کدخبر: 5976

چرا سهمیه گازوئیل واریز نشد؟

این ماه همزمان با واریز سهمیه گازوئیل کامیون‌ها، برخی از رانندگان اعلام کردند که سهمیه آنها قطع شده و برخی دیگر گفتند سهمیه آنها کم شده است.

دبیر کانون کامیون‌داران می‌گوید مشکلات حمله سایبری به سامانه سوخت هنوز ادامه دارد. این مشکلات سبب شد که سهمیه سوخت ۲۰ هزار کامیون این ماه با تاخیر واریز شود و برخی از کامیون‌داران گمان کنند سهمیه گازوییل آنها قطع یا کم شده است.

این ماه همزمان با واریز سهمیه گازوئیل کامیون‌ها، برخی از رانندگان اعلام کردند که سهمیه آنها قطع شده و برخی دیگر گفتند سهمیه آنها کم شده است.

اما احمد کریمی، دبیر کانون کامیون‌داران به تجارت‌نیوز می‌گوید: پس از حمله سایبری به سامانه هوشمند سوخت، مشکل خودروهای سبک بلافاصله حل شد. اما مشکلاتی در واریز سهمیه سوخت کامیون‌ها به وجود آمد. همزمان با واریز سهمیه گازوئیل، موجودی کارت سوخت برخی از کامیون‌ها صفر و سهمیه برخی دیگر، نامشخص شود. این مشکل تا یک هفته پیش هم ادامه داشت.

کریمی می‌گوید پنجشنبه و جمعه هفته گذشته، اطلاعات واریز سهمیه سوخت کامیون‌ها باید از سازمان راهداری به وزارت نفت ارسال می‌شد. ایجاد مشکل در ارسال این اطلاعات سبب شد ۲۰ هزار کامیون دیرتر سهمیه سوخت خود را دریافت کنند.

مشکل تخصیص سهمیه سوخت کامیون‌ها در حالی رخ داده که چهارم آبان ماه امسال، سامانه هوشمند سوخت دچار مشکل شد. این مشکل برای چند روز متوالی سوخت‌گیری در پمپ‌بنزین‌ها را دچار مشکل کرد و برای چند روز خودروها فقط می‌توانستند از سهمیه سوخت آزاد استفاده کنند.

پس از آن دولت دستور دارد برای جبران خسارت مردم، سهمیه جبرانی برای خودروها واریز شود. اگرچه سهمیه جبرانی خودروهای شخصی آذرماه واریز شد. اما خودروهای دیگر تنها بخشی از سهمیه جبرانی خود را دریافت کردند و دریافت بقیه آن به دی ماه موکول شد.

اما حالا مشخص شده که بعد از گذشت یک ماه برخی از مشکلات همچنان ادامه دارد و کریمی گفته این مشکلات قرار است به زودی برطرف شود.

ارسال نظر: