کدخبر: 20197

قیمت خودرو امروز 27 شهریور 1402 | بازگشت موج افزایش قیمت به بازار

قیمت خودرو امروز دوشنبه 27 شهریور 1402، پس از ثبات چند روزه به دلیل تعطیلی، سرانجام رشد خود را آغاز کرد. اکثر محصولات بازار، افزایش قیمت را تجربه کردند و تعداد کمی هم روند با ثباتی را در پیش گرفتند.

قیمت خودرو امروز 27 شهریور 1402 روند خود را چه در بازار داخلی و چه در بازار مونتاژی، با افزایش آغاز کرد. اکثر محصولات، رشدهای چند میلیونی دارند. در این میان، میزان افزایش قیمت در بازار خودروهای مونتاژی کمتر است.

عمده دلیل افزایش قیمت در بازار خودرو می‌تواند افزایش نرخ درب کارخانه برخی از محصولات توسط دو شرکت ایران خودرو و سایپا است. در هفته گذشته سه محصول ایران خودرو از سری پژو پارس با موتور XUP و یک خودروی ساینا S از شرکت سایپا، مشمول افزایش قیمت شدند که به‌رغم تکذیب این خبر از سوی شورای رقابت، هنوز هم پس چند روز شرکت‌های خودروسازی درحال فروش محصولات خود با قیمت‌های جدید هستند.

با توجه به قیمت‌های اعلامی وب‌سایت کارنامه، قیمت خودرو امروز وضعیت افزایشی را تجربه می‌کند.

قیمت خودروهای داخلی

قیمت خودروهای داخلی نسبت به مونتاژی‌های بازار از تغییرات بیشتری برخوردار است.

کوییک S از هاچ‌بک‌های اقتصادی شرکت سایپا بوده که نسبت به روزهای گذشته، حدود دو میلیون تومان گران‌تر شده و با نرخ 345 میلیون تومان معامله می‌شود.

شاهین G یکی دیگر از محصولات نارنجی پوشان جاده مخصوص است که با افزایش پنج میلیون تومانی، توانست قیمت خود را روی کانال 600 میلیون تومان ثابت کند.

پژو 207i دنده‌ای هاچ‌بک زیبای فرانسوی- ایرانی، رکورددار افزایش قیمت در بازار خودروهای داخلی است. این خودرو حدود 11 میلیون تومان افزایش قیمت داشته و با نرخ 621 میلیون تومانی معامله می‌شود.

دنا پلاس 6 دنده توربوشارژ که یکی از سدان‌های رده بالای داخلی به شمار می‌رود که 8 میلیون تومان گران‌تر از روز گذشته و با قیمت 746 میلیون تومان معامله می‌شود.

قیمت خودرو داخلی

قیمت خودروهای مونتاژی

در بازار محصولات مونتاژی، قیمت خودرو از تغییرات کمتری برخوردار است.

بسترن B30 با مدل 1400 پس از ماه‌ها ثبات و سپس افت ناگهانی، امروز حدود 10 میلیون تومان گران‌تر شده و با نرخ یک میلیارد و 10 میلیون تومان خرید و فروش می‌شود.

جک S5 نیوفیس که از کراس‌اوورهای محبوب کرمان موتور محسوب می‌شود، با 10 میلیون تومان افزایش قیمت، به کانال یک میلیارد و 375 میلیون تومانی رسید.

هایما S5 اتوماتیک 6 سرعته که از کراس‌اوورهای مونتاژی شرکت ایران خودرو است، با پنج میلیون تومان افزایش نرخ، به قیمت یک میلیارد و 235 میلیون تومان معامله می‌شود.

فیدلیتی پرایم نیو 5 نفره از خودروهای محبوب گروه بهمن نیز همانند جک S5، حدود 10 میلیون تومان گران‌تر از روز گذشته و با نرخ یک میلیارد و 540 میلیون تومان خرید و فروش می‌شود.

قیمت خودرو خارجی

پیش‌بینی قیمت خودرو در روزهای آینده

با توجه به پیش‌بینی کارشناسان از هفته گذشته، احتمال ادامه‌دار بودن روند افزایشی فعلی در صورت ثبات نرخ دلار در محدوده زیر 50 هزار تومان، بسیار ضعیف است. بنابراین احتمالاً بازار خودرو از روزهای آینده وضعیت آرام و باثبات‌تری را سپری کند.

ارسال نظر: