کدخبر: 2867

آتش‌سوزی در برج 17 طبقه؛ مصدومان به مراکز درمانی منتقل شدند

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی تهران از آتش‌سوزی بامدادی در یک برج ۱۷ طبقه مسکونی - تجاری خبر داد و گفت: ۸۰ نفر از ساکنان این برج توسط آتش‌نشانان نجات یافتند.

سید جلال ملکی در گفت‌وگو با خبرنگار حوادث باشگاه خبرنگاران پویا با اعلام خبر آتش سوزی بامدادی در یک برج 17 طبقه مسکونی در خیابان آزادی، در تشریح این خبر اظهار کرد: ساعت 30 دقیقه بامداد امروز یک مورد آتش‌سوزی در یک برج مسکونی در خیابان آزادی، بلوار شهیدان به سامانه 125 آتش‌نشانی تهران اعلام شد که به سرعت آتش‌نشانان پنج ایستگاه آتش‌نشانی همراه با دو دستگاه نردبان هیدرولیکی، خودروی حامل تجهیزات تنفسی وخودروهای پشتیبانی به محل حادثه اعزام شدند.

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی تهران افزود: با توجه به نزدیکی یک ایستگاه آتش‌نشانی در محل حادثه، نخستین گروه از آتش‌نشانان در مدت زمان یک دقیقه به محل حادثه رسیدند.

وی تصریح کرد: محل حادثه یک برج 13 طبقه مسکونی - تجاری با چهار طبقه منفی (جمعاً 17 طبقه) بود که دو دستگاه خودرو شامل یک دستگاه پژو پرشیا و یک دستگاه پژو 405 در طبقه منفی دو دچار آتش‌سوزی شده و کاملاً شعله‌ور بودند.

ملکی با بیان اینکه دود زیادی طبقات بالایی را فرا گرفته بود و تعداد زیادی از ساکنان در آن ساعت داخل واحدهای خود محبوس شده بودند، گفت: آتش‌نشانان همزمان عملیات نفوذ به داخل ساختمان، طبقه منفی دو و جست‌وجو برای دسترسی به افراد محبوس شده را آغاز کردند.

به گفته سخنگوی آتش‌نشانی تهران، تعدادی از ساکنان این برج بلندمرتبه با حضور در لبه پنجره‌ها و بالکنها تقاضای کمک می‌کردند که با تدابیر خوب عملیاتی تعدادی از آنها با دو دستگاه نردبان هیدرولیکی از ساختمان خارج شده و عده‌ای نیز داخل واحدها نگه داشته شدند و پس از ایمن‌سازی اولیه به خارج از ساختمان انتقال یافتند.

وی با بیان اینکه تعدادی از افراد محبوس شده با دستگاه تنفسی و با احتیاط کامل توسط آتش‌نشانان از طریق راه‌پله‌ها به خارج ساختمان منتقل شدند، بیان کرد: در نهایت در این حادثه بیش از 80 نفر از ساکنان این برج با تلاش آتش‌نشانان نجات یافتند، حدود 10 نفر از آنها توسط عوامل اورژانس به صورت سرپایی درمان شده و پنج نفر نیز با توجه به دودگرفتگی به مراکز درمانی برای مدوا به مراکز درمانی منتقل دشند.

ملکی خاطرنشان کرد: در نهایت آتش خاموش، از گسترش و سرایت بیشتر آن به سایر خودروها و طبقات جلوگیری شد و عملیات پس از ایمن‌سازی محل حادثه و تخلیه دود در ساعت 5:05 بامداد به پایان رسید.

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی با تأکید بر اینکه وجود سیستم‌های اعلام و اطفای آتش‌سوزی، هشداردهنده و درهای دودبند برای رفاه حال و آسایش و حفظ جان شهروندان مخصوصاً در برجهای مسکونی و بلندمرتبه تعبیه می‌شود، متذکر شد: بسیاری از حوادث در ساعات میانی شب روی می‌دهد و منجر به گرفتاری ده‌ها و بعضا صدها نفر در برج‌های مسکونی می‌شود که وجود این سیستم‌های ایمنی کمک شایانی به نیروهای عملیاتی برای نجات جان شهروندان می‌کند.

ارسال نظر: