کدخبر: 2267

بازی جدید دلار رو شد / قیمت دلار چقدر شد؟

قیمت دلار آمریکا عصر روز گذشته روی 25 هزار و 120 تومان قرار گرفت. عرضه نسبتا بالای دلار در بازار متشکل نتوانست در روز گذشته دلار را به کانال 24 هزار تومان بازگرداند. به اعتقاد تحلیل‌گران کند شدن روند احیای برجام و به تعویق افتادن مذاکرات یکی از دلایل افزایش نرخ دلار بود.

دلار از مرز 25 هزار و 200 تومان عبور کرد. همتی می‌گوید درآمدهای ارزی حتی در صورت موفقیت آمیز بودن مذاکرات جواب هزینه‌ها را نمی‌دهد و دولت آینده احیای برجام را در اولویت‌های خود قرار داده است.

قیمت دلار آمریکا عصر روز گذشته روی 25 هزار و 120 تومان قرار گرفت. عرضه نسبتا بالای دلار در بازار متشکل نتوانست در روز گذشته دلار را به کانال 24 هزار تومان بازگرداند. به اعتقاد تحلیل‌گران کند شدن روند احیای برجام و به تعویق افتادن مذاکرات یکی از دلایل افزایش نرخ دلار بود.

مرز 25 هزار و 200 تومان یک مرز حساس برای دلار محسوب می‌شد. تحلیل‌گران معتقد بودند عبور دلار از این مرز می‌تواند انتظارات افزایشی در بازار را تقویت کند.

قیمت دلار در شروع معاملات امروز 25 هزار و 240 تومان بود. دلار بالای مرز حساس 25 هزار و 200 تومان قرار گرفته بود. تحلیل‌گرن معتقد بودند با قرار گرفتن دلار در این سطوح قیمتی احتمالا بانک مرکزی عرضه دلار در بازار متشکل را در سطوح بالا نگه خواهد داشت تا مانع رشد بیشتر قیمت دلار شود.

قیمت دلار در پایان معاملات نیمه اول روز روی 25 هزار و 270 تومان قرار گرفت و جایگاه خود بالای مرز حساس را از دست نداد. باید دید عرضه دلار متشکل در آخرین روز کاری هفته در چه سطحی قرار خواهد گرفت، آیا بانک مرکزی خلاف انتظارات عمل کرده و عرضه را کاهش می‌دهد یا به تزریق دلار برای تعدیل روند افزایشی قیمت‌ها ادامه می‌دهد.

آیا نوسان قیمت دلار تحت تاثیر نزاع‌های سیاسی است؟

قیمت دلار

رئیس سابق بانک مرکزی معتقد است که در بخش هزینه‌های بودجه رشد بی‌سابقه‌ای وجود داشته است و در بخش منابع بودجه نمی‌توان بر صادرات نفت خام، میعانات و درآمدهای ارزی ناشی از آن‌ها، حداقل در 4 ماه ابتدایی، حتی با وجود گشایش در مذاکرات حساب باز کرد. در صورت صحت اظهارات عبدالناصر همتی باید انتظار رشد بیشتر قیمت دلار را داشت.

از طرف دیگر سخنگوی حزب کارگزاران سازندگی می‌گوید که مذاکرات احیای برجام از اولویت‌های دولت جدید است و دولت رئیسی به اف ای تی اف نیاز دارد. اظهار نظرهایی از این دست این سناریو که نوسان این روزهای قیمت دلار ممکن است به واسطه نزاع‌های سیاسی اتفاق افتاده باشد برجسته می‌کند. طرفداران این تئوری معتقدند دولت کنونی قصد دارد در آخرین روزهای کار خود قیمت دلار را پایین نگاه دارد و این کار را از طریق تزریق دلار انجام خواهد داد، طرف دیگر ترجیح می‌دهد قیمت دلار در این مقطع رشد کند و با شروع به کار دولت جدید سیر نزولی قیمت دلار آغاز شود.

قیمت دلار امروز

قیمت دلار

 قیمت دلار در بازار متشکل امروز ۲۴,۱۶۱ (بیست و چهار هزار و یکصد و شصت و یک ) تومان اعلام شد.

به گزارش اقتصادنیوز، قیمت دلار در بازار متشکل امروز کاهش یافت.

دلار در بازار متشکل امروز با افزایش ۰.۲۷ درصدی، از ۲۴,۰۹۴ (بیست و چهار هزار و نود و چهار ) تومان به ۲۴,۱۶۱ (بیست و چهار هزار و یکصد و شصت و یک ) تومان رسید.

توطئه در روند قیمت دلار

قیمت دلار

صعودی های بازار باور دارند که قیمت دلار پیش از آغاز به کار دولت سیزدهم سیر افزایشی گرفته است و با آغاز کار ابراهیم رییسی در مسیر نزولی قرار خواهد گرفت. این در حالی است که گروه دوم معتقدند، دولت دوازدهم در آخرین روزهای کاری خود قصد دارد یکبار دیگر نوسان گیران ارزی را دچار ضرر سنگین کند.

افزایش قیمت دلار انتظارات متفاوتی را برای معامله گران دلار ایجاد کرده است. عده ای انتظار دارند که قیمت این ارز به صعود خود تا اواسط مردادماه ادامه دهد و دسته دیگری معتقدند، در روزهای آتی، اسکناس آمریکایی دچار افت قیمت خواهد شد. انتظار هر دو گروه بیشتر بر مبنای باورها و اعتقادات سیاسی شکل گرفته است.

صعودی های بازار باور دارند که قیمت دلار پیش از آغاز به کار دولت سیزدهم سیر افزایشی گرفته است و با آغاز کار ابراهیم رییسی در مسیر نزولی قرار خواهد گرفت. این در حالی است که گروه دوم معتقدند، دولت دوازدهم در آخرین روزهای کاری خود قصد دارد یکبار دیگر نوسان گیران ارزی را دچار ضرر سنگین کند. از نگاه این دسته، به احتمال زیاد، بازارساز طی روزهای آتی عرضه ارز خود را بالا خواهد برد و زمینه ساز نزول کانالی قیمت اسکناس آمریکایی خواهد شد.

دسته دیگری از معامله گران اعتقاد دارند که نوسانات روزهای اخیر ارتباطی با انتظارات سیاسی داخلی نداشته است و بیشترناشی از به تعویق افتادن لغو تحریم ها بوده است. دسته اخیر اعتقاد دارند، روند افزایشی قیمت دلار به تدریج ادامه خواهد یافت و برای اینکه این ارز از مسیر صعودی خارج شود، باید ابهامات در مورد آینده مذاکرات هسته ای برطرف شود.

بازیگران فنی دسته دیگری از معامله گران هستند که بیشتر از اتفاقات و اخبار سیاسی به روند قیمت ها دقت دارند. آن ها باور دارند، دلار برای ادامه حرکت افزایشی خود نیاز دارد که از محدوده مقاومتی ۲۵ هزار و ۲۰۰ تومان عبور کند. برای اینکه فروشندگان نیز در بازار قدرت را به دست بگیرند، دلار باید حمایت ۲۴ هزار و ۸۰۰ تومانی را از دست بدهد.

ارسال نظر: