کدخبر: 4965

قیمت طلا | اونس طلا | اخبار اقتصادی

قیمت طلا امروز 21 آبان چقدر شد؟

بهای هر اونس طلا برای تحویل فوری ۰.۱ درصد کاهش یافت و به ۱۸۴۷ دلار و ۲۳ سنت رسید.

قیمت طلا پس از این که روز چهارشنبه به بالاترین حد پنج ماه اخیر صعود کرد، در معاملات روز پنجشنبه بازار جهانی با اندکی کاهش روبرو شد. قیمت طلا گرمی ۱۸ عیار در بازار آزاد پنجشنبه ۲۰ آبان با ۱۱,۸۰۰ تومان افزایش، یک میلیون و ۲۶۳ هزار تومان معامله شد.

بهای هر اونس طلا برای تحویل فوری ۰.۱ درصد کاهش یافت و به ۱۸۴۷ دلار و ۲۳ سنت رسید.

قیمت طلا گرمی ۱۸ عیار در بازار آزاد آخرین روز معاملاتی هفته ۲۰ آبان با ۱۱,۸۰۰ تومان افزایش،یک میلیون و ۲۶۳ هزار تومان معامله شد.

قیمت سکه امامی در بازار آزاد دیروز پنجشنبه ۲۰ آبان با ۲۶۵,۰۰۰ تومان افزایش، ۱۲ میلیون و ۵۳۹ هزار تومان معامله شد.

افزایش قیمت طلا در جهان

قیمت طلا

در بازار معاملات آتی آمریکا، هر اونس طلا با ۰.۱ درصد افزایش، به ۱۸۵۰ دلار و ۱۰ سنت رسید. بهای معاملات این بازار شب گذشته یک درصد افزایش داشت و در ۱۸۴۸ دلار و ۳۰ سنت بسته شد.

طلا روز چهارشنبه پس از انتشار آماری که نشان داد شاخص قیمت مصرفی آمریکا ماه گذشته بزرگترین افزایش را در ۳۱ سال اخیر داشته است، به بالاترین حد از ۱۵ ژوئن صعود کرد.

ایلیا اسپیواک، استراتژیست ارزی دیلی فارکس در این باره گفت: این رشد چشمگیر قیمت ممکن است یک واکنش یکباره به آمار باشد و همچنان که بازار آمار تورم را هضم می کند، قیمت طلا ممکن است پایین برود به خصوص که نگرانیهایی در خصوص سیکل افزایش نرخهای بهره طولانیتر و پرشتابتر بانک مرکزی آمریکا وجود دارد. اگر انتظارات تورمی تقویت شوند، ممکن است روی مصرف تاثیر گذاشته و رکود تورمی ایجاد کند.

اما طلا بعید است از چنین وضعیتی سود ببرد زیرا سیاست پولی در چنین سناریویی نامعلوم است و سرمایه گذاران با این سطح از ابهام راحت نخواهند بود.

رسیدن تورم آمریکا به قله ۳۰سال اخیر، باعث جهش ناگهانی طلای جهانی شد. سطح قیمت‌ها برای مصرف‌کنندگان آمریکایی در ماه اکتبر نسبت به مدت مشابه سال قبل۲/ ۶درصد افزایش یافت تا بالاترین نرخ تورم از سال ۱۹۹۰ ثبت شود.

براساس این گزارش تورم هسته نیز با حذف مواد غذایی و انرژی، ۶/ ۴ درصد افزایش یافت. این در حالی است که پیش‌بینی کارشناسان از تورم ماه اکتبر، رقمی در حدود ۸/ ۵ درصد بود. این افزایش قیمت‌ها را بیشتر می‌توان در حوزه‌های انرژی، مسکن، خوراک، وسایل نقلیه دست دوم و همچنین خودروهای نو جست‌وجو کرد.

در پی این اتفاق قیمت فلز زرد که به عنوان پناهگاه امن سرمایه‌گذاران در شرایط تورمی شناخته می‌شود، جهشی ۴۵ دلاری را تجربه کرد و تا مرز هزار و ۸۷۰ دلار پیشروی کرد. اما در ادامه بخشی از قیمت خود را از دست داد و تا زمان تهیه این گزارش(ساعت ۱۹) به هزار و ۸۶۰ دلار بازگشت.

ارسال نظر: