کدخبر: 4582

قیمت دلار |نرخ دلار|قیمت یورو

قیمت دلار 11 آبان 1400 چقدر شد؟

شاخص دلار که نرخ برابری آن در مقابل سبدی از ارزهای جهانی را اندازه می‌گیرد، در معاملات امروز با ۰.۱۸ درصد افزایش نسبت به روز گذشته، در سطح ۹۳.۹۱۸ واحد بسته شد.

 قیمت طلا به دنبال افت ارزش دلار، صعود قیمت را توانست تجربه کند.  قیمت طلا در معاملات روز دوشنبه افزایش قابل توجهی را حفظ کرد. حمایت از ضعیف‌تر شدن شاخص دلار آمریکا، قوی‌تر شدن قیمت‌های نفت خام و کاهش بازده اوراق قرضه دولت آمریکا در اولین روز معاملاتی هفته و ماه دلیل افزایش بالای قیمت طلا بوده است. هر اونس طلای دسامبر(دی) با 10 دلار و 20 سنت افزایش به 1794 دلار و 10 سنت رسید و نقره در دسامبر با 0.116 دلار افزایش به 24.065 دلار در هر اونس رسید.

ارزش دلار پس از ثبت بزرگترین افزایش روزانه خود در بیش از چهار ماه گذشته در جمعه گذشته کاهش یافت زیرا صندوق های تامینی پیش از نشست سیاست گذاری فدرال رزرو در هفته جاری، شرط های نزولی را کاهش دادند.

آماری که از اقتصاد آمریکا در جمعه منتشر شد، تا حدودی موضع فدرال رزرو در زمینه کاهش تورم در سال 2022 را مورد تردید قرار داد.

با این حال، جانت یلن، وزیر خزانه داری آمریکا روز جمعه اعلام کرد که هنوز بر این باور است که تورم نتیجه موقت تنگناهای زنجیره تامین است و میزان آن در سال 2022 عادی خواهد شد.

چهارشنبه هفته جاری فدرال رزرو سیاست‌های آتی خود در این زمینه خود را اعلام خواهد کرد، بانک مرکزی استرالیا و بانک انگلستان نیز سیاست های خود را به ترتیب در روزهای سه شنبه و پنجشنبه اعلام می کنند.

شاخص دلار که نرخ برابری آن در مقابل سبدی از ارزهای جهانی را اندازه می‌گیرد، در معاملات امروز با ۰.۱۸ درصد افزایش نسبت به روز گذشته، در سطح ۹۳.۹۱۸ واحد بسته شد.

قیمت دلار بالا رفت، یورو پایین رفت

قیمت دلار

 روابط بین فرانسه و انگلیس بار دیگر رو به وخامت رفته و این مساله بدان معنا است که یورو و پوند که همین حالا نیز به دلیل تورم بالای کشورهای اروپایی تحت فشارند، روزهای سخت تری در پیش دارند. پاریس و لندن که پیشتر بر سر مساله قرارداد زیردریایی های استرالیا با یکدیگر به مشکل خورده بودند اکنون بر سر حقوق ماهیگیری در دریای شمال، یکدیگر را به استفاده از زبان زور تهدید کرده اند. انگلیس و اتحادیه اروپا بزرگ ترین شرکای بانکی و گمرکی همدیگر هستند و این روابط در خطر قرار دارد.  

افزایش میزان درآمدهای مالیاتی و کمتر شدن کسری بودجه دولت آمریکا تا پایان ماه اکتبر که حالا به دو تریلیون و ۷۸۸ میلیارد و ۷۲۸ میلیون دلار رسیده است، می تواند خبر خوبی برای تقویت دلار باشد. در حال حاضر بزرگ‌ترین اقلام بودجه‌ای آمریکا شامل مراقبت‌های درمانی با یک تریلیون و ۲۴۰ میلیارد و ۷۷۰ میلیون دلار، تامین اجتماعی با یک تریلیون و ۸۸ میلیارد و ۸۸۵ میلیون دلار، هزینه‌های دفاعی با ۷۱۶ میلیارد و ۵۱۶ میلیون دلار و بهره پرداختی بدهی با  ۴۱۵ میلیارد و ۷۷۹ میلیون دلار است.

در خبری خوب برای یورو و اروپا، تا پایان ماه سپتامبر متوسط نرخ بیکاری در بزرگ‌ترین اقتصاد اروپا به ۳.۴ درصد رسید که در مقایسه با ماه قبل ۰.۲ درصد کمتر شده است.  بدین ترتیب پایین ترین نرخ بیکاری آلمان در ۱۸ ماه اخیر به ثبت رسید. طی این مدت شمار بیکاران آلمانی با ۱.۱ درصد کاهش نسبت به ماه قبل به یک میلیون و ۴۴۰ هزار نفر رسیده و جمعیت شاغلان نیز در این ماه با ۰.۱ درصد افزایش نسبت به ماه قبل به ۴۴ میلیون و ۳۶۰ هزار نفر رسیده است.

مرکز آمار آلمان در گزارشی اعلام کرد بزرگ‌ترین اقتصاد اروپا در سه ماهه سوم سال ۲۰۲۱ به میزان ۱.۸ درصد رشد کرده که این رشد، دومین رشد مثبت فصلی یک سال اخیر این کشور محسوب می شود. هم چنین در مقایسه با رشد فصل قبل رشد اقتصادی ۰.۱ درصد کمتر شده است. در بین بخش های مختلف، تشکیل سرمایه ثابت با ۴.۰ درصد بیشترین نقش را در ثبت این رشد داشته است. بدترین عملکرد هم مربوط به مخارج خانوار با منفی ۲.۱ درصد بوده است. مخارج دولتی نیز کاهش ۰.۲ درصدی داشته است.  

خیز دموکرات ها به اخذ مالیات بیشتر از ثروتمندان آمریکایی می تواند منجر به آغاز دور جدیدی از فرار سرمایه به خارج کشور شود. هدف از این لایحه پیشنهادی سناتورهای آمریکایی که افراد با دارایی بالای یک میلیارد دلار یا متوسط درآمد سالانه بیش از ۱۰۰ میلیون دلار در سه سال متوالی را هدف می گیرد، تامین مالی لایحه حمایتی یک تریلیون دلاری جدید دولت است. حدود ۱۰۰ ثروتمند آمریکایی مشمول لایحه پیشنهادی خواهند شد.

آمارهای منتشرشده مرکز آمار آمریکا نشان می دهد که میزان فروش خانه های جدید در آمریکا تا پایان ماه سپتامبر با افزایش ۱۴ درصدی نسبت به ماه قبل به بیش از ۸۰۰ هزار خانه رسیده است که این رقم ۹۸ هزار واحد بیشتر از چیزی است که در ماه آگوست ثبت شده بود. جذاب شدن مجدد بازار مسکن برای سرمایه گذاران می تواند یک فرصت جدید برای صعود دلار باشد چرا بخش قابل توجهی از خانه های گران قیمت معامله شده مربوط به سرمایه گذاران خارجی است. 

ارسال نظر: