کدخبر: 5250

قیمت طلا | اونس طلا | اخبار اقتصادی

قیمت طلا امروز 29 آبان 1400 چقدر شد؟

بازار سکه و طلا در هفته پایانی آبان‌ماه روند نزولی داشت و با اینکه قیمت‌ها تحت‌تاثیر نرخ ارز و اونس جهانی طلا در ابتدای هفته افزایشی بود، سیر کاهشی را در پیش گرفت.

کاهش اندک قیمت دلار و انس جهانی، طلا را ارزان کرد. از آن‌سو مذاکرات پیش‌رو بازار طلای ایران را راکد کرده است. آیا در هفته اول آذر کاهش قیمت طلا تداوم دارد؟

بازار سکه و طلا در هفته پایانی آبان‌ماه روند نزولی داشت و با اینکه قیمت‌ها تحت‌تاثیر نرخ ارز و اونس جهانی طلا در ابتدای هفته افزایشی بود، سیر کاهشی را در پیش گرفت.

طلا روز پنج‌شنبه در بازار ایران اندکی ارزان شد. طلای ۱۸ عیار نسبت به اولین روز هفته ۳۵ هزار تومان ارزان شد و در آخرین معاملات با قیمت یک میلیون و ۲۴۱ هزار تومان معامله شد.

سکه طرح جدید در مقایسه با اولین روز هفته ۳۰۰ هزار تومان ارزان و با قیمت ۱۲ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان فروخته شد. فعالان بازار معتقدند در آستانه مذاکرات بین‌المللی پیش‌بینی می‌شود بازار ارز و طلا نوسان چندانی نداشته باشد.

فروشندگان طلا می‌گویند بازار طلا راکد است و طلا با حجم اندک بین معامله‌گران خرید و فروش می‌شود.

در همین مورد نایب رئیس اتحادیه طلای تهران به تجارت‌نیوز می‌گوید: تقاضایی در بازار وجود ندارد. داد و ستدها نسبت به هفته‌های گذشته کاهش زیادی داشته است. در ابتدای هفته به دلیل نوسان قیمت دلار و انس جهانی، طلا گران شد اما در آخرین معاملات به دلیل افت قیمت دلار و انس جهانی طلا به یک باره روند کاهشی گرفت.

محمد کشتی‌آرای توضیح داد: با کاهش داد و ستدها، حباب سکه در طول یک هفته اخیر به ۲۲۰ هزار تومان رسیده است. این کاهش حباب سکه نشان می‌دهد تقاضایی برای خرید وجود ندارد.

تاثیر قیمت طلا بر سکه

قیمت طلا

سکه در معاملات روز پنج‌شنبه مرز ۱۲میلیون و ۵۰۰‌هزار تومان را از دست داد و به سطح ۱۲میلیون و ۴۷۰هزار تومان سقوط کرد. افت قیمت سکه تحت‌تاثیر نوسانات نزولی قیمت دلار اتفاق افتاد. حباب قیمتی سکه با احتساب قیمت ۲۸‌هزار و ۱۵۰تومان برای دلار حدود یک‌درصد به دست می‌آید که نسبتا کوچک است و از پایداری تقاضا و حرکت محتاطانه فعالان بازار سکه حکایت دارد.

حباب سکه ۷۰‌هزار تومان کاهش را به ثبت رساند که نشان‌دهنده کاهش تقاضاست. نوسانات کاهشی دلار و اونس طلا در بازار جهانی، بازار سکه را نیز روانه سیر نزولی کرد و افت ۸/ ۱‌درصدی را برای این فلز گرانبها رقم زد.

قیمت طلا در معاملات روز جمعه بازار جهانی تحت‌تاثیر رشد مستمر تورم که جذابیت این فلز ارزشمند را به‌عنوان پناهگاه امن دارایی، تقویت کرد، افزایش یافت.

هر اونس طلا در ساعت ۱۶ روز گذشته به ۱۸۶۲دلار صعود کرد. طلای جهانی اوایل هفته گذشته تحت‌تاثیر شتاب گرفتن رشد قیمت‌های مصرفی آمریکا در ماه گذشته و تشدید نگرانی‌ها نسبت به تورم طولانی‌تر، به بالاترین حد طی بیش از پنج‌ماه گذشته صعود کرده بود، اما هرچه نرخ تورم بالاتر می‌رود و روند بهبود اقتصادی شتاب می‌گیرد، از جذابیت طلا کاسته می‌شود.

رشد غیرمعمول طلا به همراه دلار و بازده اوراق قرضه نشان می‌دهد که بازارها معتقدند بانک مرکزی آمریکا به حد کافی به افزایش نرخ‌های بهره تمایل پیدا نکرده و بالا ماندن انتظارات تورمی و بازده واقعی اندک، از قیمت طلا پشتیبانی کرده است.

ارسال نظر: