کدخبر: 4014

محدودیت تردد تا کی ادامه دارد؟|درخواست برای لغو طرح محدودیت تردد شبانه

مدیران شهری معتقدند که برای کاهش بار ترافیک شبانه تهران باید ممنوعیت های تردد شبانه لغو شود ،به تازگی رییس شورای شهر تهران اعلام کرده است که در نامه ای به رییس جمهور خواستار لغو این محدودیت ها شده است.

 

محدودیت تردد شبانه از سوی ستادملی کرونا به عنوان راهکاری برای کاهش حضور مردم در شهر مصوب شد اما با وجود آن که بی اثر بودن این محدودیت ها در کاهش آمارهای کرونا اعلام شده است ، این ستاد حاضر به اصلاح مصوبه خود نیست.

امروز مهدی چمران ،رئیس شورای شهر درباره آخرین وضعیت لغو ممنوعیت تردد شبانه به رسانه ها گفت: شورای شهر معتقد است این طرح اثرات مثبتی را نداشته و چنانچه ما بتوانیم حرکت تردد خودروها را در طول شبانه روز بیشتر بکنیم قاعدتا ترافیک هم منجر نخواهد شد و شرایط بهتری فراهم می‌شود.

وی از برقراری تلفن تماس با وزیر کشور برای لغو محدودیت طرح تردد شبانه خبر داد و گفت: ما مطالب خود را روز گذشته منتقل کردیم البته آنها دغدغه‌ای دارند مبنی بر اینکه در صورتیکه تردد شبانه لغو شود مردم احساس کنند که کرونا به پایان رسیده و مشکلات بیشتر شود.

چمران از مکاتبه با رئیس جمهور برای لغو طرح تردد محدودیت شبانه خبر داد و اظهار کرد: در این زمینه پیامی برای رئیس جمهور ارسال شده است.

محمدحسین حمیدی،رئیس پلیس راهور تهران هم به تازگی در یک برنامه تلویزیونی درباره طرح ممنوعیت تردد شبانه گفته است: اصالت طرح ممنوعیت تردد شبانه به دوره شیوع و پیک کرونا برمی‌گردد، دروهمی‌های خانوادگی و تراکم جمعیت در حمل و نقل عمومی بیشترین سرایت کرونا را داشت لذا کارشناسان حوزه بهداشت و درمان طرح مذکور را پیشنهاد داده و این طرح نیز در ستاد ملی مقابله با کرونا تصویب شد، اکنون محدودیت شبانه در حوزه ترافیک آسیب ایجاد کرده و مردم نیز از این طرح ناراضی هستند اما ما منتظریم دوستان در شبکه بهداشت و درمان درباره تأثیر این محدودیت بر سرایت کرونا اظهار نظر شفافی داشته باشند و این موضوع در ستاد ملی مقابله با کرونا تصمیم‌گیری شود.

این مقام انتظامی با بیان اینکه طرح ممنوعیت تردد شبانه دیگر تأثیرگذار نیست، گفت: این طرح اثر خودش را در مقطعی گذاشت، اکنون ترددهای شبانه خیلی کم نشده، راه فرار آن را پیدا کردند، مجوزهایی اخذ شده، خیلی‌ها به راحتی ۱۰ شب به بعد تردد می‌کنند همچنین نواقصی نیز در سیستم‌ها و سامانه‌ها وجود دارد و تردد شبانه در مقطعی از جغرافیای تهران کنترل می‌شود.

حمیدی درباره این موضوع که گفته می‌شود مسئولان وزارت بهداشت و ستاد ملی مقابله با کرونا به پلیس گفته‌اند با پایین آمدن تعداد فوتی‌های روزانه کرونا به زیر ۱۰۰ نفر، ممنوعیت تردد شبانه نیز لغو خواهد شد، اظهار کرد: این موضوع صحت ندارد.

رئیس پلیس راهور تهران در پاسخ به این سؤال که آیا تغییر ساعت طرح ترافیک منجر به افزایش ترافیک شده، بیان کرد: طرح ترافیک از سال ۱۳۵۸ اعمال شد و در آن زمان اثر مثبت خودش را گذاشت، در همین دوران کرونا، برای کاهش فشار به حمل و نقل عمومی و استفاده بیشتر مردم از خودرو، طرح ترافیک کمتر شد و تقریباً به نصف کاهش پیدا کرد همچنین با افزایش ساعت طرح ترافیک، بخش زیادی از سفرهای غیرضروری حذف شد.

وی افزود: بعد از افزایش ساعت ترافیک در صبح و بعدازظهر، در هسته مرکزی شهر، ۲۰ درصد کاهش سفرهای غیرضروری و در رینگ بعدی طرح ترافیک، ۱۰ درصد کاهش تردد با خودروی شخصی را شاهد بودیم.

این مقام انتظامی با بیان اینکه هنوز به دوران پیک ترافیک تهران نرسیده‌ایم، متذکر شد: پیش‌بینی می‌شود در زمان بازگشایی مدارس و مراکز آموزشی، ترافیک به دوره پیک خود برسد که پیشنهاد دادیم در آن زمان نیز ساعت طرح ترافیک مجدداً افزایش یابد که متناسب با شرایط آن موقع تصمیم‌گیری صورت می‌گیرد

منبع: اکو ایران

ارسال نظر: