کدخبر: 4889

بازنشستگان | حقوق بازنشستگان | وام بازنشستگان

دو واریزی جدید برای بازنشستگان| وام بازنشستگان و کمک معیشت جدید در راه است

دو گروه بازنشستگی در کشور وجود دارد، گروه اول دولتی‌ها هستند که صندوق بازنشستگی کشوری و لشگری موظف است به آنها تسهیلات بدهد. گروه دوم نیز بیمه شده‌های تامین اجتماعی هستند.

براساس آخرین پی‌گیری‌ها، مرحله آخر وام بازنشستگی کشوری و لشگری در ماه آینده واریز می‌شود اما تامین اجتماعی‌ها هنوز فرصت ثبت‌نام دارند. آیا از کمک معیشتی بازنشستگان خبری هست؟

دو گروه بازنشستگی در کشور وجود دارد، گروه اول دولتی‌ها هستند که صندوق بازنشستگی کشوری و لشگری موظف است به آنها تسهیلات بدهد. گروه دوم نیز بیمه شده‌های تامین اجتماعی هستند.

افراد عضو صندوق بازنشستگی لشگری و کشوری وام قرض الحسنه ۱۰ میلیون تومانی دریافت می‌کنند. طبق اعلام این صندوق درخواست ۱۳۰ هزار نفر برای وام بازنشستگی تایید شد. قرار شد وام این افراد در شش مرحله پرداخت شود که آخرین مرجله آن مربوط آذر ماه می‌شود.

در واقع در هفته اول آذر باید بیش از ۲۰ بازنشسته این صندوق وام بازنشستگی بگیرد.

آخرین وضعیت وام بازنشستگان تامین اجتماعی

وام بازنشستگان

اما در خصوص وام بازنشستگی تامین اجتماعی، هر ماه یک فرصت ثبت‌نام به افراد داده می‌شود تا ثبت‌نام کنند. وام ضروری این گروه از بازنشستگان هفت میلیون تومان است.

آنطور که رئیس کانون بازنشستگی استان تهران می‌گوید، سهم بازنشستگان تهرانی از بودجه وام امسال احتمالا حدود ۵۰ هزار نفر باشد، یعنی بودجه ۳۵۰ میلیارد تومانی.

در مهر به تجارت‌نیوز گفته بود که تا پایان ماه وام هشت هزار نفر دیگر وام می‌گیرند. براساس آخرین پیگیری‌ها از صندوق بازنشستگی استان تهران، وام این هشت هزار نفر واریز شده و تعداد واریزی‌ها به ۲۸ هزار نفر رسیده است.

دهقان‌کیا به تجارت‌نیوز می‌گوید: به احتمال زیاد سهم بازنشستگان تهرانی ۵۰ هزار نفر باشد که ثبت‌نام‌ها برای ۲۲ هزار نفر دیگر ادامه دارد. دو مرجله دیگر ثبت‌نام مرحله باقی مانده و به گفته او در حال حاضر نیز سامانه برای ثبت‌نام از بازنشستگان فعال است.

او توضیح می‌دهد: بازنشستگان تامین اجتماعی تا ۲۶ آبان فرصت دارند که ثبت‌نام کنند. پس از ۲۶ آبان سامانه ثبت‌نام بسته می‌شود تا درخواست‌های جدید بررسی و وام تایید شده‌ها واریز شود. آخرین مرحله ثبت‌نام نیز در آذر انجام می‌شود.

رئیس کانون بازنشستگی تهران در پایان درباره افزایش حقوق و کمک معیشتی سازمان تامین اجتماعی توضیح داد: امسال خبری از کمک‌های حمایتی نیست اما ما تلاش می‌کنیم که حقوق بازنشستگان افزایش خوبی داشته باشد در این خصوص نیز جلسه‌ای را به تازگی داشتیم.

ارسال نظر: