کدخبر: 19757

تست شخصیت شناسی | روانشناسی شخصیت | تست شخصیت

تست شخصیت شناسی | میخوای بهت بگم عمق وجودت چی می گذره پس بگو اول چی دیدی

جزئیات تست شخصیت شناسی بر اساس زاویه دید را درا ین صفحه بخوانید.

 

تست شخصیت شناسی یک تست بسیار معتبر است. تست شخصیت شناسی یکی از تست های محبوب افراد است. تست شخصیت شناسی باعث افزایش اعتماد بنفس افراد می شود . تست شخصیت شناسی باعث خودآگاهی افراد می شود . جزئیات تست شخصیت شناسی بر اساس زاویه دید را در این صفحه بخوانید.

جزئیات تست شخصیت شناسی

انجام تست های شخصیت راهی عالی برای به دست آوردن بینش نسبت به خودتان است. این تست ها می تواند به شما کمک کنند تا عناصر پنهان شخصیت خود را که ممکن است از آنها آگاه نباشید، کشف کنید. این یک فرآیند سرگرم کننده و جذاب است که می تواند به شما کمک کند تا درک بهتری از خودتان و آنچه که باید روی آن کار کنید به دست آورید. پس گام بردارید و آنچه را که در اعماق وجود خود از دست داده اید را کشف کنید؟

 

 

آیا تا به حال احساس می کنید که چیزی را در اعماق وجود خود از دست داده اید اما نمی دانید چیست؟ آیا تا به حال آرزو کرده اید که بدانید آن چه چیزی چیست و چگونه می توانید به آن دسترسی پیدا کنید؟

انجام تست شخصیت مبتنی بر نوع نگاه می تواند به شما کمک کند تا جنبه های پنهان شخصیت خود را کشف کنید. تست‌های شخصیت می‌توانند بینشی در مورد اینکه شما چه کسی هستید و چه چیزی شما را منحصربه‌فرد می‌کند، ارائه دهد. این تست شخصیتی خاص به آنچه که در ابتدا می بینید نگاه می کند و آنچه را که در اعماق درون خود از دست می دهید را نشان می دهد. با مجله خبری چشمک و تست شخصیت مبتنی بر نوع نگاه همراه شوید.

 

اکنون که تصویر را دیده و هر کدام از شما برداشت خود از این تصویر را بدست آورده اید، بهتر است به تفاسیر هر یک مراجعه کنیم. ما اطمینان داریم نتایح سبب شگفتی شما خواهد شد.

دیدن چهره

افرادی که برای اولین بار چهره ای را می بینند، اغلب از ارتباط با دیگران قدردانی می کنند. آنها نیاز عمیقی به ایجاد روابط معنادار و درک شدن توسط اطرافیان خود دارند.

آنها ممکن است احساس کنند که چیزی را در زندگی از دست داده اند و به دنبال احساس اجتماعی و تعلق هستند. آنها برای برقراری ارتباط و توانایی بیان خود به شیوه ای باز و صادقانه ارزش قائل هستند. چیزی که آنها در اعماق درون خود از دست داده اند، ارتباط عاطفی است.

دیدن گل

کسانی که برای اولین بار متوجه گل‌ها می‌شوند احتمالاً قدردان زیبایی، هنر و طبیعت هستند. آنها از چیزهای ساده در زندگی لذت می برند، لحظات کوچکی که باعث شادی می شوند.

این افراد ممکن است به دنبال منبع الهام یا آرامش در زندگی خود باشند. آنها ممکن است احساس کنند چیزی کم است، با این حال هنوز موفق می شوند شادی را در چیزهای کوچک بیابند. چیزی که در اعماق وجودشان از دست داده اند، آرامش ذهنی است.

دیدن گلدان

وقتی کسی ابتدا متوجه یک گلدان می شود، معمولاً نشان می دهد که در زندگی او به ساختار و سازماندهی نیاز است. آنها ممکن است در میان هرج و مرج و عدم اطمینانی که آنها را احاطه کرده است به دنبال نظم باشند.

کسانی که برای اولین بار یک گلدان را می بینند اغلب برای وضوح و هدف تلاش می کنند. آنها مایلند بر زندگی خود کنترل داشته باشند، اما گاهی اوقات احساس می کنند کنترل ندارند. چیزی که آنها در اعماق خود از دست داده اند سازماندهی و جهت است.

دیدن سیب

وقتی کسی ابتدا متوجه یک سیب می شود، معمولاً نشان می دهد که برای دانش و درک تلاش می کند. آنها مشتاق تحریک فکری هستند و مجذوب ایده های جدید هستند.

این افراد اغلب تمایلی سیری ناپذیر برای یادگیری، کاوش در فرهنگ های مختلف و گسترش افق های خود دارند. چیزی که آنها در اعماق خود از دست داده اند رشد همه جانبه است.

تست MBTI، یک پرسش‌نامه روان‌سنجی فردی است که برای شناسایی نوع شخصیت، نقاط قوت و اولویت‌های افراد طراحی شده است. این تست توسط ایزابل مایرز (Isabel Myers) و مادرش کاترین بریگز (Katherine Briggs) و بر اساس کارشان بر روی تئوری کارل یونگ (Carl Jung) درمورد انواع شخصیت تهیه شده است.

امروزه، تست MBTI به‌عنوان یکی از از پرکاربردترین ابزارهای روان‌شناسی در دنیا شناخته می‌شود.

اهمیت تست MBTI

به‌طور مشخص، تست شخصیت شناسی به افراد کمک می‌کند تا شناخت بهتری از خود و دیگران پیدا کند. این شناخت یکی از باارزش‌ترین خصیصه‌هایی است که افراد در هر سازمان یا مجموعه‌ای می‌توانند در اختیار داشته باشند. اهمیت شناخت صحیح از شخصیت، هم برای سازمان و هم برای افراد، از چنان اهمیتی برای موفقیت فردی و سازمانی برخورد است که به‌هیچ ‌عنوان نمی‌توان آن را دست‌کم گرفت.

برای یک استخدام موفق شما می‌توانید پس از انجام تست نتیجه آن را در رزومه ساز کاربوم به رزومه خود پیوست کنید. با این کار احتمال بررسی رزومه و استخدام خود را بالا ببرید.

پیدایش آزمون MBTI

ایزابل مایرز و مادرش کاترین بریگز، هر دو علاقه‌به مند به نظریه انواع شخصیت یونگ بودند و فهمیدند که این تئوری می‌تواند کاربردهایی هم در دنیای واقعی داشته باشد. در طول جنگ جهانی دوم، مایرز و بریگز شاخصی را توسعه دادند که می‌تواند برای شناخت تفاوت‌های فردی، به کار گرفته شود. این دو نفر معتقد بودند اگر تستی طراحی کنند تا مردم شخصیت خودشان را بهتر بشناسند، می‌توانند مشاغلی متناسب با شخصیت خود انتخاب کنند و زندگی سالم‌تر و شادتری داشته باشند.

مایرز اولین نسخه کاغذی این تست را در دهه ۱۹۴۰ ایجاد کرد. او به همراه مادرش، این تست را بر روی دوستان و خانواده خود انجام دادند. آن‌ها در دو دهه بعد نیز به توسعه این تست پرداختند.

بررسی اجمالی تست مایرز بریگز

بر اساس پاسخ‌های داده شده به تست MBTI، افراد یکی از ۱۶ نوع شخصیت را دارند. هدف تست این است که افراد، ویژگی‌های شخصیتی خود را از جمله علاقه‌‌مندی‌ها، نقاط قوت، ضعف، اولویت‌های شغلی احتمالی و سازگاری با افراد دیگر را بیشتر کشف و درک کنند.

هیچ‌کس «بهترین» شخصیت را ندارد و شخصیت هیچ‌کس، «بهتر» از شخصیت فرد دیگر نیست. همچنین این تست به‌دنبال پیداکردن اختلاف عملکرد یا ناهنجاری نیست؛ در عوض، هدف آن فقط این است که درباره خودتان بیشتر بدانید.

 

ارسال نظر: