کدخبر: 4401

واکنش جنجالی زاکانی به لغو حکم دامادش + فیلم

علیرضا زاکانی شهردار تهران در پاسخ به انتصاب حاشیه ساز اخیر خودکه منجر به لغو حکم دامادش شد گفت: اتفاق خاصی رخ نداده، هم نصب و هم لغو اتفاق خوبی بود

این خبر که زاکانی، دامادش را به عنوان مشاور و دستیار ویژه خود منصوب کرده این روزها حسابی سر و صدا به پا کرده و توجه رسانه‌ها را به خود جلب کرده است، به خصوص اینکه زاکانی پیش از رفتن به شهرداری اعلام کرده بود که دوران فامیل بازی و رفیق بازی در شهرداری تهران به پایان رسیده است. اما واکنش شورای شهر به این ماجرا چه بوده است؟

طی حکمی از سوی شهردار تهران، حسین حیدری (داماد زاکانی) به عنوان مشاور و دستیار ویژه شهردار در حوزه هوشمندسازی، فناوری‌های نوین و نوآوری شهری منصوب شد. در حالی که نامه انتصاب حسین حیدری رونوشت به رئیس شورای شهر شده اما مهدی چمران از این انتصاب اظهار بی اطلاعی کرده است.

رییس شورای شهر تهران امروز قبل از شروع هجدهمین جلسه پارلمان شهری در جمع خبرنگاران در خصوص انتصاب داماد شهردار تهران به عنوان مشاور شهردار گفت: اطلاع دقیقی از این موضوع ندارم و باید پیگیری کنم اما قطعا انتصاب صرفا براساس نسبت فامیلی نبوده و حتما توانمندی‌های فرد لحاظ شده است.

مهدی چمران در پاسخ به این پرسش که اگر توانایی جایگاه را نداشته باشد ایا برکنار می‌شود؟ گفت: قطعا باید قانون اجرا شود و شهردار تهران هم تابع قانون خواهد بود‌.

او همچنین در باره نقش شورای شهر در انتصابات هم گفت: براساس قانون شورا دخالتی در انتصابات ندارد و مسولیت این کار به عهده شهردار تهران است. البته که مشورت انجام می‌شود و مطلع هستم شهردار در چندین مورد با تعدادی از اعضا مشورت کرده است.

او همچنین در ادامه اعلام کرده که حتی اگر انتصاب فامیلی انجام شده باشد، شهردار کار خطایی انجام نداده چراکه انتصاب اقوام غیرقانونی نیست. چمران در حالی در این انتصاب پشت شهردار می‌ایستد که خود پیش از این با انتخاب زاکانی به عنوان شهردار تهران کار غیر قانونی انجام داده است. زاکانی در حالی از سوی شورای شهر به عنوان شهردار تهران معرفی شد که او نه مدرک تحصیلی مرتبط و نه سابقه کار اجرایی لازم برای رسیدن به این پست را نداشت. بر اساس مقررات و شرایط انتصاب شهردارها در سراسر کشور، شهردار باید مدرک مرتبط با مدیریت شهری و حداقل 8 سال سابقه کار اجرایی داشته باشد. زاکانی دارای مدرک پزشکی هسته‌ای است و مهمترین سابقه کار او حضور در مجلس شورای اسلامی بوده است.

در نهایت نیز این انتصاب توسط وزیر کشور دولت روحانی تایید نشد و با هفته‌ها تعلل در دولت رئیسی حکم زاکانی به عنوان شهردار تهران مورد تایید وزارت کشور قرار گرفت.

اما شاید این انتصاب چندان هم دور از انتظار نباشد. گفته می‌شود او زمانی که رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس شد برخی دوستان و آشنایان خود را نیز به این مرکز برده بود، از جمله اینکه مسعود فیاضی (برادر همسر یکی دیگر از دختران زاکانی) را به عنوان معاون خود منصوب کرد.

توئیت جدید علیرضا زاکانی 

مهندس حیدری هیچ رابطه استخدامی باشهرداری و دریافتی از آن نخواهد داشت و صرفا از تجربه و دانش علمی ایشان درحوزه هوشمندسازی تهران استفاده خواهم‌کرد. این امر غیرقانونی نبوده واین حکم صرفا برای اشراف و نظارت دقیق بنده ازطریق ایشان دراین پروژه مهم صادرشده‌ است.

اما در حالی که چمران، رئیس شورای شهر تهران از انتصاب داماد زاکانی ابراز بیاطلاع می‌کند، سخنگوی شورای شهر این انتصاب را تایید و انگیزه پشت آن را استفاده از دانش حسین حیدری اعلام می‌کند.

سخنگوی شورای شهر در این رابطه گفته که آقای زاکانی از آقای حیدری دعوت کرده است که این مسئولیت را به نیابت از خودش بپذیرد و چشم و گوش شهردار در این حوزه و عملا دستیار و بازرس ویژه او در تحقق هوشمندسازی تهران باشد. اصرار زاکانی بر اعلام موضوع برای این است که کسی گمان نکند نزدیکان او قرار است در هر زمینه‌ای دخالت کنند و موضوعات به‌طور شفاف بیان شود.

ارسال نظر: