کدخبر: 4247

قیمت طلا | اونس طلا | اخبار اقتصادی

قیمت طلا امروز 1 آبان چقدر شد؟

در بازار امروز اون جهانی طلا در رقم ۱۷۹۳ دلار قرار گرفت. قیمت طلا ۱۸ عیار در سایت اتحادیه طلا تهران یک میلیون و ۱۶۴ هزار تومان اعلام شد.

اونس جهانی طلا در بازار امروز به ۱۷۹۳ دلار رسید. قیمت طلا ۱۸ عیار امروز یک میلیون و ۱۶۴ هزار تومان اعلام شد.

در بازار امروز اون جهانی طلا در رقم ۱۷۹۳ دلار قرار گرفت. قیمت طلا ۱۸ عیار در سایت اتحادیه طلا تهران یک میلیون و ۱۶۴ هزار تومان اعلام شد.

قیمت سکه در سایت اتحادیه طلا ۱۱ میلیون و ۸۴۰ هزار تومان اعلام شد. قیمت سکه در بازار آزاد حدود ۱۱ میلیون و ۹۴۰ هزار تومان قیمت خورد.

قیمت نیم سکه شش میلیون و ۱۰۰ هزار تومان و ربع سکه سه میلیون و ۵۵۰ هزار تومان اعلام شد.

قیمت طلا چه می‌شود؟

قیمت طلا

افت قیمت دلار در مهر عامل مهمی بود که تمایل به خرید سکه نیز کاهش پیدا کند. فلز گران‌بهای داخلی در مهر حدود۴/ ۱ درصد از ارزش خود را از دست داد. این اتفاق در حالی رخ داد که در آخرین روز ماه قیمت سکه توانست وارد کانال ۱۱ میلیون و ۸۰۰ هزار تومانی شود. روز پنج شنبه سکه ۹۰هزار تومان رشد را به ثبت رساند و به بهای ۱۱ میلیون و ۸۲۰ هزار تومان رسید.

صحبت‌های معامله‌گران نشان می‌داد که در بازار پشت خطی نیز رشد قیمت سکه ادامه پیدا کرده است. سکه حدود ساعت ۵ بعدازظهر جمعه در محدوده ۱۱ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان معامله شد. به گفته فعالان، افزایش بهای اونس طلا در بازارهای جهانی در انتهای هفته موجب شده بود که تمایل برای خرید سکه افزایش پیدا کند. سکه در مهر توانست در مقاطعی به بالای مرز ۱۲ میلیون تومانی صعود کند ولی هرگز نتوانست خود را بالای محدوده ۱۲ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان تثبیت کند.

با توجه به چنین روندی انتظار می‌رود که سکه مطابق رفتار گذشته خود با نزدیک شدن به محدوده ۱۲ میلیون و۲۰۰ هزار تومان، با فشار فروش مواجه شود. با این حال، در صورتی که فلز گران‌بهای داخلی به بالای محدوده ۱۲ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان برود، سرعت ورود خریداران به بازار معنی‌دارتر خواهد شد.

قیمت جهانی طلا در پایان معاملات دیشب ( بامداد شنبه به وقت تهران) تحت تاثیر افت ارزش دلار در مقابل ارزهای دیگر، افزایش یافت و توانست به رشد هفتگی دست یابد.

صعود قیمت جهانی طلا 

قیمت طلا

قیمت جهانی طلا در پایان معاملات دیشب (بامداد شنبه به وقت تهران) تحت تأثیر افت ارزش دلار در مقابل ارزهای دیگر، افزایش یافت و توانست به رشد هفتگی دست یابد.

 سی‌ان‌بی‌سی گزارش داد، قیمت خرید نقدی هر اونس طلا در بورس لندن، اسپات‌گلد، ۰.۵۴ درصد افزایش یافت و به ۱٫۷۹۲.۴۸ دلار رسید.

قیمت پیش‌خرید هر اونس طلای آمریکا هم ۰.۶۳ درصد رشد کرد و به ۱٫۷۹۳.۱۰ دلار رسید.

قیمت طلا در این هفته به کمک افت ارزش دلار توانست به دومین رشد هفتگی متوالی خود دست یابد.

قیمت طلا در این ماه در بازه گسترده ۱٫۷۴۹ تا ۱٫۸۰۰ دلار نوسان کرد. در این ماه رشد قابل‌توجه سود اوراق قرضه آمریکا باعث شد تا حرکت رو به بالای قیمت‌های طلا محدود شود.

عامل دیگری که این هفته قیمت طلا را تحت تأثیر خود قرار داد این بود که کریستوفر والر، یکی از رؤسای فدرال‌رزرو اعلام کرد بانک مرکزی آمریکا در سال‌های پیش‌رو از ترازنامه (ذخیره اوراق قرضه) ۸ تریلیون دلاری خود خواهد کاست.

در معاملات دیشب قیمت نقره ۰.۷۲ درصد رشد کرد و به ۲۴.۳۲ دلار رسید.

ارسال نظر: