کدخبر: 2940

آتش سوزی جنگل ها در گلستان؛ عملیات اطفای حریق به کندی پیش می رود

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری گلستان از وقوع حریق در مناطق جنگلی منطقه حفاظت شده جهان نمای گلستان در ارتفاعات شهرستان کردکوی در غرب استان خبر داد و گفت که عملیات اطفا به کندی پیش می رود.

یک بار دیگر آتش سوزی جنگل ها در ایران رخ داد. این بار آتش سوزی جنگل ها در استان گلستان رخ داده است. عملیات اطفای آتش سوزی جنگل ها در گلستان به کندی پیش می رود. آتش سوزی جنگل ها در گلستان از عصر امروز آغاز شده است. آتش سوزی جنگل ها در منطقه حفاظت شده گلستان رخ داده است.

عبدالرحیم لطفی، مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری گلستان شامگاه روز پنجشنبه گفت که  این حریق حوالی ساعت 14 امروز در محدود موسوم  به مغذی رخ داده است و پوشش درختی و درختچه ای منطقه شامل  کچف ، ارس و کاج  است و در زیر اشکوب هم گونه های علفی از خانواده فورب ها و گراس  دچار آتش سوزی شده است .

وی افزود: شرایط توپوگرافی منطقه  و وزش باد سبب ایجاد شعله های چند متری شده به نحوی که کار مهار حریق توسط محیط بانان و جنگل بانان منطقه به سختی پیش می رود.

به گفته وی تقاضای مشارکت و همکاری نیرو های ارتش و سپاه داده شده و به زودی  با افزودن این نیرو ها عملیات مهار حریق قوت می گیرد.

گفتنی است، جهان‌نما با وسعتی بیش از ‎ ۳۰هزار هکتار در حوزه گرگان و کردکوی از قدیمی ترین مناطق حفاظت شده زیرپوشش مدیریتی حفاظت محیط زیست کشور است.

ارسال نظر: