کدخبر: 20276

قیمت دلار منفجر شد! | افزایش چشم گیر قیمت دلار امروز 5 مهر ماه

قیمت دلار با تلاش سیاست‌گذار و خبردرمانی در حال عقب‌نشینی در کانال مهم ۴۹ هزار تومانی است. اخبار سیاسی توانسته نوسان این اسکناس را به نیمه پایینی کانال مذکور بکشاند. آیا سیگنال‌های سیاسی قادر خواهند بود دلار را نزولی کنند؟

قیمت دلار روز گذشته با کاهش ۱۰۰ تومانی به قیمت ۴۹ هزار و ۳۵۰ تومان معامله شد. بازار ارز انتظاری شده و به نظر می‌رسد وضوح اخبار مربوط به مذاکرات هسته‌ای در وین می‌تواند رونق را به این بازار برگرداند.

موضوع سفر«محمد اسلامی» رئیس سازمان انرژی اتمی ایران که برای شرکت در کنفرانس عمومی آژانس بین المللی انرژی اتمی به وین رفته، در صدر توجه معامله‌گران بازار ارز قرار گرفته است. وی در این سفر علاوه بر دیدار با مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی دیدارهایی نیز با رئیس هیات و نمایندگان سایر کشورها نظیر برزیل برای  توسعه همکاری‌های دو کشور در حوزه‌های مختلف صلح‌آمیز هسته‌ای انجام داده است.

گفتنی است برخی معامله‌گران بازار ارز دلیل رکود روز‌های اخیر را اخبار مربوط به این دیدارها می‌دانند. اما برخی بازیگران بازار ارز نیز معتقدند پس از پایان هفته نخست مهر و ماندگاری قیمت دلار در کانال ۴۹ هزار تومانی، تقاضا افزایش می‌یابد و این اسکناس به کریدور بالاتر راه پیدا خواهد کرد.

روز گذشته قیمت دلار در بازارهای همسایه با کاهش قیمت دلار تهران همراه شد. دلار هرات با قیمت ۴۹ هزار و ۲۹۰ تومان معامله شد و کاهش ۱۱۰ تومانی داشت. قیمت دلار سلیمانیه هم ۴۹ هزار ۲۰۰ تومان شد و افت ۱۳۰ تومانی داشت.

قیمت نرخ‌های مختلف

روز سه‌شنبه چهارم مهر در سایت بازار متشکل ارزی اسکناس دلار با قیمت ۴۱ هزار و ۱۸۱ تومان عرضه شد و تغییر قیمتی نداشت. دلار حواله نیز بدون تغییر و با رقم ۳۷ هزار و ۴۳۷ تومان عرضه شد. همچنین قیمت دلار نیمایی مانند هفته‌های گذشته روی رقم ۲۸ هزار و ۵۰۰ تومان ثابت بود.

قیمت ارزهای موثر

روز گذشته اسکناس یورو با رقم ۵۲ هزار و ۳۵۰ تومان معامله شد و کاهش ۲۰۰ تومانی داشت. قیمت اسکناس یورو در سایت بازار متشکل ارزی با رقم ۴۳ هزار و ۸۵۵ تومان و یوروی حواله با رقم ۳۹ هزار و ۸۶۸ تومان عرضه شدند و بدون تغییر بودند.

دیروز چهارم مهر درهم امارات با رقم ۱۳ هزار و ۵۷۰ تومان معامله شد و کاهش ۲۰ تومانی داشت. در سایت بازار متشکل ارزی قیمت حواله و اسکناس درهم تغییر قیمتی نداشت. دیروز حواله درهم با رقم ۱۰ هزار و ۱۹۴ تومان مبادله شد و اسکناس درهم نیز با قیمت ۱۱ هزار و ۲۱۳ تومان عرضه شد.

ارسال نظر: