کدخبر: 4533

بورس | بازار بورس | وضعیت بورس

دولت جدید بورس را احیا می کند | وعده جدید سازمان بورس

به لحاظ سودآوری وضعیت شرکت‌ها نسبت به سال گذشته خیلی بهترشده است.

رئیس سازمان بورس امروز صبح با حضور در یکی از برنامه‌های تلویزیونی درباره وضعیت بازار سهام توضیحاتی را داد.

رئیس سازمان بورس در گفتگفوی تلویزیونی با بیان این موضوع که باید اطلاعات شرکت‌ها به صورت شفاف منتشر شود گفت: به لحاظ سودآوری وضعیت شرکت‌ها نسبت به سال گذشته خیلی بهترشده است.

عشقی ادامه داد: اتفاقات سال گذشته در بازارایجاد بی‌اعتمادی کرده است. در حال حاضر جای هیچ نگرانی نیست زیرا بازار به لحاظ بنیادی در وضعیت خوبی به سر می‌برد و سودآوری شرکت‌ها نسبت به سال گذشته بیشتر شده است.

عشقی درباره حقوقی‌های بازار گفت:در این مدت نگرانی‌هایی که اشخاص حقوقی داشتند از طریق صندوق‌های بازارگردانی درآمد ثابت و هلدینگ‌ها بر طرف شده است و خود حقوقی‌های بازار در حال حاضر تمایل به خرید دارند.

رئیس سازمان بورس درباره جبران کسری بودجه دولت از بازار سرمایه گفت: یکی از بحث‌هایی که بازار را تحت تاثیر خودش قرار داده است بحث کسری بودجه و انتشار اوراق است. کسری بودجه دولت از بازار سرمایه تامین نمی‌شود و بخش عمده کسری بودجه از منابع دیگر تامین می‌شود. رئیس سازمان بورس تاکید کرد:  در ۴۰ روز گذشته حتی یک اوراق هم از سمت دولت منتشر نشده است.

وی درباره توقف قیمت‌گذاری دستوری در بازار گفت: ابهامات در برخی از صنایع وجود دارد و تمام تلاش ما توقف قیمت‌گذاری دستوری است. رئیس سازمان بورس در بخش دیگری اظهار کرد: در حال حاضر دخالت‌های دولت در حداقلی‌ترین حالت ممکن است.

رئیس سازمان بورس درباره جبران زیانم سهامداران بورسی گفت: جو ناامیدی در بازار وجود دارد و سیگنال‌هایی است که در ۲۰ سال اخیر در بازار شکل گرفته است و اتفاق جدیدی نیست. در حال حاضر تعداد سهامداران زیاد شده است و ۵۸ میلیون کد سهامداری صادر شده است و نیمی از جمعیت کشور درگیر بازار سهام است. با توجه به در برگیری قشر بزرگی از مردم برای جبران زیان سهامداران و رشد و توسعه شرکت‌ها تلاش می‌کنیم.

عشقی درباره ایجاد ثبات در بازار سهام گفت: یکی از بحث‌هایی که باید در آن مانور بدهیم بحث اطلاع رسانی است و در یکی دو هفته گذشته  وقفه‌ای افتاده است و تلاش ما در جهت دسترسی افراد به اطلاعات صحیح است تا تاثیر شایعات در بازار کم شود.

ارسال نظر: