کدخبر: 19930

حقوق بازنشستگان | افزایش حقوق بازنشستگان | واریز حقوق بازنشستگان

تسویه کامل معوقات حقوق بازنشستگان از فردا | انتظار بازنشستگان تمام شد

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: باید حقوق بازنشستگان به ویژه آن دسته از بازنشستگانی که دریافتی کمی دارند، در بودجه سال آینده افزایش پیدا کند.

 

 

 

مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری گفت: ۱۸۵ شرکت در زیر مجموعه این صندوق هستند که مهمترین مشکل این شرکت‌ها چیدمان نیروی انسانی غیرتخصصی است، بنابراین اولویت ما مبارزه با فساد در این شرکت‌ها است تا حس اعتماد و اطمینان را برای بازنشستگان ایجاد کنیم.

 

در تعریف مستمری یا حقوق بازنشستگان به زبان عامیانه ، می توان گفت ، مقدار پولی است که ماهانه ، به طور مستمر و تا پایان عمر ، به افراد دارای شرایط بازنشستگی مندرج در قانون تامین اجتماعی و قانون مدیریت خدمات کشوری و بر اساس احکام جدید بازنشستگان کشوری و تامین اجتماعی ، تعلق می گیرد. سه میلیون و ۶۰۰ هزار بازنشسته در انتظار اجرای مصوبه قانونی همسان‌سازی حقوق بازنشستگان هستند.​​حقوق بازنشستگان۱۴۰۱ همانند پاداش بازنشستگی برای افراد مختلف متفاوت است . حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی ۱۴۰۱ مقداری از حقوق بازنشستگان کشور ی کمتر می باشد.

نعمت‌الله ترکی در این دیدار با آیت الله سیدمحمد سعیدی که در سالن محراب حرم مطهر بانوی کرامت انجام شد،گفت: در کشور ۱۹ صندوق بازنشستگی در حال فعالیت هستند که یکی از آن‌ها صندوق بازنشستگی کشوری با حدود یک میلیون و ۷۰۰ هزار نفر مستمری بگیر است که با احتساب خانواده این افراد جمعیت حدود ۱۵ میلیون نفری را شامل می‌شود

مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری بیان کرد: از این یک میلیون و ۷۰۰ هزار نفر حدود یک میلیون نفر بانشسته آموزش و پرورش هستند، حدود ۲۳۰ هزار نفر بازنشستگان وزارت بهداشت و بقیه هم بقیه دستگاه‌های اجرایی هستند.

ترکی با بیان اینکه مأموریت اول ما در حوزه خدمات اجتماعی و رسیدگی به معیشت و بهداشت، درمان و سلامت بازنشستگان است، بیان کرد: در این حوزه با اجرای طرح بیمه سلامت بخشی از مشکلات ما کم شده و در صندوق هم بحث بیمه تکمیلی را دنبال می‌کنیم و از ابتدای سال تاکنون حدود ۸ هزار میلیارد تومان در بخش بیمه تکمیلی هزینه شده است.

مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری با بیان اینکه فلسفه ایجاد صندوق‌های بازنشستگی برای ارائه خدمات به بازنشستگان است، افزود: ما به علت عدم برنامه‌ریزی مناسب در ۵ دهه گذشته ناترازی در صندوق‌های بازنشستگی را شاهد هستیم.

ترکی با بیان اینکه مأموریت دیگر ما رفع دغدغه‌های بازنشستگان است گفت: بزرگترین دغدغه امروز خانواده اشتغال فرزندان است و پیش‌بینی ما این است که حدود ۱۵۰ هزار نفر از فرزندان بازنشستگان نیاز به اشتغال دارند که در شرکت‌های زیر مجموعه خود اولویت را به اشتغال فرزندان باز نشستگان داده‌ایم.

مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری با اشاره به اولویت دادن فرزندان بازنشستگان در تأمین مسکن توسط دولت، افزود: ما بین کانون‌های بازنشستگان در سراسر کشور ارتباط خوبی برقرار کردیم و در بحث حرفه‌آموزی جدید نیز در رشته‌های مختلف اقدام کرده‌ایم.

حقوق بازنشستگان 

مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری با اشاره به اینکه ۱۸۵ شرکت در زیر مجموعه صندوق بازنشستگی کشوری هستند که به منظور ایجاد درآمد پایدار تأسیس شده‌اند و سالانه ۱۰ درصد از هزینه‌ها را جبران می‌کند، افزود: مهمترین مشکل این شرکت‌ها چیدمان نیروی انسانی غیرتخصصی در آن‌ها است بنابراین اولویت اول ما مبارزه با فساد در شرکت‌های زیرمجموعه است تا حس اعتماد و اطمینان را برای بازنشستگان ایجاد کنیم.

آیت الله سیدمحمد سعیدی در دیدار نعمت الله ترکی، مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری با اشاره به فرصت‌های معنوی ابتدای ماه ذی‌الحجه، اظهار داشت: مسئولان و تأثیرگذاران در جامعه باید علاوه بر ارتباطات کاری ارتباطات معنوی خود را نیز تقویت کنند، زیرا بسیاری از حوائج و نیاز‌ها در این فرصت‌ها شناسایی می‌شود و بسیاری از آسیب‌ها خود را نشان می‌دهد.

آیت الله سعیدی با اشاره به اینکه روز گذشته سالروز ازدواج امیرالمؤمنین (ع) و حضرت زهرا سلام الله علی‌ها است، گفت: یکی از وظایف بازنشستگان انتقال تجربیات خود به جوانان است، امروز باید از امید‌ها به جوانان گفت و جوانان را به ازدواج و فرزندآوری ترغیب کرد.

تولیت حرم مطهر بانوی کرامت، افزود: برخی از نارسایی‌ها به خاطر این است که افراد تجربه کافی ندارند که در این زمینه هم باید هم از تجربه افراد داخل کشور ولو از جناح‌های دیگر استفاده کرد و هم باید از تجربه کشور‌های دیگر که با مسائل دینی ما منافاتی ندارد استفاده شود.

آیت الله سعیدی با اشاره به اینکه مسئله بازنشستگی در اسلام پیشینه دارد گفت: امیرالمؤمنین (ع) در رابطه با مرد نابینای نصرانی که از ایشان تقاضای کمک کرد به اصحاب خود فرمودند او تا زمانی که توان داشت کار کرد و اکنون که توان کار ندارد او را واگذاشته‌اید؟ سپس حضرت دستور دادند که از بیت‌المال برای او مقرری تعیین و به او پرداخت شود.

تولیت حرم مطهر بانوی کرامت احترام به بازنشستگان را گواراتر از هر حقوقی برای آن‌ها دانست و گفت: اگر چنانچه بازنشستگان تحقیر شوند، آثار منفی برای افرادی که امروز کار می‌کنند خواهد داشت، بنابراین باید از تجربه بازنشستگان در پیشبرد امور استفاده کرد و جوری نباشد که احساس کنند کنار گذاشته شده‌اند.

آیت الله سعیدی تغییر دولت‌ها را فرصت خوبی برای وضع قواعد جدید عنوان کرد و گفت: دستگاه‌هایی که به نوعی به حیات خلوت برخی از دولت‌ها تبدیل شده‌اند را باید مدیریت کرد و با گذاشتن افراد متخصص و امین در این دستگاه‌ها، راه‌های نفود و انحراف را بست.

تولیت حرم مطهر بانوی کرامت با بیان اینکه انسان‌های با تقوا بن‌بست‌ها را باز و انسان‌های بی‌تقوا راه‌های باز را به بن‌بست تبدیل می‌کنند، افزود: باید سعی شود در دستگاه‌هایی که با مشکلاتی روبه‌رو هستند انسان‌های با تقوا را به‌کار گرفت تا از بن‌بست‌های به وجود آمده عبور کنند.

فیش حقوقی فقط برای دستگاه هایی که حقوق بازنشستگان آنها به طور مستقیم از طرف صندوق بازنشستگی کشوری پرداخت می شود و همچنین برای دستگاه هایی که در طرح پرداخت مستقیم حقوق صندوق بازنشستگی کشوری قرار دارند صادر می گردد . بازنشستگان سایر دستگاه ها جهت دریافت فیش حقوقی باید به دستگاه متبوع خود مراجعه نمایند.

 

ارسال نظر: