین اجتماعی اطلاع‌رسانی خواهد شد.

با توجه به اینکه تعداد سهمیه اختصاصیِ وام به اکثر کانون‌های بازنشستگی کم ولی در مقابل تعداد متقاضیان آن زیاد بوده، دریافت این تسهیلات ممکن است زمان‌بر باشد.

براین اساس، زمان مشخصی برای واریز وام اعلام نشده و مشخص نیست متقاضیانی که در خرداد ثبت نام می‌کنند، چه زمانی می‌توانند وام را دریافت کنند.

 

 

سامانه ثبت نام وام ضروری بازنشستگان کشوری

بازنشستگان و موظفین محترم مشترک صندوق بازنشستگی  می توانند با توجه به شرایط و ضوابط زیر اقدام به ثبت درخواست وام ضروری خود نمایند. پس از اعلام اسامی متقاضیان واجد شرایط ، مبلغ وام بر اساس اولویت تعیین شده به شماره حساب متقاضی نزد بانک صادرات ایران واریز می گردد.

سامانه ثبت نام اینترنتی وام ضروری از روز شنبه ۶ خرداد ۱۴۰۲ فعال می‌شود

نخستین مرحله پرداخت وام ۳۰ میلیون تومانی، با توجه به اولویت‌بندی متقاضیانی که ثبت نام کرده بودند، برای ۳۲هزار نفر از واجدین شرایط تا آخر امشب (۳خرداد) انجام می شود.

شرایط دریافت وام بازنشستگان کشوری

  1. مبلغ وام ۳۰۰.۰۰۰.۰۰۰ میلیون ریال می باشد و فقط به حساب متقاضی در بانک صادرات که در سیستم احکام درج شده و از این حساب حقوق بازنشستگی/وظیفه دریافت می نماید ، واریز خواهد شد.
  2. هرگونه تسویه حساب مربوط به وام های ادوار گذشته تاثیری در اولویت بندی و یا احراز شرایط دریافت وام ایجاد نخواهد کرد.
  3. متقاضیانی که از تاریخ صدور حکم بازنشستگی آنها کمتر از یک سال گذشته، مجاز به ثبت نام نمی باشند.
  4. وراث ذکوری که تا سه سال آینده از لیست وظیفه بگیری حذف می شوند، مجاز به ثبت نام نمی باشند.
  5. متقاضیانی که حکم ترمیم سال جاری برای آنان صادر نگردیده است، مجاز به ثبت نام نمی باشند.
  6. فقط یکی از وراث وظیفه بگیر با رضایت سایر وراث وظیفه بگیر می تواند از وام استفاده نماید. لذا سایر وراث می بایست پس از ورود به لینک «سامانه تعهد وراث» و تکمیل آن، رضایت خود را از دریافت وام توسط متقاضی اعلام نمایند.
    • لازم به ذکر است جهت تکمیل مشخصات در سامانه تعهد وراث برای وظیفه بگیران بیش از یک نفر الزامی است.
    • تنها در صورت تکمیل و تایید مشخصات در سامانه تعهد وراث درخواست ثبت نام کننده در لیست متقاضیان وام ضروری قرار خواهد گرفت.
    • درخصوص تعهد وراث صغیر و محجور، تنها از طریق سامانه مدیریت های استانی و با ارائه مستندات ( قیم نامه، حکم سرپرستی صادره توسط دادگستری جمهوری اسلامی ایران) قابل تائید می باشد.
  7. «بازنشسته» متقاضی که علاوه بر حقوق بازنشستگی خود به همراه سایر وراث از حقوق وظیفه استفاده می نماید، به منظور امکان بهره مندی یک نفر از وراث وظیفه بگیر از تسهیلات وام ضروری ، توصیه می شود «بازنشسته» متقاضی، از «دفتر کل بازنشستگی» خود اقدام به ثبت نام نماید.
  8. «وظیفه بگیر» متقاضی که علاوه بر اینکه به تنهایی از دفترکل اول حقوق وظیفه دریافت می کند، به اتفاق وراث دیگر از دفترکل دوم نیز حقوق وظیفه دریافت می کند. توصیه می شود «وظیفه بگیر» متقاضی، از «دفتر کل اول» اقدام به ثبت نام نماید تا امکان ثبت نام یک نفر از مابقی وراث وظیفه بگیر از «دفترکل دوم» فراهم گردد.
  9. ذکر شماره دفترکل بازنشستگی ، شماره ملی ، شماره حساب بانک صادرات ایران و شماره تلفن همراه الزامی است.
  10. ثبت نام در سامانه، حقی را برای پرداخت وام به متقاضی ایجاد نخواهد کرد.
  11. پس از اتمام مهلت ثبت نام، سوابق متقاضیان از جمله مجموع وام های دریافتی، بهره مندی از سایر تسهیلات، میزان حقوق و …… مورد بررسی و اولویت بندی قرار گرفته و بر اساس میزان اعتبار تخصیصی توسط بانک عامل، «واجدین شرایط» تعیین و اسامی در سامانه اعلام می گردد.

 

بازنشستگان می‌توانند تسهیلات ۱۰۰ میلیون تومانی بدون ضامن از بانک صادرات ایران دریافت کنند. در ادامه شرایط دریافت وام فوری بازنشستگان ۱۴۰۲ را توضیح خواهیم داد.

دوره بازپرداخت وام فوری  ۴۸ ماهه است و سود آن هم ۱۸ درصد است. برای وام ۵۰ میلیون تومانی بازپرداخت ۳۶ ماه است.

مبلغ ماهانه هر قسط ۲,۹۳۷,۵۰۰ تومان است. در نهایت شما ۴۰,۹۹۹,۹۹۸ تومان به عنوان سود پرداخت می‌کنید و ۱۴۱,۰۴۹,۹۹۸ تومان به بانک طی ۴۸ ماه باز می‌گردانید.

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی از پیشنهاد افزایش مبلغ وام قرض‌الحسنه به بازنشستگان این سازمان در سال جاری خبر داد و گفت: این پیشنهاد به هیئت مدیره و هیئت امنای سازمان ارائه شده تا وام بازنشستگان از ۱۲ میلیون به ۲۰ میلیون تومان در سال جاری افزایش یابد.

 

سید هاشم موسوی؛ مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی درباره پرداخت وام به بازنشستگان این سازمان اظهار کرد: پرداخت وام قرض‌الحسنه به بازنشستگان از اقدامات سازمان تامین اجتماعی محسوب می‌شود که از سال گذشته 35 هزار نفر متقاضی وام قرض‌الحسنه باقی مانده‌اند.

وی افزود: طی چند روز گذشته وام این افراد در فرآیند پرداخت قرار گرفته است و برای سال 1402 نیز فرآیند پرداخت وام طی روزهای آینده تکمیل خواهد شد.

موسوی در ارتباط با افزایش مبلغ وام قرض‌الحسنه به بازنشستگان سازمان تامین اجتماعی تصریح کرد: پیشنهاد افزایش مبلغ وام در سال جاری نیز به هیئت مدیره و هیئت امنای سازمان تامین اجتماعی و صندوق‌های تابعه داده شده و در صورت تصویب مبلغ وام قرض‌الحسنه به بازنشستگان افزایش خواهد یافت.

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی گفت: پرداخت وام قرض‌الحسنه بازنشستگان در سال گذشته 12 میلیون تومان بود که پیشنهاد شده است که این وام به 20 میلیون تومان افزایش یابد.

تسهیلات تامین اجتماعی از ۱۲ میلیون به ۲۰ میلیون تومان افزایش پیدا کرده است.

فراتی مدیرکل تامین اجتماعی خراسان جنوبی گفت: بنا بر گفته مدیر عامل سازمان تامین اجتماعی علاوه بر افزایش حقوق بازنشستگان و مستمری بگیران، تسهیلات برای این گروه از مبلغ ۱۲ میلیون تومان به ۲۰ میلیون تومان افزایش پیدا کرده است.

او افزود: این تسهیلات ۴ درصدی نیاز به ضامن ندارد و مبلغ هر قسط هر ماه از حقوق بازنشسته یا مستمری بگیر کسر می‌شود.

فراتی بیان کرد: علاوه بر بحث اعمال افزایش حقوق ۲۱ درصدی حداقل بگیران و ۲۱ درصدی به اضافه ۲۵۰ هزار تومان برای سایر سطوح، بحث متناسب سازی گروهی از بازنشستگان است.

مدیرکل تامین اجتماعی خراسان جنوبی ادامه داد: طبق گفته مدیرعامل سازمان، متناسب سازی حقوق گروهی از بازنشستگان، از ابتدای سال محاسبه، اعمال و پرداخت می‌شود./باشگاه خبرنگاران

تجارت نیوز نوشت:افزایش تورم و ناتوانی بسیاری از افراد برای تامین کالاهای اساسی یکی از مشکلاتی است که بازنشستگان هم بدون شک آن را تجربه می‌کنند. افزایش میزان مستمری بازنشستگان و حق عائله مندی آنها قطعا زورش به قیمت کالاهای روزمره نمی‌رسد.

پافزایش حقوق بازنشستگان و مستمری‌بگیران قرار است از اردیبهشت ۱۴۰۲ اجرایی و پرداخت شود و مابه‌التفاوت افزایش حقوق فروردین نیز همزمان با حقوق اردیبهشت به بازنشستگان و مستمری‌بگیران پرداخت می‌شود.

مدیر عامل سازمان تامین اجتماعی جزئیات افزایش حق عائله ‌مندی و کمک هزینه بازنشستگان را در سال ۱۴۰۲ اعلام کرد.

میرهاشم موسوی با اشاره به اجرایی شدن و پرداخت افزایش حقوق بازنشستگان و مستمری‌بگیران این سازمان از اردیبهشت‌ماه اظهار کرد: سازمان تأمین‌ اجتماعی باعنایت به مصوبه هیئت محترم وزیران و در اجرای ماده (۹۶) و ماده (۱۱۱) قانون تأمین‌ اجتماعی، مستمری و کمک‌های جنبی تمام مستمری‌بگیران بازنشسته، ازکارافتاده و مجموع مستمری بازماندگان را افزایش می‌دهد. براین اساس میزان مستمری‌های بازنشستگی، ازکارافتادگی و مجموع مستمری بازماندگان که تا پایان سال ۱۴۰۱ برقرار شده است، برای دریافت‌کنندگان حداقل مستمری و مشمولین ازکارافتادگی جزئی و سایر افرادی که مستمری آنان به نسبت سنوات پرداخت حق‌بیمه برقرار شده، به میزان بیست و هفت درصد (۲۷%) مستمری آنان در پایان اسفندماه ۱۴۰۱ افزایش می‌یابد.

وی افزود: همچنین برای سایر سطوح بالاتر از حداقل مستمری، میزان افزایش سال ۱۴۰۲ به میزان بیست و یک درصد (۲۱%) مستمری آنان در پایان اسفندماه ۱۴۰۱ به‌علاوه مبلغ ثابت دو میلیون و ۵۰۷ هزار و ۸۸۰ ریال خواهد بود.

موسوی با بیان اینکه به توصیه ریاست جمهوری برای کمک به معیشت بازنشستگان، در سال جاری کمک‌های جنبی مستمری‌بگیران افزایش بسیار خوبی دارد، گفت: مبلغ بن مستمری‌بگیران و کمک هزینه مسکن بازنشستگان و مستمری‌بگیران به میزان ۲۱ درصد افزایش یافته است. در مورد کمک هزینه عائله‌مندی نیز افزایش ۱۲۵ درصدی اعمال شده و از ۴۰۷ هزار تومان به ۹۱۷ هزار تومان رسیده است. کمک هزینه اولاد تحت تکفل بازنشستگان و مستمری‌بگیران نیز حدود ۳۰۰ درصد افزایش یافته و به ازای هر اولاد از ۱۰۵ هزار تومان به ۴۲۲ هزار تومان افزایش یافته است.

 

 

ارسال نظر: