کدخبر: 3815

قتل وحشتناک مادر تهرانی / انگیزه قاتل چه بود؟

قاتل زن میانسال به احترام امام رضا (ع) بخشیده شد.

اعضای خانواده زن میانسال به احترام شهادت امام‌رضا (ع) از قاتل او اعلام گذشت کردند. بامداد‌۲۱ آذر سال‌۹۷ بود که دختر جوانی در تهران با اداره پلیس تماس گرفت و گفت: مادرش در خانه‌شان با شلیک گلوله به قتل رسیده است.

مأموران وقتی به محل حادثه که خانه‌ای در یکی از خیابان‌های شرقی بود، رسیدند با جسد زن ۵۵‌ساله‌ای به نام حمیده روبه‌رو شدند که با شلیک دو گلوله به قتل رسیده بود. بررسی‌ها حکایت از آن داشت عامل قتل فرد آشنایی است که بدون هیچ درگیری و تخریب در وارد خانه شده و در فرصت مناسب زن میانسال را به قتل رسانده و در ادامه هم پول‌ها و طلا‌های وی را سرقت کرده است.

دختر مقتول که موضوع را به مأموران پلیس خبر داده‌بود، گفت: چند سال قبل مادرم از پدرم جدا شد و من همراه مادرم زندگی می‌کردم. امشب به خانه یکی از خواهرانم رفتم و وقتی به خانه برگشتم با جسد مادرم روبه‌رو شدم که با شلیک گلوله به قتل رسیده بود که موضوع را به اداره پلیس خبر دادم.

دستگیری قاتل

همزمان با انتقال جسد به پزشکی قانونی مأموران تحقیقات گسترده‌ای را برای شناسایی قاتل آغاز کردند تا اینکه دریافتند مدتی است پسر ۲۰‌ساله‌ای به نام شهباز به عنوان نظافتچی به خانه مقتول رفت و آمد داشته است. بدین ترتیب مأموران برای دستگیری شهباز راهی خانه او شدند که مشخص شد وی پس از حادثه یه صورت غیر‌قانونی به کشور ترکیه گریخته است. در حالی که ۱۵‌روز از حادثه گذشته بود و تحقیقات همچنان برای دستگیری قاتل فرار ادامه داشت به مأموران پلیس خبر رسید که شهباز از کشور ترکیه به ایران بازگشته است. با به‌دست آمدن این اطلاعات مأموران مخفیگاه وی را در حوالی میدان رهبر در شرق تهران شناسایی و وی را دستگیر کرده و اسلحه کلتی که با آن زن میانسال را به قتل رسانده‌بود کشف کردند.

اعتراف به قتل

متهم پس از انتقال به دادسرای امور جنایی مقابل بازپرس ویژه قتل به جرم خود اقرار کرد و گفت: مدتی قبل در فضای مجازی آگهی کار در منزل منتشر کردم. در آن مدت افراد زیادی با من تماس گرفتند که برای کار به خانه‌شان رفتم و در این میان حمیده هم با من تماس گرفت و از من خواست هر چند روز یک بار به خانه‌اش بروم و آنجا را نظافت کنم.

زمانی که به خانه‌اش رفتم متوجه شدم او پول‌دار است و مقدار زیادی هم طلا در خانه‌اش نگهداری می‌کند و به همین خاطر وسوسه شدم اموال او را سرقت کنم.

برای اجرای نقشه‌ام ابتدا از یکی از شهر‌های غربی کشور کلت کمری خریدم و بعد منتظر تلفن حمیده بودم که برای نظافت به خانه‌اش بروم. روز حادثه او با من تماس گرفت و من هم به خانه‌اش رفتم و او را با شلیک دو گلوله به قتل رساندم و بعد با سرقت همه طلا‌ها و پول‌هایش از محل گریختم. من طلا‌های او را فروختم که سر جمع ۷۰‌میلیون‌تومان با پول‌های سرقتی شد و بعد به کشور ترکیه گریختم. چند روزی آنجا با پول‌های مقتول خوشگذرانی کردم و بعد به تهران بازگشتم که دستگیر شدم.

متهم پس از اعتراف به قتل و بازسازی صحنه جرم راهی زندان شد و مدتی بعد در شعبه ششم دادگاه کیفری استان تهران محاکمه شد. اولیای‌دم برای قاتل درخواست قصاص دادند و هیئت قضایی هم وی را به قصاص محکوم کرد.

رأی دادگاه پس از تأیید در شعبه‌۲۹ دیوان عالی کشور برای سیر مراحل اجرای حکم به شعبه اول اجرای احکام دادسرای امور جنایی تهران فرستاده‌شد. در حالی که متهم در یک قدمی چوبه‌دار قرار داشت هیئت صلح و سازش دادسرای امور جنایی تهران به سرپرستی قاضی محمد شهریاری، سرپرست دادسرا جلسات صلح و سازش خود را برای جلب رضایت آغاز کردند تا اینکه چهارشنبه هفته گذشته اولیای‌دم به دادسرا آمدند و اعلام کردند قاتل مادرشان را به احترام امام رضا (ع) بخشیدند. بدین ترتیب با اقدام خداپسندانه اولیای‌دم قاتل به زندگی دوباره بازگشت و وی به زودی از جنبه عمومی جرم محاکمه خواهد شد.

ارسال نظر: