کدخبر: 20150

قیمت طلا و سکه سر به فلک کشید | جدیدترین قیمت طلا و سکه امروز 13 شهریور

روز گذشته افزایش قیمت سکه‌های سبک نسبت به سایر قطعات بیشتر بود. این در حالی است که قیمت دلار افزایشی شد و سکه نیز دنباله‌رو بازار ارز شد؛ اما قیمت طلا کاهش داشت.

دیروز قیمت دلار افزایش ۵۰۰ تومانی داشت و قیمت سکه را نیز با خود همراه کرد اما قیمت طلا مسیر کاهشی را در پیش گرفت. به نظر می‌رسد با نزدیک شدن به نیمه دوم سال و پایان ماه‌های محرم و صفر روند تقاضا در بازار طلا در حال افزایش است. این در حالی است که سکه‌های سبک روز گذشته افزایش قیمت بیشتری داشتند و به نظر می‌رسد این تقاضاست که به بازار خط می‌دهد.

در جدول زیر قیمت طلا و انواع قطعات سکه در لحظه گشایش بازار امروز قابل مشاهده است.

قیمت طلا و سکه 13 شهریور 1402

معامله‌گران بازار طلا معتقدند رشد تقاضای اربعین و مسافرت‌های تفریحی در تعطیلات پیش رو در فرصت باقیمانده از تابستان، روند قیمت دلار را صعودی کرد. این رشد قیمت اثر افزایشی در قیمت سکه گذاشت. گفتنی است در روز جاری انس جهانی طلا به جهت تعطیلات پایان هفته در بازارهای جهانی، با رقم ثابت ۱۹۴۰ دلاری در حال معامله‌ است.

کمترین رشد قیمت سهم سکه امامی شد

دیروز ۱۲ شهریور قیمت سکه امامی با افزایش ۶۷ هزار تومانی کمترین مقدار افزایش را در خانواده سکه‌ها داشت. این قطعه با قیمت ۲۸ میلیون و ۲۰۹ هزار تومان معامله شد. همچنین سکه بهار با قیمت ۲۵ میلیون و ۴۹۴ هزار تومان مبادله شد و افزایش ۹۹ هزار تومانی داشت.

روز قبل سکه‌های نیم و ربع ‌افزایش ۱۵۰ هزار تومانی داشتند و به ترتیب با قیمت ۱۵ میلیون و ۲۵۰ هزار تومان و ۱۰ میلیون و ۲۵۰ هزار تومان معامله شدند.

گفتنی است سکه گرمی نیز با افزایش ۱۰۰ هزار تومانی به کانال ۶ میلیونی ورود کرد و با قیمت ۶ میلیون تومان معامله شد.

حباب سکه‌های سنگین کاهشی شد

روز گذشته قیمت طلا کاهشی شد. هر مثقال طلا، کاهش ‍۱۲ هزار تومانی داشت و با رقم ۱۰ میلیون و ۲۳۳ هزار تومان معامله شد. هر گرم طلای ۱۸ عیار نیز با کاهش دو هزار و ۵۰۰ تومانی به قیمت دو میلیون و ۳۶۳ هزار تومان رسید. طلای دست دوم نیز به قیمت دو میلیون و ۳۳۱ هزار تومان رسید.

در دوازدهمین روز از شهریور حباب سکه‌های سنگین کاهش داشت. حباب سکه امامی ۴۴ هزار تومان و سکه بهار ۱۲ هزار تومان کاهش داشت. دیروز نیم‌سکه ۹۲ هزار تومان، ربع سکه ۱۲۱ هزار تومان و سکه گرمی ۸۵ هزار تومان رشد داشتند.

ارسال نظر: