کدخبر: 2471

هواشناسی/ آب و هوا/ سیل

هواشناسی از وقوع سیل در این مناطق خبر داد / مراقب باشید

سازمان هواشناسی هشدار وقوع سیل و طوفان ناگهانی را داده است. سیل بسیاری از استان های کشور را در بر خواهد گرفت.

 سازمان هواشناسی با اشاره به تداوم فعالیت سامانه بارشی طی امروز نسبت به وقوع طوفان و سیلاب ناگهانی در 12 استان کشور هشدار داد.

سازمان هواشناسی هشدار وقوع سیل و طوفان ناگهانی را داده است. سیل بسیاری از استان های کشور را در بر خواهد گرفت. سیل و طوفان ناگهانی در 12 استان رخ خواهد داد. احتمال وقوع سیل از چهارشنبه تا جمعه وجود دارد. البته صرف نظر از وقوع سیل ، ایران سایر کاهش دما خواهد بود.

مطابق پیش بینی کلی نقشه‌های همدیدی و آینده‌نگری سازمان هواشناسی امروز در استان‌های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل، زنجان، ارتفاعات البرز در استان‌های قزوین، البرز، تهران، ارتفاعات زاگرس مرکزی و همچنین مناطقی از استان‌های هرمزگان، سیستان و بلوچستان،‌ جنوب کرمان و فارس به ویژه در ساعات بعدازظهر و اوایل شب، رشد ابر گاهی رگبار، وزش باد شدید و رعدوبرق پیش بینی می‌شود.

فردا پنجشنبه 21 مرداد 1400 و روز جمعه 22 مرداد در مناطقی از شمال غرب، ارتفاعات البرز مرکزی و در خب مناطق هرمزگان، جنوب سیستان و بلوچستان، جنوب کرمان و فارس رشد ابر، رگبار، وزش باد شدید و رعدوبرق پیش بینی می‌شود.

بر اساس اعلام سازمان هواشناسی شنبه و یکشنبه هفته آینده در شمال آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، برخی مناطق اردبیل، گیلان، ارتفاعات البرز مرکزی افزایش ابر و رگبار پراکنده روی می‌دهد و در سایر مناطق کشور آسمان آفتابی خواهد بود.

بر اساس اعلام سازمان هواشناسی از ابتدای هفته‌ آینده روند کاهشی دما در اکثر مناطق کشور آغاز می‌شود.

توصیف سامانه: تداوم فعالیت ناپایداری های محلی

نوع مخاطره: رگبار باران و رعدوبرق، وزش بادشدید موقتی و در مناطق مستعد بارش تگرگ

منطقه اثر: دامنه و ارتفاعات شمال آذربایجان غربی، شمال و شرق آذربایجان شرقی، اردبیل، زنجان، هرمزگان، جنوب کرمان و سیستان و بلوچستان، ارتفاعات در استانهای مازندران، گیلان، البرز، تهران، قزوین.

اثر مخاطره: احتمال جاری شدن روان آب در مسیل‌ها، احتمال برخورد صاعقه، بالا آمدن ناگهانی سطح آب رودخانه‌های فصلی، احتمال آبگرفتگی موقت و محدود، وزش تند باد موقت و خیزش گردوخاک.

توصیه: احتیاط در عبور از حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها، تقویت سازه‌های موقتی، عدم جابجایی عشایر کوچرو بویژه در ساعات بعدازظهر، احتیاط در چرای دام در مسیل‌ها و مناطق مرتفع و احتیاط در فعالیت‌های کوهنوردی.

ارسال نظر: