کدخبر: 4589

محدودیت تردد شبانه تا کی ادامه دارد؟

طرح محدودیت تردد شبانه حدود یک سال است که اجرایی می شود. انتقادات فراوانی به این طرح است و برخی از اعضای شورای شهر تهران خواستار لغو این طرح شدند

 

در آن زمان به دلیل شیوع کرونا این تصمیم گرفته شد ولی در حال حاضر با توجه به اینکه بخش زیادی از تهرانی ها واکسینه شده اند و همچنین به دلیل ترافیک سنگین عصرگاهی و مشکلاتی که برای شهروندان ایجاد شده عده ای از اعضای شورای اسلامی شهر تهران خواستار لغو این طرح شدند.

برخی از کارشناسان خروجی عملی طرح ترافیک را در آمدزایی می دانند/تهران مختص به پولدارها شده است

برخی از اعضا هم معتقدند با اجرای این طرح تهران مختص به پولدارها شده است.شربیانی عضو شورای شهر تهران با اشاره به اینکه همه متخصصان بر این باورند که طرح محدودیت تردد شبانه نقشی در کاهش کرونا نداشته است، گفت: محصول مشترک طرح ترافیک و طرح محدودیت تردد شبانه این است که تهران مختص به پولدارها شده است.

 عضو شورای شهر تهران در صفحه شخصی خود در توئیتر درباره طرح ترافیک و طرح محدودیت تردد شبانه اظهار داشت:  برخی از کارشناسان خروجی عملی طرح ترافیک را در آمدزایی می دانند تا اینکه کمک به کاهش آلودگی هوا باشد.

وی افزود: همه متخصصان هم بر این باورند که طرح محدودیت تردد شبانه نقشی در کاهش کرونا نداشته و آن هم درآمدزا شده است.

شربیانی بیان داشت: محصول مشترک هر دو طرح این است که روز و شب تهران مختص به پولدارها شده است

لغو طرح ممنوعیت شبانه دست شورای شهر نیست/چمران: نظر من لغو این طرح است

 برای لغو یا ادامه اجرای طرح ممنوعیت تردد باید کار کارشناسی انجام گیرد و نظرات در این زمینه تجمیع شود.

مهدی چمران رئیس شورای شهر تهران  در این باره می گوید: در مورد این موضوع باید کار تخصصی انجام گیرد از ظاهر قضیه که مشخص است اجرای این طرح تأثیر چندانی در کاستن آمار مربوط به مبتلایان و متوفیان کرونا نداشته است.

 

وی افزود: عموماً هم بیان شده که این طرح تأثیرگذار نبوده البته اکنون برای لغو یا ادامه اجرای آن باید کار کارشناسی انجام گیرد و نظرات در این زمینه تجمیع شود.

رئیس شورای شهر تهران ادامه داد: اجرای طرح ممنوعیت تردد شبانه تصمیم شورای شهر نبوده و ستاد مقابله با کرونا قبلاً تصمیم گرفته که ترددهای شب‌ها را محدود کند تا رفت و آمدها کمتر شود.

چمران گفت: در حال حاضر اجرای این طرح بار ترافیکی شدیدی برای قبل از اجرای ممنوعیت تردد به همراه داشته و ترافیک متراکم و سنگینی را در سطح تهران شاهد هستیم.

وی گفت: لغو طرح ممنوعیت شبانه دست شورای شهر نیست ولی نظر من لغو این طرح است که معاونت حمل و نقل و ترافیک و شورای عالی ترافیک در واقع با ستاد ملی کرونا می‌توانند تصمیمات لازم را در این زمینه اتخاذ کنند.

دور کاری ها لغو و قرار است بزودی مدارس و دانشگاه ها  باز شود.سید جعفر تشکری هاشمی رئیس کمیسیون حمل و نقل ترافیک شورای اسلامی شهر تهران در خصوص طرح ممنوعیت تردد شبانه به خبرنگار فارس گفت: واقعیت این است چیزی که مشاهده می کنیم این است که قبل از آغاز ساعت منع تردد شبانه ترافیک بسیار زیاد است چرا که شهروندان می خواهند قبل از شروع محدودیت به مقصد برسند.

 

وی ادامه داد: روزها کوتاه شده است و ترافیک عصرگاهی در پایتخت افزایش چشمگیری پیدا کرده است.

این عضو شورای اسلامی شهر تهران بیان کرد: برخی از افراد قانون را رعایت نمیکنند و در شب (تایم محدودیت)در خیابان ها تردد می کنند و عده ای هم به قانون احترام می گذارند.

تشکری هاشمی اضافه کرد: در حال حاضر اکثریت جامعه واکسن زده اند و دیگر می توان این طرح را لغو کرد اما تصمیم گیر ما نیستیم.

وی تاکید کرد: در حال حاضر در برخی نقاط شرایط عادی شده و دورکاری ها لغو و قرار است که مدارس ودانشگاه ها هم باز شوند پس به نظر می رسد اجرای این طرح هم باید متوقف شود.

این عضو شورا گفت: به نظر می رسد اجرای این طرح خیلی هم در جلوگیری از شیوع کرونا تاثیر گذار نبوده است.

اعمال طرح ترافیک و رینگ‌بندی که بر اساس مصوبه شهرها مخصوصاً در شهر تهران صورت می‌گیرد.سردار سید کمال هادیانفر رئیس پلیس راهور ناجا در حاشیه نشست فصلی رؤسای پلیس راه و راهور در این باره می گوید: در موضوع ترافیک، با شیوع کرونا و رعایت پروتکل‌ها، به ناوگان عمومی تکلیف شد که تا 30 درصد ظرفیت خود بتوانند خدمات ارائه کنند، از یک طرف با ایجاد محدودیت و از طرفی دیگر ترس شهروندان در استفاده از ناوگان عمومی، سبب شد تا رویکرد استفاده از خودروی شخصی افزایش پیدا کند، در این ایام و روزهای آینده، با سردی هوا و افزایش بارندگی، اقبال مردم به استفاده از خودروی شخصی افزایش پیدا خواهد کرد، هرچند که ناوگان عمومی در کلان‌شهرها ناکارآمد است و به میزان کافی نیست و اقبالی نیز در بحث کرونا در استفاده از آنها تقریباً وجود ندارد.

وی با پیش‌بینی افزایش ترافیک در روزهای آینده، گفت: اعمال طرح ترافیک و رینگ‌بندی که بر اساس مصوبه شهرها مخصوصاً در شهر تهران صورت می‌گیرد همچنین تغییر ساعت طرح ترافیک که از امروز بر اساس مصوبه شورای ترافیک شهر تهران، اجرا می‌شود، می‌تواند 10 تا 15 درصد بر روی ترافیک اثرگذار باشد و اینکه نسخه نهایی برای حل مشکل نیست

رئیس پلیس راهور ناجا در خصوص امکان لغو طرح ترافیک می گوید:  این موارد توسط شهرداری‌ها در شورای ترافیک صورت می‌گیرد و رینگ‌بندی انجام می‌شود، در روزهای پایانی پاییز و ابتدای زمستان قطعاً شاهد افزایش آلاینده‌ها مخصوصاً در رینگهای مرکزی کلان‌شهرها خواهیم بود و اگر طرح ترافیک بر اساس تعیین قانون‌گذار به درستی اجرا شود و بر اساس قانون برای بیش از 105 هزار خودرو مجوز صادر و بیش از ظرفیت فروخته نشود، در بافت‌های مرکزی شهرها، شاهد کاهش آلودگی خواهیم بود اما فرسوده بودن ناوگان تهدیدی است که این حوزه را مورد صدمه قرار می‌دهد لذا نوسازی ناوگان عمومی حتماً باید در دستور کار دولت باشد.

پلیس تاکید دارد که در خصوص لغو محدودیت تردد شبانه تابع دستورات ستاد کرونا است.سردار اشتری فرمانده نیروی انتظامی در مورد لغو طرح محدودیت تردد شبانه اعلام کرد: لغو طرح محدودیت تردد شبانه باید توسط ستاد ملی مقابله با کرونا صورت بگیرد و ما تابع دستورات آن‌ها هستیم.

 وی در ادامه به خدمات نیروی انتظامی اشاره و بیان داشت:در صدد هستیم که خدمت رسانی به مردم را از طریق تجهیزات، نیروی انسانی کارآمد و دلسوز و هوشمندسازی پلیس که مورد تاکید مقام معظم رهبری است ارتقاء دهیم.

 فرمانده قرارگاه مقابله با کرونای استان تهران هم گفته بود که محدودیت‌های تردد شبانه تاثیری در جلوگیری از گسترش بیماری کرونا ندارد

محدودیت‌های تردد شبانه تاثیری در جلوگیری از گسترش بیماری کرونا ندارد

علی‌رضا نادعلی  سخنگوی شورای شهر تهران می گوید: پیشتر  علیرضا زالی فرمانده قرارگاه مقابله با کرونای استان تهران هم گفته بود که محدودیت‌های تردد شبانه تاثیری در جلوگیری از گسترش بیماری کرونا ندارد.  

وی با بیان اینکه یکی از ایرادهای ما مدیریت استخوان لای زخم است، گفت: اگر می‌بینیم چیزی به درد نمی‌خورد و جلوی کسب و کار و معاش مردم را می‌گیرد یا مردم را افسرده می‌کند، تعارف نکنیم و اجرای آن را متوقف کنیم.  

نادعلی در پاسخ به این پرسش که چرا فکر می‌کنیم مردم راضی هستند؟ اظهار داشت: مردم راضی نیستند و خیلی‌ها این را به ما می‌گویند.  

وی با بیان اینکه وقتی با پلیس اجتماعی تهران گفت و گو داشتیم آن‌ها نیز مخالف اجرای این طرح بودند، افزود: خیلی‌ها فکر می‌کنند این آورده‌ای برای راهنمایی و رانندگی دارد، در حالی که اینگونه نیست و زحمت بیشتر برای آن‌ها دارد.  

سخنگوی شورای شهر تهران افزود: هر کدام از دستگاه‌ها باید نظر خود را بگوید و به شخصه معتقدم ادامه دادن این طرح خوب نیست و معتقدم حال مردم نیز با برخی از ممانعت‌های بی‌اثر بدتر شده و افسردگی مردم بیشتر می‌شود.

نادعلی افزود: باید افسردگی و حال بدی که به دلیل همه‌گیری کرونا ایجاد شد را تقلیل دهیم و شاید این موثر باشد.

بر اساس این گزارش، طرح ممنوعیت تردد شبانه در تهران اجرا می شود و برخی معتقدند که باید با شرایط فعلی این طرح لغو شود چرا که خیلی تاثیر گذار نیست. حال باید دید که ستاد ملی کرونا در این زمینه چه تصمیمی می گیرد.

ارسال نظر: